ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیس اکس
علمی

ایلان ماسک از موتور موشک اسپیس اکس برای سفر به مریخ رونمایی کرد [تماشا کنید]

ایلان ماسک مدیر عامل اسپیس اکس با انتشار توییتی از موتور موشک رپتور جدیدی رونمایی کرد که قرار است روزی راکت سوپر هوی را به همراه فضاپیمای استارشیپ روانه مریخ کند. [digivideo] [/digivideo] او در این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

ایلان ماسک مدیر عامل اسپیس اکس با انتشار توییتی از موتور موشک رپتور جدیدی رونمایی کرد که قرار است روزی راکت سوپر هوی را به همراه فضاپیمای استارشیپ روانه مریخ کند.

او در این توییت اعلام کرد که موتور راکت رپتور این شرکت به طور اساسی دوباره طراحی شده و اکنون این قابلیت‌ را دارد که انسان را در سریعترین حالت ممکن به کره ماه برساند.

اسپیس اکس چند سال گذشته به توسعه ‌ی موتور رپتور پرداخته تا بتوانند روزی از آن برای سفر توریستی به فضا و کره مریخ بهره ببرد. ماسک این مسئله را سه ماه قبل اعلام کرده بود اما اکنون روند طراحی مدل جدید این موتور به اتمام رسیده و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که چه اندازه و قدرتی دارد.

اسپیس اکس

راکت سوپر هوی قرار است به ۳۱ موتور این چنینی مجهز شود و ماسک مدعی شده این موتور ۲۰۰ تنی، این قدرت را دارد که انسان را در سریعترین حالت ممکن به ماه برساند. وی حتی اعلام کرده که نسخه‌ی بعدی ۲۵۰ تن وزن خواهد داشت.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چند روز پیش باد های تند تگزاس راکت آزمایشی استارشیپ ایلان ماسک را به زمین انداختند و خسارت‌های زیادی به این راکت وارد کردند.

اسپیس اکس

تصاویر ارسال شده از منطقه بوکا چیکا در تگزاس نشان می داد که راکت آزمایشی استارشیپ به پهلو روی زمین افتاده و بخش هایی از بدنه آن مچاله شده.

استارشیپ که پیش از این با نام BFR شناخته می شد، نسل آینده فضاپیما های در دست توسعه اسپیس ایکس است که برای حمل بار و سرنشین به مدار زمین (ایستگاه های فضایی) و همچنین ماه و مریخ طراحی شده. حتی ممکن است در صورت عملکرد قابل توجه، از این راکت برای مسافرت های طولانی تر نیز استفاده شود.

 

تماشا کنید: سپر حرارتی فضاپیمای اسپیس اکس در یک قدمی فرود روی تور، در آب افتاد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی