ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تکنولوژی رانندگی خودران در دستان چانگان؛ چینی ها رکورد گینس را هم شکستند [تماشا کنید]

صنعت خودرو با شتابی بسیار بالا در حال حرکت به سمت فناوری خودران بوده و با روند کنونی بی شک در آینده نزدیک شاهد تردد اتومبیل های بدون راننده در نقاط مختلف این کره خاکی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

صنعت خودرو با شتابی بسیار بالا در حال حرکت به سمت فناوری خودران بوده و با روند کنونی بی شک در آینده نزدیک شاهد تردد اتومبیل های بدون راننده در نقاط مختلف این کره خاکی خواهیم بود.

در این بین استارتاپ ها و خودروسازان کوچک و بزرگ چینی نیز دست به کار شده و اخیرا سرمایه گذاری های هنگفتی را در زمینه فناوری خودران انجام داده اند. چانگان یکی از این شرکت ها است که ظاهرا توانسته با برگزاری رژه اتومبیل های خودران نام خود را وارد گینس کند.

به گفته چانگان این رژه "بزرگ ترین رژه اتومبیل های خودران" بوده و اواخر سال گذشته در مجموعه تست دیانجیانگ (Dianjiang) واقع در شهر چونگ‌کینگ (Chongqing) انجام شده است.

چانگان

در رژه چانگان 55 دستگاه کراس اوور CS55 خودران به صف شده و مسیر 3.2 کیلومتری موجود را با سرعت 30 کیلومتر در ساعت و زمان 9 دقیقه و 7 ثانیه طی کرده اند. به دلیل رعایت ایمنی، بر پشت فرمان هر کدام از خودروها یک راننده حضور داشته تا در صورت نیاز کنترل فرمان و پدال ها را در اختیار بگیرد.

آنطور که چینی ها اعلام کرده اند، در رژه چانگان در اصل 56 دستگاه از کراس اوور CS55 حضور داشته، اما به دلیل دخالت بی مورد یکی از رانندگان مدل مورد نظر از آمار کلی حذف شده است.

یانگ گو (Yang Guo) یکی از مهندسان چانگان درباره رکوردشکنی این کمپانی تاکید کرده که رانندگان حاضر در تست هیچ تماسی با سیستم هدایت خودکار نداشته اند.

شایان ذکر است تمامی کراس اوورهایی که در رژه چانگان مورد استفاده قرار گرفته اند، ارتقا یافته و به انواع سیستم ها، سنسورها و دوربین هایی که در یک اتومبیل خودران لازم هستند، مجهز بوده اند.

از آنجایی که چانگان همکاری های نزدیکی با شرکت فورد دارد، احتمال می رود این خودروساز چینی از تجارب و تکنولوژی های شریک آمریکایی خود در ثبت این رکورد استفاده کرده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed19859
    saeed19859 | ۲۶ بهمن ۱۳۹۷

    هرچی هم چینی ها بگن کار خودمونه هر چه قدر هم سند و مدرک رو کنن بازم شک دارم کار خودشون باشه
    بیشتر حس میکنم کار هکر هاشونه
    توی چند سال گذشته نصف شرکت های بزرگ توسط هکر های چینی روسی کره (شمالی)
    هک شده
    احتمالا اینم از نتایج همین جاسوسی هاست

    نمونش همین یه ماهه پیش که ماشین اپل که هنوز فقط یه پروژه هست توسط جاسوسای چینی اطلاعاتش فرستاده شد چین (متن خبر توی دیجایتو موجوده)

  • hyhzo
    hyhzo | ۲۵ بهمن ۱۳۹۷

    درد و بلاشون تو سر سایپا و ایران خودرو

مطالب پیشنهادی