ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باگ امنیتی توییتر اندروید پنج سال است که توییت‌های خصوصی را افشا می‌کند

اگر از سال 2014 به این سو روی تلفن هوشمند اندرویدی خود از اپلیکیشن توییتر استفاده کرده اید، به احتمال زیاد توییت های خصوصی شما توسط سایر کاربران قابل مشاهده بوده اند؛ چرا که به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

اگر از سال 2014 به این سو روی تلفن هوشمند اندرویدی خود از اپلیکیشن توییتر استفاده کرده اید، به احتمال زیاد توییت های خصوصی شما توسط سایر کاربران قابل مشاهده بوده اند؛ چرا که به علت وجود یک باگ امنیتی در توییتر اندروید و در صورت تغییر بعضی تنظیمات، توییت های خصوصی برای همه کاربران از حالت مخفی خارج می شوند.

طبق اطلاعاتی که به تازگی در بخش راهنمایی (Help Center) توییتر آمده، نوعی ایراد امنیتی در اپلیکیشن اندرویدی این سرویس وجود دارد که باعث می شود پس از انجام تغییراتی مانند عوض کردن آدرس ایمیل برای حساب کاربری توییتر، تنظیمات «Protect your Tweets» خود به خود غیر فعال شوند.

باگ امنیتی توییتر اندروید با دریافت آخرین بروزرسانی رفع خواهد شد

البته به گفته شرکت، باگ مورد بحث چند روزی است که در توییتر اندروید رفع شده و کاربران نسخه iOS و تحت وب این شبکه اجتماعی نیز تحت تأثیر باگ امنیتی قرار نگرفته اند. در ضمن تیم امنیتی توییتر تنظیمات پیام های خصوصی را برای کاربران مجدداً فعالسازی کرده اما باز با این حال توصیه می کند افراد به صورت دستی نیز تنظیمات را بررسی و اصلاح کنند.

توییتر اندروید

لازم به ذکر است که تویتر پیش از این به خاطر نحوه جمع آوری داده از کاربران توسط اتحادیه اروپا و بر اساس قوانین جدید مراقبت از داده، تحت بازرسی بود که حالا موضوع افشای توییت های خصوصی در توییتر اندروید نیز مشکلات این شرکت را دوچندان کرده است.

در حال حاضر کمیسیون مراقبت از داده ایرلند بررسی پرونده اخیر توییتر را به عهده گرفته که در صورت اثبات جرم، طبق قوانین جدید مراقبت از داده اروپا، توییتر برای جریمه محکوم به پرداخت 4 درصد از درآمد سالانه خود خواهد شد.

گفتنی است باگ امنیتی توییتر از تاریخ 3 نوامبر 2014 (12 آبان 93) تا 14 ژانویه 2019 (24 دی 97) در توییتر اندروید وجود داشته که با دریافت آخرین بروزرسانی از گوگل پلی، از بین خواهد رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی