ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی: واردات موبایل برای واردکنندگان صرفه اقتصادی ندارد

قرار است ۶۰۰ هزار دستگاه موبایلی که در گمرک توقیف شده بود به زودی وارد بازار شوند. هرچند به نظر می‌رسد که تزریق موبایل‌های توقیف شده، بتواند التهاب بازار را در آخرین روزهای سال کم ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

قرار است ۶۰۰ هزار دستگاه موبایلی که در گمرک توقیف شده بود به زودی وارد بازار شوند. هرچند به نظر می‌رسد که تزریق موبایل‌های توقیف شده، بتواند التهاب بازار را در آخرین روزهای سال کم کند، اما افزایش تقاضا در آخرین ماه‌های پایانی سال و عدم تمایل واردکنندگان به واردات موبایل، تصور آرام بودن بازار را کمی دشوار می‌کند. مشکلی که به گفته رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی کشور گره آن تنها با همکاری بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت باز خواهد شد.

«مهدی محبی» رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید: «واردات موبایل برای وارکنندگان صرفه اقتصادی ندارد و آنها تمایلی به انجام این کار ندارند.» محبی چند عامل را باعث به وجود آمدن رکورد در واردات موبایل و رکورد بازار موبایل می‌داند:

«در حال حاضر گوشی‌های موبایل به صورت مسافرتی وارد می‌شوند و به همین دلیل واردات موبایل برای شرکت‌های وارد کننده به صرفه نیست. چراکه وارد کنندگان باید برای واردات کالاهای تجاری مالیات و عوارض زیادی بپردازند که مسافران از آن معاف هستند.»

طبق گفته‌های محبی هر فرد می‌تواند در سال یک گوشی وارد کند و برای واردات باید ۱۴ درصد ارزش گوشی را پرداخت کند. او همچنین در پاسخ به این سوال که عدم علاقه‌مندی واردکنندگان به واردات و همچنین سایر مشکلات آنها از کجا سرچشمه می‌گیرد، به دیجیاتو گفت:

«شرکت‌های واردکننده با مشکلات انتقال پول و ثبت سفارش روبرو هستند که باید توسط بانک مرکزی و وزارت صنعت و معدن و تجارت رفع شود. اگر مشکلات حل شود، شرکت‌های وارد کننده به کار خود ادامه خواهند داد. البته این معضلی‌ست که نه فقط برای ما بلکه برای عموم صنف‌ها وجود دارد.»

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی درباره وضعیت بازار موبایل در روزهای پایانی سال، گفت اگر بخواهیم بازار موبایل در روزهای پایانی سال آرامش داشته باشد، باید شرایطی فراهم شود تا تعداد بیشتری گوشی موبایل وارد کشور شود: «مردم تمایل دارند که در سال جدید گوشی‌های خود را عوض کرده‌ باشند به همین دلیل در هفته‌های پایانی سال میزان تقاضا از عرضه بیشتر می‌شود و همین موجب افزایش قیمت و التهاب بازار می‌شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mehdi hd
    mehdi hd | ۳ بهمن ۱۳۹۷

    طرح رجیستری لعنتی باید برداشته بشه

  • abo_l
    abo_l | ۳ بهمن ۱۳۹۷

    متتظر گرون شدن گوشی باشین

مطالب پیشنهادی