ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس اپ
نرم افزار و اپلیکیشن

اعمال محدودیت در فوروارد کردن پیام‌ها؛ قدم بزرگ واتساپ برای مبارزه با اخبار دروغ

این روزها انتشار اخبار دروغ در شبکه‌های اجتماعی کوچک و بزرگ دنیا، به معضلی اساسی تبدیل شده. طبیعتا پیام‌رسانی مثل واتس اپ هم با میزبانی از یک میلیارد کاربر، در زمینه مبارزه با این اخبار ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۹

این روزها انتشار اخبار دروغ در شبکه‌های اجتماعی کوچک و بزرگ دنیا، به معضلی اساسی تبدیل شده. طبیعتا پیام‌رسانی مثل واتس اپ هم با میزبانی از یک میلیارد کاربر، در زمینه مبارزه با این اخبار با سخت‌ترین و حساس‌ترین شرایط روبروست.

شش ماه پیش بود که تیم سازنده این اپلیکیشن، با توجه به این شرایط تدبیر جالبی برای جلوگیری از نشر اکاذیب و اخبار دروغ در این پلتفرم اندیشیدند: این که برای فوروارد کردن بعضی پیام‌ها، محدودیت بگذارند.

این محدودیت که از شش ماه پیش تا امروز برای گروه کوچکی از کاربران آزمایش می‌شد، اجازه نمی‌داد که هر کاربر یک پیام را برای بیشتر از 5 نفر فوروارد کند. در آن زمان دلیل اعمال این محدودیت، جلوگیری از افزایش تنش‌های سیاسی در کشور هندوستان اعلام شده بود اما واتس اپ تصمیم گرفت که این رویه را برای همیشه ادامه بدهد.

واتس اپ

به گزارش CNBC، واتس اپ محدودیت فوروارد کردن پیام‌ها را از ساعاتی پیش برای کلیه کاربرانش از سراسر دنیا اعمال کرده است. در این گزارش آمده که تست این محدودیت در کشور هندوستان، با موفقیت همراه بوده و توانسته میزان پیام‌های فوروارد شده (که ممکن است شامل شایعات و اخبار دروغ باشند) را میان کاربران ساکن این کشور به میزان قابل توجهی کاهش بدهد.

شایان ذکر است که در شرایط قبلی و زمانی که محدودیتی برای فوروارد کردن پیام‌ها وجود نداشت، صدها تن از مردم هندوستان قربانی شایعات و اکاذیبی شدند که در این پلتفرم برایشان ارسال می‌شد. طبق گزارش منابع خبری، تنش‌های هندوستان در سال‌های 2017 و 2018 نه تنها باعث مجروح شدن تعدادی از ساکنان این کشور شد بلکه این شرایط بحرانی ده‌ها تن کشته نیز بر جای گذاشت.

در انتها اشاره به این نکته بد نیست که اعمال محدودیت فوروارد برای هر پیام، چندان محدودیت بزرگ و آزاردهنده‌ای نیست. نباید فراموش کنید که گروه‌های واتس اپ گنجایش 256 نفر عضو دارند و این در تئوری بدان معناست که اگر پیامی را در هر گروه فوروارد کنید، می‌تواند عملا به 1280 نفر دیگر فوروارد شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲ بهمن ۱۳۹۷

    واتس آپ پیام رسانه خوبیه ، اما نمیدونم چرا با به روز پیش رفتن و ایجاد امکانات مناسب و به روز مقابله میکنه❗️

مطالب پیشنهادی