ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل پلی
تکنولوژی

گوگل پلی پشتیبانی از اپلیکیشن های 32 بیتی را قطع خواهد کرد

گوگل از همین روزهای ابتدایی سال جدید میلادی، مشغول یک خانه تکانی اساسی شده است. اهالی مانتین ویو اعلام کرده‌اند که از تاریخ اول آگوست 2019 دیگر اپلیکیشن‌ها یا به‌روزرسانی‌ اپ‌هایی که از پردازنده‌های 64-بیتی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

گوگل از همین روزهای ابتدایی سال جدید میلادی، مشغول یک خانه تکانی اساسی شده است. اهالی مانتین ویو اعلام کرده‌اند که از تاریخ اول آگوست 2019 دیگر اپلیکیشن‌ها یا به‌روزرسانی‌ اپ‌هایی که از پردازنده‌های 64-بیتی پشتیبانی نمی‌کنند را در گوگل پلی قبول نخواهند کرد.

اگر چه با اجرای این قانون، همچنان قادر به دانلود و استفاده از نسخه قدیمی اپلیکیشن‌ها هستید. همچنین بازی‌های موبایلی که بر اساس نسخه 5.6 یا قدیمی‌تر موتور گرافیکی یونیتی طراحی شده‌اند هم استثناء بوده و همچنان می‌توانند به‌روزرسانی شوند.

دلیل اجرای این قانون از سوی گوگل، به سازگاری اندروید‌های جدید با اپلیکیشن‌ها باز می‌گردد. ظاهرا اپلیکیشن‌های 32-بیتی اگر چه امکان به‌روزرسانی را دارند، اما نمی‌توانند روی اندروید 9.0 پای اجرا شوند. بنابراین اگر توسعه‌دهندگان آن‌ها خواستار دسترسی به جامعه کاربری استفاده کننده از اندرویدهای جدید باشند، لازم است هر چه زودتر در خصوص به‌روز کردن کدنویسی‌های خود اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

از اول آگوست سال 2021 پشتیبانی از اپ های 32 بیتی به طور کامل قطع می شود

گوگل همچنین اعلام کرده که از اول آگوست سال 2021، گوگل پلی دیگر هیچ اپلیکیشن فاقد پشتیبانی از پردازنده‌های 64-بیتی را میزبانی نخواهد کرد. با این وجود، به نظر می‌رسد که این قوانین بیشتر از هر دیوایسی تلفن‌های هوشمند را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند چرا که سیستم‌های عامل دیگر گوگل مثل Wear OS و Android TV همچنان در سیستم قدیمی 32-بیتی باقی مانده‌اند.

در انتها بد نیست بدانید گوگل پلی تنها فروشگاهی نیست که برای قطع پشتیبانی از اپ‌های 32-بیتی برنامه‌ریزی کرده. اپل از زمان انتشار iOS 11، پشتیبانی خود از این اپ‌ها را به طور کامل قطع کرد  و اقدامی مشابه را برای نرم‌افزارهای سیستم عامل مک او اس انجام داد.

با این حساب، به نظر می‌رسد که تا دو سال دیگر اپلیکیشن‌هایی که فقط بر مبنای پردازنده‌های 32-بیتی نوشته شده‌اند به تاریخ خواهند پیوست. بنابراین اگر برنامه‌نویس هستید و مشغول توسعه یک اپلیکیشن، حتما به این موضوع توجه داشته باشید که زمان انتشار محصول به مشکل برنخورید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ دی ۱۳۹۷

    من نکسوسم رو دوسال پیش خریدم 64 بیتیه. الان دیگه گوشی 32 بیتی فکر کنم تو موزه فقط پیدا شه

  • Ali Reza
    Ali Reza | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    باز خوبی اندروید اینه که از اپ های شخص ثالث میشه استفاده کرد و همچنان کسانی هستند که این کار رو برامون انجام میدهند و این نمیتونه پایان اپ های 32 بیتی باشه مطمن باشین.

  • Masoud Khodadadi
    Masoud Khodadadi | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    ما که گوشیمون 32 بیتیه و با این وضع نمیتونیم چیزی بخریم بدون اپ میمونیم ?

  • Mohammad. H Jafari
    Mohammad. H Jafari | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    کسی ۱۱۰۰ نو ۶۴بیت سراغ نداره؟
    با این وضعیت دیگه همینم نمیشه خرید?

مطالب پیشنهادی