ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوکیا 9 پیور ویو
تکنولوژی

گوشی نوکیا 9 پیور ویو معرفی شد؛ 5 دوربین اصلی در یک گوشی

رقابت سر دوربین های بیشتر در گوشی های هوشمند ماه ها است که آغاز شده و حالا گوشی نوکیا 9 پیور ویو با 5 دوربین از راه رسیده است. دوربین بسیاری از گوشی هایی که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

رقابت سر دوربین های بیشتر در گوشی های هوشمند ماه ها است که آغاز شده و حالا گوشی نوکیا 9 پیور ویو با 5 دوربین از راه رسیده است.

دوربین

بسیاری از گوشی هایی که در کنگره جهانی موبایل امسال رونمایی شدند با تکنولوژی های آزمایشی و یا انقلابی همراه شده بودند. گلکسی فولد سامسونگ و هواوی میت ایکس نمایشگرهای تاشو را به گوشی ها آورده بودند اما نوکیا راه دیگری را برای متفاوت بودن برگزیده و به سراغ دوربین رفته است.

نوکیا 9 پیور ویو

5 دوربین با لنز زایس با سایر ماژول های دوربین ترکیبی از 7 دایره را شکل داده اند. ترکیب دوربین ها با ظاهر عنکبوت شکل که شاید برای برخی افراد دچار اختلال ترایپوفوبیا ناراحت کننده باشد، این گونه هستند:

  •  سه حسگر 12 مگاپیکسلی تک رنگ
  • دو حسگر 12 مگاپیکسلی رنگی (RGB)

تمامی دوربین ها فاصله کانونی 28 میلی متری دارند و گشودگی دیافراگم هم f/1.8 است. دو ماژول دیگر در کنار دوربین ها قرار گرفته اند که یکی از آنها فلش است و دیگری حسگر تشخیص عمق مدت پرواز. دوربین جلویی، تکی و با حسگری 20 مگاپیکسلی است.

اما دوربین های اصلی نوکیا 9 پیور ویو چه تفاوتی با سایر گوشی ها دارد؟ در دروبین های 5 گانه خبری از زوم اپتیکال نیست اما در عوض می توانند حجم عظیمی از داده ها را برای تصاویر HDR و تصویر برداری مبتنی بر عمق ثبت کنند. آرایه های دوربین با همکاری شرکت لایت توسعه داده شده اند؛ همان شرکتی که با دوربین L16 با 16 ماژول دوربین معروف شده بود.

نوکیا 9 پیور ویو

خبرنگارانی که با دوربین نوکیا 9 پیور ویو کار کرده اند معتقدند تصاویر شفاف به نظر می رسند اما پردازش تصاویر زمان زیادی می برد. HMD اعلام کرده که این مورد را پیش از عرضه گوشی بهبود خواهند داد. پس از ثبت تصویر می توانید عمق میدان تصاویر را به سادگی لمس کردن هر بخشی از تصویر تغییر دهید.

بنا بر ادعای HMD نقشه ای که برای عمق تصاویر ثبت می شود 12 مگاپیکسلی و شامل 1200 لایه اطلاعات عمق است. گوشی 5 تصویر با نورسنجی های متفاوت را ثبت می کند. در این فرایند بین 60 تا 240 مگاپیکسل از داده ها تولید می شود و در پایان رزولوشن تصویر نهایی به 12 مگاپیکسل کاهش پیدا می کند.

نوکیا 9 پیور ویو 699 دلار قیمت دارد

علاوه بر این می توانید تصاویر را با فرمت خام (RAW DNG) ثبت کنید تا در ویرایش دستتان باز تر باشد البته در این حالت ترکیبی از تصاویر که با تمامی دوربین ها ثبت شده، فایلی در حدود 30 مگابایتی را ایجاد می کند. نرم افزار ادوبی لایت روم امکان ویرایش تصاویر PNG را دارد و پروفایل لنزهای 5 گانه نوکیا 9 پیور ویو که به طور خاص تنظیم شده، به این نرم افزار اضافه شده اند.

