ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

فناوری بلاکچین به داروسازی می‌آید؛ تولید داروهای قابل رهگیری از سال 2023

داروسازی به عنوان یکی از پرسودترین صنایع دنیا، از حساسیت امنیتی بالایی برخوردار بوده چرا که افراد سودجو، طی برقراری ارتباط با بعضی از کارمندان نه چندان مقید، معاملات خلاف قانون زیاد و خطرناکی پیرامون ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

داروسازی به عنوان یکی از پرسودترین صنایع دنیا، از حساسیت امنیتی بالایی برخوردار بوده چرا که افراد سودجو، طی برقراری ارتباط با بعضی از کارمندان نه چندان مقید، معاملات خلاف قانون زیاد و خطرناکی پیرامون آن انجام می دهند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نیز به منظور جلوگیری از ورود داروهای آزمایشی و بعضی مواد مؤثره (که به صورت خالص جزو مواد مخدر دسته بندی می شوند) به چرخه درمان، برنامه ای را آغاز کرده که به شرکت های داروسازی اجازه می دهد داروهای تولیدی خود را به صورت زنده رهیابی کنند.

خروج داروهای آزمایشی و مواد مؤثره مخدر از شرکت ها عامل اصلی طرح برنامه جدید هستند

هرچند سازمان غذا و دارو فناوری مورد استفاده را دقیقاً مشخص نکرده، اما اشاره داشته که بلاکچین یکی از تکنولوژی های مورد نظر آنها خواهد بود. جالب است بدانید که پیش از این فروشگاه زنجیره ای والمارت نیز از راهکار مشابهی برای رهگیری مواد غذایی (مانند میوه و سبزیجات) استفاده کرده بود و حالا قرار است فناوری بلاکچین به صنعت داروسازی بیاید.

داروسازی

لازم به ذکر است که سازمان غذا و داروی ایالات متحده تا روز 20 اسفند به شرکت های داروسازی فرصت داده در برنامه جدید شرکت کنند. البته نتایج پروژه مورد بحث به این زودی ها در عمل قابل رؤیت نیست و بر اساس پیش بینی ها، در سال 2023 شاهد ورود نخستین داروهای برخوردار از فناوری بلاکچین به بازار خواهیم بود.

گفتنی است در حال حاضر کشور ایالات متحده با مشکل جدی اعتیاد به مواد مخدر افیونی و داروهای اعتیادآور مواجه بوده که بخش قابل توجهی از این مواد، از صنعت داروسازی به خیابان ها راه پیدا می کنند. به همین خاطر برنامه جدید تلاش دارد با رهگیری داروها از مواد تشکیل دهنده تا محصول نهایی، احتمال خروج داروهای آزمایشی و مواد مؤثره خاص را از زنجیره تأمین صنعت داروسازی کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی