ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شارژرهای پرسرعت آینده؛ گالیوم نیترید چگونه فناوری شارژ باتری را متحول می‌کند؟

از زمان معرفی تلفن های هوشمند مدیریت باتری همواره یکی از چالش های مهم پیش روی کاربران بوده که خصوصاً با افزایش توان پردازشی و بزرگ شدن نمایشگرها، بیش از پیش دردسرساز شده. در این ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۹

از زمان معرفی تلفن های هوشمند مدیریت باتری همواره یکی از چالش های مهم پیش روی کاربران بوده که خصوصاً با افزایش توان پردازشی و بزرگ شدن نمایشگرها، بیش از پیش دردسرساز شده. در این بین شارژرهای پرسرعت راه حل تولیدکنندگان برای حل مشکل مذکور بودند که حالا قرار است این فناوری به لطف «گالیوم نیترید» جهش بزرگی را تجربه کند.

گراهام رابرتسون سخنگوی کمپانی تولید نیم‌رساناهای Navitas معتقد است که در حال حاضر، عنصر سیلیکون در صنعت الکترونیک به انتهای ظرفیت خود رسیده و تحول جدیدی در این حوزه مورد نیاز خواهد بود. به همین خاطر شرکت نَویتاس با ترکیب عناصر هفتم و سی و یکم جدول تناوبی، فناوری استفاده از گالیوم نیترید (GaN) را به دنیای شارژر و باتری آورده است.

کمپانی مورد بحث با قرار دادن لایه ای از GaN روی سطح سیلیکونی درون شارژرها، موفق به افزایش سرعت چشمگیر در کنار ارتقای بهره وری و کاهش ابعاد محصول نهایی شده که نقطه عطفی در صنعت تولید شارژرهای خانگی خواهد بود.

گالیوم نیترید

در حال حاضر 25 سال از معرفی باتری های لیتیومی به بازار می گذرد و پژوهشگران هنوز موفق به یافتن جایگزین مناسبی برای این فناوری نشده اند؛ از همین رو فعلاً تنها گزینه برای رفع محدودیت های موجود، افزایش سرعت شارژرهاست که در حالت عادی و بدون تکنولوژی GaNFast منجر به افزایش قابل توجه ابعاد شارژر می شود.

فناوری GaNFast با تکنولوژی های موجود مانند Quick Charge 4.0 کوالکام سازگار است

به گفته نَویتاس، شارژرهای جدید تا سه برابر چگالی توان بیشتری ارائه کرده و با کاهش 20 درصدی هزینه ها، تا 40 درصد نیز بهره وری را افزایش می دهند. در کنار این ارقام، فناوری استفاده از گالیوم نیترید با تکنولوژی های موجود سایر شرکت ها مانند Quick Charge 4.0 کوالکام یا PD موجود در محصولات گوگل سازگار بوده و نیاز به طراحی مجدد برای سیستم های قبلی را برطرف می کند.

لازم به ذکر است که فناوری GaNFast هم اکنون مورد استقبال برخی از تولیدکنندگان شارژرهای شخص ثالث مانند AUKEY و Anker نیز قرار گرفته که محصولات مبتنی بر گالیوم نیترید خود را با قیمت هایی بین 25 تا 55 دلار در وبسایت آمازون به فروش می رسانند.

گفتنی است فناوری جدید با کاهش ابعاد، افزایش سرعت و جلوگیری از داغ شدن، شارژرهای USB-C را متحول کرده و به احتمال زیاد در جعبه نسل آینده تلفن های هوشمند شاهد حضور GaNFast خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۲۹ دی ۱۳۹۷

    امیدوارم‌ از مشکل باتری و شارژ خلاص شیم

مطالب پیشنهادی