ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا برای اولین بار قهرمان رالی داکار شد؛ افتخاری برای اسطوره دوام و مقاومت

چهل یکمین رقابت های رالی داکار که برای 11 سال در کشور پرو برگزار می شود پس از 11 روز رقابت و 10 مرحله به پایان رسید. در این رقابت ها که در بخش خودرو، ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

چهل یکمین رقابت های رالی داکار که برای 11 سال در کشور پرو برگزار می شود پس از 11 روز رقابت و 10 مرحله به پایان رسید.

در این رقابت ها که در بخش خودرو، موتورسیکلت، کامیونت و...برگزار می شود. ناصر العطیه قطری توانست برای سومین بار در این رقابت ها با خودروی تویوتا هایلوکس قهرمان شود. تویوتا گازو ریسینگ برای اولین بار توانست در این دسته قهرمان شود و به حکمرانی چندساله ردبول و مینی پایان بخشد. پیش از این العطیه قطری در سال 2011 و 2015 به ترتیب با تیم های فولکس واگن و مینی قهرمان این رقابت ها شده بود.

در بخش موتورسیکلت ها توبی پرایس استرالیایی برای دومین بار قهرمان دسته خود شد. او در جریان این رقابت از ناحیه مچ دست آسیب دید اما توانست با تیم KTM به حکمرانی خود در این مسابقات ادامه دهد. روس ها نیز در بخش کامیونت همانند همیشه به حکمرانی خود ادامه دادند و تیم کاماز روسی در تمامی مراحل رتبه اول و دوم را از آن خود کردند. در بخش موتورهای چهارچرخ نیز رتبه های اول و دوم و سوم به آرژانتینی ها رسید.

در کلاس موسوم به Side-by-Side نیز تیم های آمریکایی عملکرد خوبی از خود نشان دادند و می توانستند به کمک خودروهای Can-Am خود شگفتی ساز این دسته شوند اما قهرمانی این کلاس به تیم شیلیایی رسید.

رالی داکار به عنوان یکی از مرگ بار ترین رقابت های ورزشی جهان امسال حادثه های کمتری را به خود دید و به غیر از حرکت خطرناک تیم کاماز روسی که منجر به اخراج آن شد، شاهد اتفاق ناگوار دیگری در رقابت های امسال نبودیم. همچنین رقابت های امسال با شرکت 17 زن بالاترین آمار حضور زنان در این رقابت ها را کسب کرد.

یکی از جذابیت های رالی داکار پوشش هوایی و عکس برداری خاص این رقابت ها است که در ادامه از شما دعوت می کنیم تا به تماشای عکس های هیجان انگیزی که از این رقابت ثبت شده بنشینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی