ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

bfcf21e7-2019-nissan-x-opus-concept-camper-19
خودرو

روش ابداعی نیسان برای استفاده از باتری های قدیمی خودروهای برقی [تماشا کنید]

نیسان یکی از نخستین خودروسازان سنتی است که با عرضه هاچ بک لیف در سال 2010، رسما وارد بازار اتومبیل های الکتریکی شد. حال با گذشت نزدیک به یک دهه از عمر نسل اول لیف، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

نیسان یکی از نخستین خودروسازان سنتی است که با عرضه هاچ بک لیف در سال 2010، رسما وارد بازار اتومبیل های الکتریکی شد. حال با گذشت نزدیک به یک دهه از عمر نسل اول لیف، باتری هایی که بخش زیادی از کارایی خود را از دست داده اند، رفته رفته در حال تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ هستند.

به منظور مقابله با این مشکل شرکت نیسان از چندی پیش به دنبال کشف کاربردهای جدید برای باتری های قدیمی بوده و سعی دارد از ایده های جدید در این زمینه بهره برداری کند. در جدیدترین ایده این چنینی نیسان با همکاری شرکت OPUS یک کمپر مفهومی با نام X Concept توسعه داده که در آن از پک باتری ROAM برای تامین انرژی استفاده شده است.

6cb1c8dc-2019-nissan-x-opus-concept-camper-3

این پک از سلول های لیتیوم یونی که از باتری های قدیمی نسل اول لیف جدا شده اند، ساخته شده و به گفته نیسان می تواند انرژی لازم تا یک هفته را در خود ذخیره سازی کند.

1135dd37-2019-nissan-x-opus-concept-camper-13

ظرفیت پک باتری مذکور 700Wh و خروجی آن 1kW اعلام شده و می تواند برق 12v یا 230v مورد نیاز را تامین کند. شارژ کردن آن نیز از طریق سوکت 230v و در زمانی در حدود 1 ساعت انجام می شود. جالب اینکه در صورت آفتابی بودن هوا، امکان شارژ پک باتری از طریق پنل خورشیدی 400W نیز وجود دارد؛ این کار بین 2 الی 4 ساعت طول می کشد.

528dec10-2019-nissan-x-opus-concept-camper-15

آقای فرانسیسکو کارانزا مدیر بخش انرژی نیسان در این باره گفته:

مشتریان ما قادر هستند با تکیه بر راهکارهای نیسان در ذخیره سازی انرژی خانگی، بر مصرف انرژی خود مدیریت داشته باشند. حال ما می توانیم به آنها در عدم وابستگی به برق شهری، استقلال کامل بدهیم. پک باتری جدید Energy ROAM امکان انتقال نیروی پاک و قابل اتکا را به دور دست ترین مناطق فراهم می کند.

کمپر

کمپر مفهومی X OPUS فضای لازم برای نشستن، غذا خوردن و استراحت کردن 6 نفر را دارد. از جمله امکانات این کمپر می توان به مواردی مثل مایکرویو 230v حمل کردنی، اجاق گاز دو شعله، پورت های متعدد USB برای شارژ تلفن همراه، نورپردازی LED، اینترنت 4G با قابلیت اتصال 10 دستگاه مختلف و همچنین پروژکتور دیجیتال برای تماشای فیلم اشاره کرد.

337e36a6-2019-nissan-x-opus-concept-camper-16

تجهیز به تایرهای آفرود، رینگ های آلیاژی و جایگاه های مخصوص حمل دوچرخه یا قایق کایاک از دیگر ویژگی های کمپر کانسپت X هستند. کمپر مشترک نیسان و OPUS در مرکز نمایشگاه های بین المللی بیرمنگام و در نمایشگاه تجهیزات کمپینگ و کاروان ها که این روزها در حال برگزاری است، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

86f71492-2019-nissan-x-opus-concept-camper-6

ناگفته نماند پک باتری نیسان ROAM امسال در برخی از بازارهای اروپا عرضه خواهد شد. درباره قیمت این پک فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما کمپر AIR OPUS که مفهومی X بر اساس آن خلق شده از سال 2017 در بریتانیا موجود بوده و با قیمت 15,995 پوند (معادل 20,608 دلار) به فروش می رسد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی