ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هکرهای ایرانی
تکنولوژی

ادعای تازه نیویورک تایمز: حملات سایبری هکرهای ایرانی و روسی علیه آمریکا تشدید شده

نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرده و در آن مدعی شده که حملات هکرهای ایرانی، چینی و روسی علیه سازمان های دولتی آمریکا در ماه های اخیر بیشتر شده و علت چیزی نبوده جز سیاست ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرده و در آن مدعی شده که حملات هکرهای ایرانی، چینی و روسی علیه سازمان های دولتی آمریکا در ماه های اخیر بیشتر شده و علت چیزی نبوده جز سیاست های خصمانه ترامپ علیه آنها.

دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا از همان ابتدای تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا سیاست های خصمانه خود در قبال ایران را مطرح نمود و کشورمان را هدف سخت ترین تحریم های اقتصادی قرار داد که البته تبعات آن کاملا در زندگی روزانه مردم مشهود است. اما چین نیز از دشمنی های ترامپ در امان نبوده و همین حالا که این مطلب را میخوانید در جنگ اقتصادی تمام عیاری با آمریکاست.

طبق این گزارش کارشناسان امنیتی باور دارند که تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای ترک برجام و جنگ تجاری این کشور با چین و وضع تعرفه های سنگین روی واردات کالاهای چینی اصلی ترین علت افزایش حملات هکرهای ایرانی ، چینی و روسی علیه آمریکا بوده.

هکرهای ایرانی

مقاله نیویورک تایمز در ادامه گزارش دیگری منتشر می شود که مقامات اطلاعاتی آمریکا ماه گذشته ارائه کردند و در آن نسبت به افزایش حملات هکرهای ایرانی ، چینی، روسی و حتی کره شمالی علیه آمریکا هشدار داده بودند که هدفشان سرقت اطلاعات محرمانه و تغییر نگرش شهروندان آمریکایی در قبال ترامپ عنوان شده بود.

بنابر ادعای نیویورک تایمز هکرهای ایرانی تنها سازمان های دولتی آمریکا و مقامات رسمی این کشور را هدف حملات سایبری خود قرار می دهند و در تلاشند تا برای انجام عملیات های سایبری پیشرفته تر در آینده آماده شوند.

البته آنطور که به نظر می رسد هکرهای روسی از هکرهای ایرانی و چینی فعالترند؛ در همین رابطه اوایل امسال گزارش شد که فیسبوک و توییتر هزاران حساب کاربری جعلی منسوب به این کشور را که در راستای انتشار اخبار نادرست فعالیت می کردند حذف نمودند.

تازه ترین حملاتی هم که در گزارش نیویورک تایمز (به نقل از سازمان امنیت ملی آمریکا و شرکت امنیتی خصوصی FireEye) به هکرهای ایرانی نسبت داده شده، ظاهرا به قدری سخت و کاری بوده اند که وزارت امنیت داخلی آمریکا را وادار به صدور پیام هشدار اضطراری در زمان تعطیلی دولت این کشور کرده اند.

هکرهای ایرانی

هرچند حملات منسوب به هکرهای ایرانی زنگ خطر را برای مقامات آمریکایی به صدا در آورده با این حال مقامات سازمان امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرده که در جریان این حملات هیچ اطلاعاتی سرقت نشده است.

در عین حال اما هکرهای چینی هم آنطور که نیویورک تایمز گزارش داده تلاش های خود برای سرقت اطلاعات تکنولوژیکی آمریکا و اسرار نظامی این کشور افزایش داده اند.

بنابر ادعای نیویورک تایمز بوئینگ، بخش هوایی جنرال الکتریک و تی موبایل در زمره تازه ترین اهداف هکرهای چینی بوده اند که البته تا این لحظه هیچکدامشان نسبت به این خبرها واکنشی نشان نداده اند و مشخص نیست که آیا حملات صورت گرفته علیه آنها موفقیت آمیز بوده اند یا خیر.

گفتنی است در سال ۲۰۱۵ باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا توافقی را برای پایان دادن به حملات هکی متقابل با چین به امضا رساند و این دو کشور در توافق مذکور متعهد شدند که دیگر از این روش برای سرقت اطلاعات از یکدیگری استفاده نکنند. با این حال افزایش تنش ها میان چین و آمریکا و تهدیدهای مستمر ترامپ برای افزایش تعرفه های تجاری باعث افزایش حجم این حملات شده.

علیرغم تمامی اینها اما بزرگ ترین تهدید علیه آمریکا ظاهرا از جانب روسیه ایجاد شده نه هکرهای ایرانی. عوامل وابسته به روسیه آنطور که نیویورک تایمز در گزارش خود آورده شبکه های برق آمریکا و همچنین کمیته های کنگره این کشور را هدف حملات سایبری خود قرار می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۱ اسفند ۱۳۹۷

    هرجا سخن از بی آبرویی است
    نام جمهوری .... می‌درخشد

  • آریا
    آریا | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    فیک نیوز ها و گلوبالیست ها و کشورهای شیت هولی مثل چین رو روسیه و ایران تمام زور خودشون دارن میزنن تا ترامپ رو خراب کنن . ولی ترامپ یک تنه سیفون رو رو همه شون کشیده? ? و داره به تمام قول هاش عمل میکنه. درور بر یگانه ابر مرد قرن اخیر? ? ? ترامپ کبیر ?

    • molavy
      molavy | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

      پس فهمیدیم منظورت از آریا چیه
      با این لقبی که به ترامپ دادی آبروی کوروش رو هم میبری

      • آریا
        آریا | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

        کوروش کبیر هم دشمن دیکتاتورها و غارتگران بود . مثل ترامپ کبیر.

  • molavy
    molavy | ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

    ایول، خوبه

مطالب پیشنهادی