ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک اختراع مهیج؛ تبدیل دوچرخه عادی به دوچرخه برقی با کیت Swytch [تماشا کنید]

استارتاپ لندنی Swytch اخیرا کیتی معرفی نموده که از طریق آن می توان دوچرخه های معمولی را برقی کرد. این کیت ارزان قیمت بوده و بر روی تمامی دوچرخه های موجود قابل نصب است. بهای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

استارتاپ لندنی Swytch اخیرا کیتی معرفی نموده که از طریق آن می توان دوچرخه های معمولی را برقی کرد. این کیت ارزان قیمت بوده و بر روی تمامی دوچرخه های موجود قابل نصب است.

بهای کیتی که مهندسین Swytch توسعه داده اند از 549 پوند (حدود 700 دلار) آغاز می شود. راه اندازی و نصب این کیت به سهولت تمام انجام شده و فقط به حدود ده دقیقه زمان نیاز دارد.

Swytch electric conversion kit (9)

وزن زیاد و فریم عریض تر دو انتقادی هستند که همواره به دوچرخه های الکتریکی وارد می شوند. با توجه به افزوده شدن موتور برقی و باتری که معمولا وزن زیادی دارد، این مساله اصلا بیراه نیست.

به گفته Swytch کیت این شرکت بسیار سبک بوده و تنها دو کیلوگرم (بدون در نظر گرفتن باتری) به وزن کلی دوچرخه اضافه می کند؛ همچنین کیفیت سواری نیز تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

Swytch electric conversion kit (8)

کیت Swytch شامل قسمت هایی مثل چرخ جلوی اختصاصی، سنسور پدال، سنسور ترمز، نمایشگر LCD و یک سوکت می شود که باتری بر روی آن قرار می گیرد. موتور این کیت در هاب چرخ جلو نصب شده است.

به گفته سازنده کیت مورد بحث در چند نسخه توسعه یافته که بسته به نوع انتخاب شده امکان پیمایش 25 یا 50 مایل مسافت (معادل 40 و 80 کیلومتر) با یک بار شارژ فراهم می شود.

کیت Swytch

در طول سفر، اطلاعاتی از قبیل سرعت، مسافت و زمان طی شده از طریق نمایشگر کیت در اختیار دوچرخه سوار گذاشته می شود. برای حرکت، نه حالت مختلف تعریف شده که کاربر می تواند بسته به شرایط یکی از آنها را انتخاب کند. همچنین یک حالت ویژه کمکی برای زمان هایی که دوچرخه سوار می خواهد پیاده طی مسیر کند، در نظر گرفته شده است. این حالت Walk Mode نام داشته و دوچرخه سوار را از صرف نیرو برای هل دادن بی نیاز می کند. حداکثر سرعت دوچرخه در این حالت به 6 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

داشتن خروجی USB یکی دیگر از ویژگی های جالب کیت Swytch به شمار می رود. دوچرخه سوار می تواند با اتصال تلفن همراه یا تبلت خود به این خروجی، آنها را با خیال راحت در طول سفر شارژ کند.

استارتاپ Swytch تاکنون موفق به جذب بیش از یک میلیون پوند (معادل تقریبا 1.29 میلیون دلار) سرمایه شده که این رقم فراتر از پیش بینی های موسسان و مدیران بوده است. همچنین به گفته این شرکت نوپا تا به این تاریخ 1000 کیت به مشتریان در سرتاسر جهان تحویل داده شده و 1500 سفارش دیگر برای تحویل در آینده نزدیک ثبت شده است.

انتظار می رود با افزایش استقبال و بیشتر شدن مشتریان، قیمت کیت Swytch روندی نزولی داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

    چیز جدیدی نیست. بوش و یاماها خیلی وقته این کیتها رو میسازن و میفروشن. کافیه تو یوتوب چه سرچی کنین

مطالب پیشنهادی