ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی Rolling Sky 2؛ بهترین موزیکال موبایل؟

چند ماه از معرفی ادامه Rolling Sky می‌گذرد و در روزهای اولیه، بازی با نام «رویا نوردی» (Rolling Dream) شناخته می‌شد. اگرچه به‌خاطر مسائل بازاریابی استفاده از Rolling Sky 2 تاثیر بیشتری روی جذب مخاطب ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

چند ماه از معرفی ادامه Rolling Sky می‌گذرد و در روزهای اولیه، بازی با نام «رویا نوردی» (Rolling Dream) شناخته می‌شد. اگرچه به‌خاطر مسائل بازاریابی استفاده از Rolling Sky 2 تاثیر بیشتری روی جذب مخاطب می‌گذارد ولی با توجه به حال و هوای بازی، Rolling Dream بهترین اسمی بود که می‌شد برای این عنوان به‌کار برد.

با بیش از ۴۰۰ میلیون دانلود، قسمت اول Rolling Sky یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موزیکال اندروید و iOS به‌شمار می‌رود

تک تک ثانیه‌های بازی شبیه به زیباترین رویاهایی هستند که تاکنون در قالب رسانه‌های تصویری دیده‌ایم؛ همان‌قدر چشم‌گیر، همان‌قدر شاعرانه و همان‌قدر دست‌نیافتنی. قدم گذاشتن در این رویاها به‌اندازه‌ای خوب درآمده که از همین الان و با وجود اینکه بازی هنوز در مرحله آزمایشی به‌سر می‌برد اما می‌شود از آن به عنوان یکی از مدعیان جدید لقب «بهترین موزیکال گوشی» یاد کرد.

قسمت اول رولینگ اسکای (Rolling Sky) آغاز کننده مسیری جدید در سبک بازی‌های ریتمیک بود. کمپانی Cheetah Games که سری پیانو تایلز (Piano Tiles) را هم در کارنامه دارد، با Rolling Sky ترکیبی از یک محیط و موسیقی پویا ارائه داد. مشابه خیلی از آرکیدهای گوشی، در این بازی نیز کنترل شخصیتی به بازیکن داده می‌شد و او هر مرحله وظیفه داشت تا از موانع عبور کند.

image

با این حال چیزی که Rolling Sky را به اثری منحصربه‌فرد تبدیل کرد، نقش موسیقی روی روند بازی بود. در تمامی مرحله‌ها موسیقی روی بازی اشراف داشت و بسته به نت‌ها در محیط تغییراتی ایجاد می‌شد. ویژگی که به خودی خود گیم‌پلی بازی را هم تحت تاثیر قرار می‌داد. این فرمول در دنسینگ لاین (Dancing Line) و به شکلی متفاوت ادامه پیدا کرد و حالا با Rolling Sky 2 شاهد بلوغ آن هستیم.

در Rolling Sky 2 سازنده به بهترین حالت ممکن این پویایی را به‌کار گرفته، آن هم به یک دلیل: رابطه نزدیک‌تری بین آهنگ‌ها و طراحی هنری بازی دیده می‌شود. این بار پشت هر مرحله، هویت داستانی وجود دارد و توسعه‌دهنده به کمک بخش بصری چیزی را ارائه داده که کاربر راحت‌تر می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند.

از دیدگاه گیم‌پلی Rolling Sky 2 به نسخه اصلی وفادار باقی مانده، کنترل شخصیتی به بازیکن داده می‌شود و تنها باید او را به خط پایان برساند؛ کاراکتر بازی خودش حرکت می‌کند و در قسمت پایینی صفحه لمسی، باید دست خود را به سمت چپ یا راست بکشید تا جهت دویدنش را عوض کند و به موانع برنخورد.

هر مرحله شاید نهایت دو دقیقه طول بکشد ولی در این مدت، انتظار هر نوع چالشی را باید داشته باشید. گستردگی که موانع قسمت اول داشتند، این بار بزرگ‌تر از همیشه به Rolling Sky 2 آمده‌اند و بازی را متنوع و جذاب‌تر کرده‌اند. از طرفی با توجه به سبک گرافیکی متفاوت بازی نسبت به گذشته، جذابیت‌های بصری هم می‌توانند چشمان‌تان را فریب داده و کارتان را سخت‌تر کنند.

بنابراین اگر باخت‌ها را حساب کنیم، اتمام مرحله‌ها بیشتر از این‌ها طول خواهید کشید. در واقع مشابه قسمت قبلی، این دو دقیقه زمان مفید اتمام هر مرحله Rolling Sky 2 است. جدا از اینکه گرفتن تمام تاج‌ها، آیتم‌ها و تجربه دوباره بازی روی حالت سخت نیز خودش زمان زیادی را می‌طلبد.

Rolling Sky 2 یک ادامه درخور توجه برای قسمت قبلی به‌حساب می‌آید. توسعه‌دهنده روحی در کالبد ساخته‌اش دمیده و با دو تغییر آن را زنده‌تر و احساسی‌تر از قبل کرده است؛ توپ که شخصیت اصلی قسمت اول بود اینجا جایش را به موجودات زنده داده و از آن محیط‌های ساده قبلی دیگر خبری نیست و حالا شاهد منطقه‌هایی پیچیده‌تر با طراحی چشم‌نواز هستیم.

البته دو نکته نگران‌کننده نسبت به بازی وجود دارد. یکی اینکه در حال حاضر بازی تنها پنج مرحله دارد و اگرچه در آینده شاهد محیط‌های بیشتری خواهیم بود اما چیزی که فعلا نمی‌توانیم قضاوت کنیم، فاصله بین آپدیت‌ها است. سازنده هدف بلندپروازانه‌ای را پیش گرفته و با توجه به طراحی هنری هر مرحله، ساخت منطقه‌های جدیدتر مشخصا زمان‌برتر از دیگر آثار Cheetah Games است.

نکته دوم به حضور تبلیغات فراوان در بازی برمی‌گردد. Rolling Sky 2 عنوانی با پرداخت‌های درون برنامه‌ای بوده و اگر پکیج حذف تبلیغات را نخرید، وقتی به اینترنت وصل هستید، هر از گاهی تبلیغاتی نمایش داده می‌شود. اتفاق عجیبی نیست و بارها در بازی‌های موبایل دیده‌ایم ولی مسئله اینجاست که Rolling Sky 2 بیش از اندازه به این قسمت تکیه کرده و تعداد تبلیغات خیلی زیاد هستند.

ویژگی که روی تجربه کاربر تاثیر منفی زیادی می‌گذارد. بازی فعلا در مرحله آزمایشی به‌سر می‌برد و باید صبر کنیم و ببینیم سازنده چگونه از پس این چالش‌ها برمی‌آید. Rolling Sky 2 فعلا تنها برای iOS منتشر شده و با توجه به اینکه پیش‌ثبت‌نام نسخه اندروید آن در فروشگاه TapTap آغاز شده، نباید خیلی منتظر حضور بازی در دیوایس‌های اندرویدی بمانیم.

Rolling Sky 2

Rolling Sky 2

سازنده: Cheetah Games قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 214.16 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mehrdaaad
    Mehrdaaad | ۹ اسفند ۱۳۹۷

    کاش همون اول پاراگراف آخرو میگفتید که ios و فعلاً خبری از انروید نیست..

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۸ اسفند ۱۳۹۷

    وای چرا بازی های خفن نمیان حوصلمون سر رفت این کال اف دیوتی هم تقریبا چند هفته دیگه میاد

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۸ اسفند ۱۳۹۷

    معلومه که نه
    بهترین بازی موزیکال اندروید بدون شک بازی
    lost in harmony
    هست و بعدش میشه از cytus نام برد
    ...
    علت محبوبیت قسمت اول این بازی رو هم هیچوقت نفهمیدم .یه بازی کلیشه ای و سخت با کلی پرداخت درون برنامه ای و تبلیغات

    • MRGH_2839
      MRGH_2839 | ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

      اولا دلیل اینکه بازی lost in harmony به اندازه rolling sky معروف نشد این بود که طراحی تکراری مانگا رو داشت که بازی رو از متفاوت بودن باز می داشت و حجم بازی هم زیاد بود در حدی که امارت فون های ضعیف تر نمیتونن روون اجراش کنن.بازی cytus هم که اصلا جلوه های بصری نداره و فقط چنتا دکمه رو صفحه هست.اصلا هم قصد بدگویی از این بازی ها رو ندارم هرکدوم مزایای خودشونو دارن علت پرطرفدار شدن rolling sky طراحی متفاوت و جلوه های بصری و صوتی جالب بود که تو هر مرحله جذابیت خاصی داشت و اصلا نمیشه لقب کلیشه ای رو به این بازی داد.در مورد اینکه شما میگی بازی سخته ،مگه بازی حتما باید آسون باشه که شما لذت ببری؟ rolling sky همیشه یه حسی به بازیکن القا میکرد که بخواد دوباره بازی کنه در مورد شما نمیدونم.در مورد تبلیغات و پرداخت درون برنامه ای باید بگم که بازیساز ها از همین دو راه فقط میتونن پول در بیارن از شرکت های دیگه پول میگیرن تا تبلیغ توی بازی نمایش داده بشه.فقط خواستم بگم انقد از بازی بدگویی نکنید و حقیقتو بگید.

      • MRGH_2839
        MRGH_2839 | ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

        اگه بازی پرداخت مرداخت و تبلیغات نداشته باشه نمیتونه پیشرفت کنه و کلی طرفدار پیدا کنه.

مطالب پیشنهادی