ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این کابل USB می تواند گوشی متصل را در معرض حمله از راه دور قرار دهد

یک محقق امنیتی موفق شد یک کابل USB بسازد که می‌توان با استفاده از آن به گوشی‌ها نفوذ کرد. این محقق که Mike Grover نام دارد اسم کابل خود را O.MG گذاشته و بر این ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

یک محقق امنیتی موفق شد یک کابل USB بسازد که می‌توان با استفاده از آن به گوشی‌ها نفوذ کرد.

این محقق که Mike Grover نام دارد اسم کابل خود را O.MG گذاشته و بر این عقیده است که با استفاده از آن می‌توان از راه دور کنترل گوشی‌های هوشمند را در اختیار گرفت و برخی اعمال کلاه بردارانه را در کامپیوتر یا گوشی‌هایی که از کابل یاد شده استفاده می‌کنند اجرا کرد. کابل به یک کنترلر وای فای مجهز شده که امکان ارسال دستورات از گوشی های دیگر را فراهم می کند.

قربانیان فکر می‌کنند در حال استفاده از یک کابل USB ساده هستند اما کامپیوتر‌های شخصی آن را به عنوان یک دستگاه خواهند شناخت و فکر می‌کنند یک ماوس یا کیبورد به دستگاه متصل شده است. با همین اتصال دسترسی مهاجمین به سیستم امکان پذیر خواهد شد.

همانطور که می‌دانید کیبورد و ماوس با اتصال به کامپیوتر بلافاصله قابل استفاده خواهند بود. موضوعی که راجع به این کابل هم صادق است و باعث می‌شود که مهاجم بتواند به سرعت به سیستم نفوذ کند.

تصویر تزئینی است

برای نشان دادن این حمله، Grover کابل مخرب خود را به یک مک بوک متصل کرد و با استفاده از گوشی خود به صورت بی‌سیم به کنترل سیستم عامل مک بوک پرداخت و حتی موفق شد کاربر را به یک وبسایت تقلبی گوگل هدایت کند و از وی بخواهد اطلاعات خود را در آن وارد کند.

محققین یادآور شدند که این نوع حمله روی ویندوز، لینوکس و دستگاه‌هایی که از سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند نیز اتفاق خواهد افتاد. تنها کاری که مهاجم نیاز است انجام دهد این است که قربانی را قانع کند تا این کابل را به کامپیوتر خود متصل نماید.

اقداماتی که Mike Grover انجام داد نشان می‌دهد که کاربران نباید از هر کابل USB که به دستشان رسید استفاده کنند. به طور کلی به نظر می‌رسد امکان نفوذ به سیستم از طریق کابل USB آنچنان سخت نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MATELF
    MATELF | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

    دیگ ب ی متر سیمم نمیشه اعتماد کرد

مطالب پیشنهادی