تصاویر ثبت شده بوکه می توانند شامل چندین نقطه کانونی باشند. به عبارتی اگر سوژه هایی که در تصویر شما ثبت شده اند فاصله متفاوتی با دوربین داشته باشند، می توان همه آنها را در فوکوس داشت. تصویر زیر یکی از معدود نمونه های به اشتراک گذاشته شده توسط HMD است که با این گوشی ثبت شده است:

نوکیا 9 پیور ویو
برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید.

سخت افزار

شاید انتظار داشته باشید که این گوشی با جدیدترین چیپست کوالکام همراه شده باشد اما چنین نیست. HMD به جای اسنپدراگون 855، نسخه ضعیف تر و قدیمی تر 845 را را نظر گرفته. به گفته مسئولان شرکت این چیپست به خوبی از عهده پردازش تصاویر گوشی بر می آید. علاوه بر این به پردازنده ویژه نور «Camera Lux Capacitor» مجهز شده است.

رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 128 گیگابایت است. یک باتری 3320 میلی آمپر ساعتی، انرژی مورد نیاز گوشی را تأمین می کند. سیستم عامل اندروید وان است و به این ترتیب می توانید تا دو سال از دریافت به روز رسانی های نرم افزاری و وصله های امنیتی اطمینان داشته باشید. نمایشگر 5.99 اینچی با رزولوشن 2K، از نوع pOLED و با روکش محافظ گوریلا گلس 5 است.

نوکیا 9 پیور ویو

حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر تعبیه شده و علاوه بر این نوکیا 9 پیور ویو به قابلیت قفل گشایی با استفاده از چهره مجهز شده است. پشتیبانی از شارژ بیسیم به همراه مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار به لطف گواهینامه استاندارد IP67 از دیگر قابلیت های این موبایل است.

ضخامت دستگاه 8 میلی متر و وزن 172 گرم است. درگاه شارژ از نوع USB-C است و البته خبری هم از درگاه 3.5 میلی متری هدفون نیست.

احتمالاً در آینده شاهد گوشی هایی با دوربین های اصلی بیشتر هم خواهیم بود اما حداقل تا آن زمان، این نوکیا 9 پیور ویو است که در بین گوشی های با بیشترین تعداد دوربین اصلی حکمرانی می کند. به گفته HMD، مالک بخش گوشی های هوشمند نوکیا، این اولین گوشی با دوربین اصلی 5 گانه گوشی در تعداد محدود و با قیمتی معادل با 699 دلار عرضه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • amesterman
    amesterman | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    با عملکرد فنیش کاری ندارم هرچند نوکیا برند قابل احترامیه و قطعا چیز بدرد نخوری درست نمیکنه اما واقعا زشته گوشیش

  • vesaldivann
    vesaldivann | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    از دیجیاتو بیش از این انتظار نمیرفت ، یادم میاد از ابتدای شکل گیری این سایت باهاش بودم و دنبال میکردم ، به امید اخبار نوکیا ، اما نوکیا رو شکست خورده میدید گویا و اصلا خبری ازش منتظر نمیکرد ، تا اینکه نوکیا دونه دونه گوشی بیرون میداد و داشت میومد بالا تا اینکه امروز با این گوشیش حرفی برای گفتن داره. اما بالاخره دیجیاتو مجبور میشه نوکیا رو بصورت اساسی پوشش بده ، چون غول موبایلها دگر بار بازگشته ، چیزی که دیجیاتو گمانش رو نمیکرد.

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    یه سوال این پرچم دار نوکیا هست اگه پرچم دارشون هست نویسنده حق هم داره که ازش کم بنویسه چون رم ۶ با حافظه ۱۰۰ گیگ خیلی کم هست

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۶ اسفند ۱۳۹۷

    حاجی چه کاری هست کسی که بخواد اینو بخره مطمن هستم به خاطر دوربینش میگره که اونم دیگه چرا باید گوشی بخره میره یه دوربین میخره الان من موندم چرا همش گیر دادن به دوربین حافظه گوشی ها رو مثل سامسونگ ببرن بالا قدرت گوشی ها هم زیاد کنن که دیگه گوشی نزدیک بشن به pc اینطوری خیلی بهتر هست

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۵ اسفند ۱۳۹۷

    60 تا 240 مگاپیکسل !!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی