ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای سیستم دفاع در PES 2019

ورزش فوتبال به طور کلی به دو بخش تقسیم می‌شود: دفاع و حمله. این ادعا در بازی PES 2019 نیز صدق می‌کند و برای دستیابی به نتیجه مورد نظر نه تنها باید عملکردتان در کسب ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

ورزش فوتبال به طور کلی به دو بخش تقسیم می‌شود: دفاع و حمله. این ادعا در بازی PES 2019 نیز صدق می‌کند و برای دستیابی به نتیجه مورد نظر نه تنها باید عملکردتان در کسب گل بی نقص باشد، بلکه باید سعی کنید تا در حفظ نتیجه‌ نیز عملکرد مشابهی داشته باشید. به خصوص اگر بخواهید در مد آنلاین بازی، یعنی MyClub به رقابت بپردازید.

با در نظر گرفتن تغییراتی که در گیم‌ پلی بازی PES 2019 نسبت به نسخه‌های پیشین سری به وجود آمده، در این مقاله به نکاتی خواهیم پرداخت که دانستن آن‌ها به دفاع از دروازه و حفظ نتیجه‌ کمک بسزایی می‌کند.

بازی PES 2019

در هنگام دفاع نظم تیمی را حفظ کنید

یکی از مهم ترین نکته‌ها در هنگام مواجه با مهاجمان تیم حریف و دفاع از دروازه حفظ نظم و انسجام خط دفاعی است. برخی عادت دارند تا در هنگام دفاع بازیکن را از پست خود خارج کنند که یک اشتباه بزرگ است، زیرا با خارج کردن بازیکن از پست اصلی برای اعمال فشار بیشتر، فضای بسیار زیادی برای بازیکنان تیم حریف ایجاد می‌شود که می‌توان از آن برای نفوذ استفاده کرد.

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به اعمال فشار روی بازیکنان در یک سوم تیم حریف یا یک سوم میانی اعتقاد دارید، توصیه می‌کنیم تا دفعات کمتری بازیکنان را از پست اصلی شان خارج کنید. در این صورت، کاربر مقابل در فضا سازی و نفوذ با مشکل مواجه شده و در نتیجه شانس شما برای باز پس گیری دوباره‌ی توپ و میدان افزایش می‌یابد.

بازی PES 2019

تنظیمات کنترل را تغییر دهید

برای همه‌ی ما شرایطی پیش آمده که در آن مجبور شدیم تا تا بازیکن تحت کنترل مان را تغییر دهیم. در بازی PES 2019 برای انجام این کار می‌توان دکمه‌ی L1/LB را فشار داد یا جوی استیک سمت راست را به سمت بازیکن مورد نظر کشید. اگر با انجام اینکار در حین مسابقه مشکل دارید، یک راه حل برای شما وجود دارد.

با رفتن به بخش Personal Data Settings گزینه‌ای را خواهید یافت که به شما در تغییر بازیکن تحت کنترل کمک می‌کند. با تنظیم این گزینه می‌توانید مشخص کنید که هوش مصنوعی در چه شرایطی بازیکن تحت کنترل شما را تغییر داده و کار را برای شما آسان تر کند. همچنین در این بخش گزینه‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که به شما در کنترل بازیکنان کمک می‌کنند.

بازی PES 2019

تمرینات آموزشی را به اتمام برسانید

اگر از کاربران جدید سری بازی‌های Pro Evolution Soccer هستید، قبل از هر چیز تمرکز اصلی خود را روی انجام تمرینات آموزشی قرار دهید. در منوی اصلی بازی PES 2019 می‌توانید بخش Skills Training را مشاهده کنید که نکات مربوط به تکنیک‌های مختلف دفاع را در 4 سطح به شما آموزش می‌دهد.

با تکمیل آموزش‌های این بخش نه تنها مهارت خود را در دفاع افزایش می‌دهید، بلکه تعداد قابل توجهی مای کلاب پوینت دریافت می‌کنید که می‌توان از آن‌ها در امضای قرارداد با بازیکنان جدید استفاده کرد.

بازی PES 2019

به ندرت از تکل استفاده کنید

استفاده از تکل از پهلو یا Slide Tackle عواقب بسیاری دارید که استفاده از آن را غیر منطقی می‌کند. در نتیجه، بهتر است تا برای باز پس گیری توپ دکمه‌ی پاس را دوبار فشار دهید تا بازیکن شما از تکل‌های ایستاده یا Standing Tackle استفاده کند که انجام آن‌ها ریسک پایین تری دارد.

این بدان معنا نیست که استفاده از تکل از پهلو را برای همیشه کنار گذاشته و هیچ وقت از آن‌ استفاده نکنید. اتفاقاً برخی اوقات با شرایطی روبرو می‌شوید که بهترین انتخاب تان تکل از پهلو است. برای مثال، شرایطی را تصور کنید که مدافع شما فاصله‌ی نسبتاً زیادی با مهاجم در حالِ شوت دارد و بهترین تصمیم شما می‌تواند تکل از پهلو برای جلو گیری از شوت یا تغییر مسیر توپ باشد.

بازی PES 2019

از شخصی سازی دستور العمل‌های دفاعی غافل نشوید

راه‌های بسیاری برای شخصی سازی عملکرد دفاعی تیم شما در بازی PES 2019 وجود دارد. نخستین و کلی ترین راه، تغییر استراتژی‌های دفاعی است که می‌توانید برای انجام آن از طریق بخش Defensive Instructions در منوی Tactics اقدام کنید.

در همین بخش با گزینه‌های دیگری مواجه خواهید شد که آزادی عمل بیشتری به شما در شخصی سازی دفاع تیم تان می‌دهد. برای مثال، با تغییر در گزینه‌ی Defensive Line می‌توانید فاصله‌ی میان خط دفاعی و دروازه‌ی خودی را مشخص کنید. با استفاده از دیگر گزینه‌ها نیز می‌توانید بازیکن خطرناک تیم حریف را علامت گذاری کنید یا به بازیکنان تان دستور دهید که در زمان دفاع در محوطه‌ی جریمه‌ی خود تجمع کرده و به نوعی یک دیوار دفاعی ایجاد کنند.

بازی PES 2019

حواستان به ضربات کاشته تیم حریف باشد

بهترین و کارآمد ترین روش برای دفاع از دروازه در هنگام ضربات کاشته، استفاده از مدافعان برای یارگیری بازیکنان سرزن تیم حریف است. اگر تشخیص محل ارسال توپ برای شما سخت است، توصیه می‌کنیم کنترل یکی از بازیکنان خارج از منطقه‌ی خطر را بدست بگیرید تا بدین ترتیب پس از ارسال توپ، بازی به صورت خودکار کنترل بهترین بازیکن را برای دفع توپ به شما بدهد.

بازی PES 2019

در اواخر بازی به تعویض مدافعان فکر کنید

اگر استقامت (Stamina) بازیکنان تیم شما کاهش یافته باشد، این احتمال وجود دارد که در هر بار نبرد تن به تن شکست خورده یا در هنگام تعقیب یک بازیکن سرعتی با مشکل مواجه شوند. بنابراین، حتما به مقدار انرژی بازیکنان، به خصوص مدافعان تان توجه کنید و در صورت نیاز آن‌ها را با بازیکنان تازه نفس جایگزین کنید.

برای نخستین بار در سری، بازی Pes 2019 از ویژگی تعویض‌های سری (Quick Substitutions) بهره می‌برد که پیش از این در سری فیفا دیده بودیم. به واسطه این قابلیت می‌توانید بدون متوقف کردن روند بازی و رفتن به منو، بازیکنان را تعویض کنید.

بازی PES 2019

مهاجمان تیم حریف را تحت فشار قرار دهید

با نگه داشتن دکمه‌ی مربع یا X در بازی PES 2019، یکی از بازیکنان تیم خود را مجبور می‌کنید تا برای گرفتن توپ به سمت بازیکن حریف برود. اگر هم همین دکمه را دو بار پشت سر هم فشار دهید، تعداد بازیکنان بیشتری برای تحت فشار قرار دادن بازیکن صاحب توپ به سمت او روانه می‌شوند.

همان‌ طور که پیش از این به اشاره شد، تحت فشار قرار دادن بازیکن تیم حریف فضای بیشتری را در اختیار تیم مقابل قرار می‌دهد، زیرا بازیکن مجبور می‌شود تا برای گرفتن توپ پست اصلی خود را رها کند. هیچ نکته‌ای وجود ندارد که به واسطه‌ی دانستن آن بتوانید زمان مناسب برای استفاده از این قابلیت را تشخیص دهید و بهترین معلم شما در این زمینه، تجربه است!

در پایان، می‌توانید با مراجعه به اینجا به تمامی مقالات آموزشی پیرامون بازی PES 2019 دسترسی پیدا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی