دیجیاتو خبرنگار استخدام می‌کند

دولت چین گیمینگ را به عنوان شغل می پذیرد

اخیرا کشور چین با افزایش گیمر‌ها مواجه شده است و بر اساس گزارشی علاقمندی به بازی‌های ویدیویی در این کشور در بین حدود ۲۴ میلیون نوجوان وجود دارد. دولت چین نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و آن را یک معضل خوانده است. حال به نظر می‌رسد که با در نظر گرفتن جمیع شرایط کشور، دولت تصمیم گرفته گیمینگ را به عنوان یک شغل رسمی بپذیرد تا معضلات به وجود آمده در این زمینه برطرف گردد.

دولت چین پیش از این به مدت ۹ ماه ارائه‌ی مجوز به بازی‌ها را به حالت تعلیق درآورده بود و حالا به نظر می‌رسد به دنبال احیای گیمینگ در کشورش باشد. موسسه ارزیابی مهارت‌های شغلی کشور چین چندی پیش لیستی جدید از عناوین شغلی را اعلام کرد که در آن عناوینی نظیر متخصص هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء به چشم می خورد. در این بین عنوان «گیمر حرفه‌ای»‌ نیز دیده می شد. البته علاوه بر عناوین گفته شده تحلیل گر کلان داده و مهندس محاسبات ابری را نیز به چشم می خورد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که حکومت جمهوری خلق چین از اواخر سال گذشته‌ی میلادی مجددا اجازه‌ی ورود بازی‌های ویدیویی به کشور را صادر کرده است؛ در حالی که به مدت ۹ ماه ورود بازی‌ها به این کشور از سوی دولت تحریم شده بود. بخش رسانه‌ای بزرگترین کشور آسیا بعد از برطرف شدن تحریم یک طرفه به حدود ۲۶۰ عنوان بازی مجوز داده است.

به عقیده‌ی موسسه ارزیابی مهارت‌های شغلی کشور چین گیمر‌های حرفه‌ای -که به آن‌ها بازیکنان ورزش‌های الکترونیکی نیز گفته می‌شود- در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند و به همکاری می‌پردازند. این موضوع منجر به تحلیل اطلاعات می‌شود که به عقیده‌ی این موسسه طراحی بازی‌های بومی را ارتقا خواهد داد.

منبع:
gizmoChina
برچسب ها
تور کیش

مطالب مرتبط

کمپانی یوبیسافت از بازی Star Trek: Bridge Crew برای پلتفرم های واقعیت مجازی رونمایی کرد

کمپانی یوبیسافت به تازگی خبر از توسعه بازی جدیدی برای پلتفرم های واقعیت مجازی به نام Star Trek: Bridge Crew داده که قرار است براساس فرنچایزی با همین نام ساخته شود. کمپانی ناشر فرانسوی اگرچه توسعه این بازی را تایید نموده اما گفته برای نمایش آن باید تا نطق اصلی یوبیسافت در کنفرانس این شرکت... ادامه مطلب

انتشار تریلر 16 دقیقه ای از گیم پلی بازی Middle-earth: Shadow of War [تماشا کنید]

هفته گذشته بود که کمپانی برادران وارنر به صورت رسمی از بازی Middle-earth: Shadow of War، نسخه دنباله عنوان تحسین شده Middle-earth: Shadow of Mordor رونمایی کرد و حتی سیستم مورد نیاز برای نسخه پی سی بازی را نیز اعلام نمود.هنگام معرفی ابتدایی Shadow of War، برادران وارنر وعده انتشار تریلری از گیم پلی بازی... ادامه مطلب

صنعت بازی در سال 2017؛ نگاهی به عملکرد نینتندو سوییچ

2017 سالی بود که نینتندو را به میدان بازگرداند. این کمپانی کنسول هیبریدی اش، نینتندو سوییچ را بالاخره روانه بازار کرد که موفقیت گسترده ای داشت و از طرف دیگر، دنباله هایی تحسین شده برای برخی از نمادین ترین فرنچایزهایش ساخت.اما در همین حال، نینتندو باز هم 3DS را فراموش نکرد و ضمن عرضه چندین... ادامه مطلب

بازی سازی از صفر؛ چگونه بدون تجربه قبلی بازی بسازیم؟ [قسمت آخر]

در قسمت قبل درباره شرایط بازی سازی در ایران صحبت شد. به نظر می آید که در این صنعت، کشور ایران در حال دست و پا زدن است درحالیکه تلاش علاقه مندان و فعالان این حوزه چیز دیگری را ثابت می کند. پس اگر یک لپ تاب معمولی و مقداری «امید» دارید، می توانید شوقتان... ادامه مطلب

ماوس و کیبورد یا کنترلر؛ سوالی که پاسخ آن هنوز مبهم است

سال ها از ساخت اولین بازی ویدیویی می گذرد و راه های مختلفی برای کنترل بازی ها به وجود آمده است؛ از دسته های آتاری و کنترلرهای قدیمی نینتندو و سگا گرفته تا حالا که با دوال شوک پلی استیشن و کنترلرهای بهینه شده اکس باکس به بازی کردن می پردازیم.حتی شرکت والو با کنترلر استیم خود درهای جدیدی... ادامه مطلب

حواشی بازی No Man's Sky تنها 48 ساعت بعد از انتشار

عنوان مورد توجه استودیو مستقل Hello Games از بدو رونمایی در سال 2013 پر حاشیه بود. از تاخیرهای پیاپی انتشار و تهدید به قتل سازندگان گرفته تا لو رفتن نسخه دیسکی پلی استیشن 4 دو هفته زودتر با قیمت 1250 دلار.حالا بعد از انتشار رسمی نو منز اسکای، البته فعلا فقط برای پلی استیشن 4... ادامه مطلب

نظرات ۴

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x