ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گفتگو با زنان کارآفرین حوزه فناوری: برای رسیدن به اینجا شمشیر زده‌ایم

کارآفرینی، زن و مرد نمی‌شناسد و عجیب‌ هم نیست اگر ببینیم که اکنون بخش عمده‌ای از کارآفرینی روی دوش صنایع IT و ICT است. ذات شفاف و شایسته‌سالار این صنایع باعث شده تا امروز شاهد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

کارآفرینی، زن و مرد نمی‌شناسد و عجیب‌ هم نیست اگر ببینیم که اکنون بخش عمده‌ای از کارآفرینی روی دوش صنایع IT و ICT است. ذات شفاف و شایسته‌سالار این صنایع باعث شده تا امروز شاهد حضور کارآفرینان زن موفقی در حوزه کسب‌وکارهای فناوری محور در ایران باشیم.

با این حال پذیرش زنان حتی در همین صنایع هم به سادگی و یک اتفاق یک شبه نبوده، بلکه حاصل بیش از ۲ دهه تلاش از سوی زنان موفق این حوزه است؛ زنانی که برای تثبیت جایگاه خود در این عرصه نوظهور، شمشیر زدند. این افراد حالا موفق شده‌اند تا تفکرات منفی و پیش‌داورانه در مورد توانایی زنان را از میان بردارند.

اگرچه جامعه ما، امروز با دو دهه پیش متفاوت است و حالا زنان تبدیل به بخشی از اکوسیستم استارت‌آپی کشور و همچنین کسب‌وکارهای حوزه ICT شده‌اند اما هنوز هم شرایط با ایده‌آل فاصله‌ دارد. همه این مسائل در کنار هم باعث شد تا با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، پای صحبت زنان موفقی بنشینیم که سال‌هاست در پیشرفت هستند. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در واقع یکی از نهادهای خصوصی است که همواره تلاش کرده تا مدیران زن را توانمندتر کند و در بسیاری از دوره‌ها نیز، زنان کارآفرین در هیات مدیره‌اش نقش مهمی داشته‌اند.

«آزاده داننده»، مدیرعامل شرکت فن‌آوران اطلاعات بهاران و رییس سابق هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، «فریبا مهدیون»، مدیرعامل شرکت سماتک و عضو سابق هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، «بهناز آریا»، قائم مقام شرکت کهکشان نور و رئیس کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و در نهایت «نازنین دانشور»، مدیرعامل تخفیفان و عضو کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در این ویدیو از دلایل گرایش خود به حوزه کسب‌وکارهای فناوری‌محور و مشکلاتی که در این راه با آنها برخورد کرده‌اند می‌گویند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

    امیدوارم بیشتر از این موارد دیده بشود

  • molavy
    molavy | ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

    درود بر شما...
    خیلی ممنون امیر آقای مستکین
    تجربیاتشون باید ثبت بشه تا یک نقشه راه باشه برای بقیه...
    به امید پیشرفت روزافزون زنان سرزمینم...

مطالب پیشنهادی