ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قیمت حاشیه بازار محصولات ایران خودرو اعلام شد + جدول

این روزها، بازار خودرو آنقدر برای جریان نقدینگی جذاب شده که بسیاری از شهروندان حاضرند در طرح‌های ‌پیش‌فروش نامتعارف خودروسازان نیز شرکت کنند، حتی اگر علاوه بر قیمت و زمان دقیق تحویل، مدل خودرو نیز ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

این روزها، بازار خودرو آنقدر برای جریان نقدینگی جذاب شده که بسیاری از شهروندان حاضرند در طرح‌های ‌پیش‌فروش نامتعارف خودروسازان نیز شرکت کنند، حتی اگر علاوه بر قیمت و زمان دقیق تحویل، مدل خودرو نیز نامعلوم باشد، وضعیت ایران خودرو و سایپا نیز در این شرایط مبهم و غیر قابل پیش بینی به نظر می رسد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه پیش فروش خودرو با توجه به بدعهدی‌های مکرر به مثابه غارت مردم است گفت: اگرچه خودروسازان مشکلاتی دارند اما نباید با غارت جیب مردم، منابع مالی خود را تامین کنند.
وی با اشاره به ضرورت واگذاری خودروسازی‌های کشور به بخش خصوصی، گفت: در حال حاضر 14 درصد از سهام ایران خودرو و 17 درصد از سایپا دولتی است و دولت با این درصد ناچیز به راحتی مدیریت این شرکت های خودروسازی را به دست دارد و نیروهای مورد نظر خود را در ایران خودرو و سایپا به کار می‌گیرد.
افزایش قابل توجه قیمتها باعث شده تا هیچ معامله‌ای در بازار انجام نشود و اکثر خریداران خودرو با توجه به قیمت‌ها دست از خرید کشیده و منتظر ثبات بازار هستند. فروشندگان خودرو معتقدند که ایران خودرو و سایپا چندین بار درخواست قیمت‌گذاری خودرو متناسب با حاشیه بازار را اعلام کرده بودند که امروز به هدف خود دست پیدا کرده و با وجود فروش خودرو با حاشیه بازار هیچ عرضه‌ای ندارند.
با این حال گروه صنعتی ایران خودرو لیست قیمت حاشیه بازار محصولات خود را ویژه بهمن ماه 97 (23 تا 30 بهمن) منتشر کرده است.
نرخ های درج شده "5 درصد زیر قیمت بازار" یا به اصطلاح قیمت حاشیه بازار محصولات ایران خودرو است، اما طبق اخبار رسمی ایران خودرو باید تمامی خودروهای ثبت نامی خود را تا پایان دی ماه مطابق قیمت های قدیم به مشتریان تحویل دهد.

ایران خودرو

انتشار این جدول در شرایطی توسط ایران خودرو انجام می شود که ضرر و زیان صنعت خودروسازی ناشی از افزایش نرخ ارز به شکل قابل توجهی افزایش یافته و هر دو خودروساز بزرگ کشور در انتظار دریافت کمک های مالی چند هزار میلیاردی در راستای پرداخت معوقات خود به صنعت قطعه سازی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی