ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گیمر فورتنایت ۱۰ روز پیش باگ فیس تایم را پیدا کرده بود

دیروز باگ جدیدی در پلتفرم تماس ویدیویی فیس تایم اپل پیدا شد که به کاربر اجازه می‌داد تمامی صدای پیرامون مخاطبش را پیش از پاسخگویی تماس بشنود. حال گزارش شده که ده روز پیش نوجوانی حین بازی فورتنایت ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

دیروز باگ جدیدی در پلتفرم تماس ویدیویی فیس تایم اپل پیدا شد که به کاربر اجازه می‌داد تمامی صدای پیرامون مخاطبش را پیش از پاسخگویی تماس بشنود. حال گزارش شده که ده روز پیش نوجوانی حین بازی فورتنایت همین باگ فیس تایم را پیدا کرده و آن را به اپل گوشزد نموده اما کمپانی کوپرتینویی آن را جدی نگرفته است.

روز نوزدهم ژانویه (۲۹ دی)، پسر ۱۴ ساله‌ کاربری به نام میشل تامپسون سعی کرده که از طریق اپ فیس تایم آیفونش با دوستان خود تماس ویدیویی گروهی برقرار کند و به صحبت با آنها بپردازد.

در همین حین وی، دوست دیگری را به این تماس گروهی اضافه کرده اما در کمال تعجب متوجه شده با اینکه دوستش تماس را پاسخ نگفته، می‌تواند صدای او را بشنود.

او پس از پیدا کردن این آسیب پذیری، چندین مرتبه آن را آزمایش کرد و سپس به مادر خود میشل گفت. مادرش نیز که وکیل بود کل هفته‌ی گذشته سعی کرد وجود چنین اشکالی را به شرکت اپل گوشزد کند.

میشل تامپسون به گفته خودش طی هفته‌ی گذشته، چند بار به اپل ایمیل و پیغام فرستاد و از طریق شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توییتر با ذکر کردن نام این کمپانی، سعی کرد توجه مسئولان را جلب نماید.

 باگ فیس تایم
یکی از ایمیل‌های میشل تامپسون به اپل

پس از آنکه تماس تلفنی با سیستم پشتیبانی این شرکت هم جواب نداد، او در تاریخ ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) فکس مستقیمی با سربرگ شرکت حقوقی خود به شورای عمومی اپل فرستاد.

پس از اینکه پاسخی دریافت نکرد تصمیم گرفت در ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) ویدیویی در یوتیوب آپلود کند و به همگان درباره‌ی وجود باگ فیس تایم هشدار دهد. پس از آن بازهم چندین بار این ویدیو را برای اپل فرستاد اما این کمپانی آن را جدی نگرفت.

هنوز مشخص نیست که تیم پشتیبانی شرکتی به این بزرگی مشغول چه کاری بوده که حتی به گزارش کاربرانش رسیده نکرده و یافتن باگی خطرناک را جدی نگرفته است. این مسئله نشان می‌دهد که کمپانی کوپرتینویی باید کمی در بخش پشتیبانی خود تجدید نظر کند و به شعار واقعی خود در زمینه‌ی احترام به مشتری عمل نماید.

 

تماشا کنید: تبلیغ جدید تماس گروهی فیس تایم اپل با حضور الویس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی