ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک: روزانه یک میلیون پروفایل جعلی مسدود می‌کنیم

مدیر عملیاتی فیسبوک «شریل سندبرگ» هفته‌ی گذشته سعی کرد بار دیگر آبروی رفته‌ی این شبکه اجتماعی بازگرداند و به کاربران اطمینان خاطر دهد که فیسبوک بالاخره از اشتباهاتش درس گرفته است. برای مثال اکنون این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

مدیر عملیاتی فیسبوک «شریل سندبرگ» هفته‌ی گذشته سعی کرد بار دیگر آبروی رفته‌ی این شبکه اجتماعی بازگرداند و به کاربران اطمینان خاطر دهد که فیسبوک بالاخره از اشتباهاتش درس گرفته است. برای مثال اکنون این شبکه اجتماعی روزانه یک میلیون پروفایل جعلی مسدود می‌کند.

سندبرگ طی صحبت‌هایش در کنفرانس سالانه DLD مونیخ آلمان اعلام کرد که فیسبوک ۷.۵ میلیون دلار به تشکیل موسسه نظارت بر اخلاقیات هوش مصنوعی کمک مالی کرده است. همچنین این کمپانی به همکاری با دولت آلمان پرداخته تا امنیت اطلاعات انتخابات این کشور را فراهم کند.

او طی صحبت‌هایش مدعی شد فیسبوک سعی دارد که رویای دنیا و اینترنتی باز و مرتبط را در سر می‌پروراند اما بسیاری تهمت‌های زیادی به این شرکت می‌زنند و سعی دارند وجه‌ی غلطی از ما به مخاطب نشان دهند.

به گفته‌ی وی در این میان هکر‌ها برای نفع شخصی و دولت‌ها برای مبرا کردن اتهامات وارده و دولتمردانی که سعی دارند مردم را ساکت یا کنترل کنند همواره به فیسبوک حمله می‌کنند.

با این وجود به باور او اصل اول این شبکه اجتماعی بر پایه‌ی اعتماد نهادینه شده و فیسبوک باید در برابر این حملات ایستادگی کرده تا اطمینان خاطر کاربران را فراهم کند.

در ادامه‌ او اعلام کرد که فیسبوک روی ۵ امر مهم تمرکز کرده تا هر چه سریعتر اعتبار این شبکه اجتماعی را بازگرداند؛

  • امنیت: شمار نیروی‌های این بخش نسبت به سال ۲۰۱۷ سه برابر گشته و اکنون به ۳۰ هزار نفر می‌رسد. آنها سعی دارند تا با توسعه‌ی تکنولوژی های جدید و استفاده از هوش مصنوعی، امنیت دیتای کاربران را فراهم کنند و در حفظ حریم شخصی داده‌های افراد تلاش کنند.
  • پروفایل جعلی: سندبرگ مدعی شده که این شرکت روزانه یک میلیون پروفایل جعلی مسدود می‌کند تا تنها اشخاص حقیقی در فیسبوک حضور داشته باشند.
  • دخالت در انتخابات: مدیر عملیاتی این شبکه اجتماعی خاطر نشان کرد که در سال ۲۰۱۶ این شبکه اجتماعی موفق نشده جلوی سؤاستفاده دولت‌ها از دیتای کاربران را بگیرد. با این وجود اکنون شرایط تغییر کرده و این شرکت سعی دارد در آینده امنیت اطلاعاتی انتخابات کشور‌هایی نظیر آلمان را فراهم کند.
  • حفاظت اطلاعات: سندبرگ در این زمینه گفته که در گذشته فیسبوک عملکرد مطلوبی در زمینه حفاظت اطلاعات بر جای بگذارد اما اکنون این شبکه اجتماعی قصد دارد این فاکتور را در نظر بگیرد.
  • شفافیت سازی: مدیر عملیاتی فیسبوک باور دارد در آینده تمام تلاش آنها روی این قسمت خواهد بود و کاربران می‌توانند با استناد به این مسئله بار دیگر به فیسبوک اعتماد کنند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amir big
    amir big | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    آره جون عمت، اطلاعات ملت رو میفروشین پول درمیارین، چرت و پرت هم میگین

مطالب پیشنهادی