ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

خرابی توالت کار دست خدمه ایستگاه فضایی بین المللی داد

خراب شدن توالت در کره زمین هم اتفاق بسیار بدی است چه برسد که چنین حادثه‌ای خارج از جو کره و در ایستگاه فضایی بین المللی رخ دهد. بر اساس خبری که از سمت ناسا ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

خراب شدن توالت در کره زمین هم اتفاق بسیار بدی است چه برسد که چنین حادثه‌ای خارج از جو کره و در ایستگاه فضایی بین المللی رخ دهد.

بر اساس خبری که از سمت ناسا منتشر شده، ۹.۵ لیتر آب به صورت تصادفی از توالت ایستگاه فضایی بین المللی خارج شده و خدمه حاضر در محل مجبور شده‌اند با استفاده از حوله آن را تمیز کنند. این توالت در سال 2008 و بعد از آن که مدل قدیمی دیگر عملکردی مانند سابق نداشت به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شده بود.

ایستگاه فضایی بین المللی
حمام این ایستگاه

با توجه به هزینه‌ ۱۹ میلیون دلاری این توالت، حتما فکر می‌کنید که با یک محصول اشرافی طرف خواهید بود اما پگی ویتسون به عنوان یک از فضانوردانی که مدت زیادی را در این ایستگاه سپری کرده، استفاده از این توالت را مانند یک سفر کامل توصیف کرده است. بعد از اتمام کار، ضایعات انسانی مهر و موم شده و جالب است بدانید از ۸۰ الی ۸۵ درصد ادرار موجود هم آب آشامیدنی تولید خواهد شد.

البته ظاهرا زندگی در ایستگاه فضایی بین المللی راحت‌تر از قبل خواهد شد. به تازگی خدمه یک محوطه دو بخشی جدید را به Node 3 که یکی از ماژول‌های این ایستگاه محسوب می‌شود اضافه کرده‌اند که حریم خصوصی بیشتری را هم برای استفاده از توالت و هم بخش بهداشتی ایستگاه فراهم خواهد کرد. همچنین ناسا این قول را داده که تا سال ۲۰۲۰ از توالت جدیدی در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ilyma13
    ilyma13 | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

    یه دقیقه در رو باز کنن برن پشت سفینه کارشون رو بکنن دیگه اینکارا چیه:)

  • Tiger
    Tiger | ۱۹ بهمن ۱۳۹۷

    یکی از دلایلی که درخواست استخدام برای ناسا نمیدم،همین دشویی کردنه،تازه توالت ایرانی هم ندارند ???

مطالب پیشنهادی