ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اضافه شدن ویژگی امنیتی جدید در ویندوز 10 برای محافظت از حافظه‌ی SSD

اگر از رمزگذاری برای محافظت از داده‌های خود در حافظه‌ی SSD ویندوز 10 استفاده می‌کنید، باید این نکته را بدانید که مایکروسافت با پیاده سازی یک تغییر در نسخه‌ی پیش نمایش سیستم عامل خود، از ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۱

اگر از رمزگذاری برای محافظت از داده‌های خود در حافظه‌ی SSD ویندوز 10 استفاده می‌کنید، باید این نکته را بدانید که مایکروسافت با پیاده سازی یک تغییر در نسخه‌ی پیش نمایش سیستم عامل خود، از این پس از ابزار بیت لاکر به عنوان نرم افزار پیش فرض رمز گذاری حافظه‌های SSD استفاده خواهد کرد.

ابزار بیت لاکر پیش از این توسط مایکروسافت به صورت سخت افزاری نسبت به کدگذاری حافظه‌ی SSD اقدام می‌کرد که سال گذشته‌ی میلادی مشکلات زیادی را به وجود آورده بود.

خرداد ماه امسال آسیب پذیری کدگذاری خودکار حافظه‌ی SSD در ویندوز 10 توجه برخی از متخصصان را به خود جلب کرد و مشخص شد که این نوع رمزگذاری می‌تواند به راحتی با استفاده از فلش کردن مجدد فرم ویر درایو دور زده شود.

محافظت از حافظه‌ی SSD

همچنین بیت لاکر به صورت پیش فرض از کدگذاری سخت افزاری استفاده می‌کرد چرا که متد سریع‌تری محسوب می‌شد و منابع کمتری از سیستم را به اشغال خود در می‌آورد.

تابستان امسال، مایکروسافت به خاطر مشکلات یاد شده از کاربرانش خواست تا برای حفظ اطلاعات خود و جلوگیری از آسیب‌پذیر بودن حافظه‌های SSD کدگذاری را از حالت سخت افزاری به نرم افزاری تغییر دهند.

حالا غول نرم افزاری دنیا در آخرین ارزیابی‌های خود در نسخه‌ی پیش نمایش ویندوز 10 -که توسط برخی از افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد- تصمیم گرفته تا به صورت پیش فرض کد گذاری سخت افزاری را به نرم افزاری تغییر دهد تا جلوی آسیب پذیر بودن حافظه‌ی SSD را بگیرد.

لازم به یادآوری است همانطور که پیش‌تر اعلام کردیم، این امکان فعلا در نسخه‌های پیش نمایش ویندوز 10 مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در حال حاضر کدگذاری حافظه‌‌های SSD به صورت پیش فرض در حالت سخت افزاری قرار دارد.

برای بررسی این که آیا حافظه‌ی SSD‌ کامپیوترتان آسیب پذیر است یا خیر می‌توانید با باز کردن Command Prompt با سطح دسترسی ادمین در ویندوز و وارد کردن دستور manage-bde.exe -status از این موضوع اطمینان حاصل نمایید. اگر در بخش Encryption Method حافظه‌تان خبری از Hardware Encryption نبود، SSD از رمز گذاری نرم افزاری استفاده می‌کند و آسیب پذیر نخواهد بود.

مایکروسافت در تلاش است تا نسخه‌ی بعدی ویندوز 10 را با چند ویژگی جدید ارائه دهد. از این بین می‌توانیم به امکان مدیریت رمز عبور و ویندوز سند باکس اشاره کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی