ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل جلوی انتشار یک میلیون اپلیکیشن مخرب در پلی‌استور را گرفته است

گوگل طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای حفظ امنیت کاربران اندرویدی کرده و در آخرین اقدام، ظاهرا اهالی مانتن ویو جلوی انتشار یک میلیون اپلیکیشن که مشکلات امنیتی داشته‌اند را گرفته‌اند. با توجه به پستی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

گوگل طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای حفظ امنیت کاربران اندرویدی کرده و در آخرین اقدام، ظاهرا اهالی مانتن ویو جلوی انتشار یک میلیون اپلیکیشن که مشکلات امنیتی داشته‌اند را گرفته‌اند. با توجه به پستی در وبلاگ Google Security این کمپانی توضیح داده که چگونه برنامه «افزایش امنیت اپلیکیشن» (Application Security Improvement) باعث شده تا توسعه‌دهندگان خطرات مربوط به نرم‌افزارهایشان را برطرف کنند:

از زمانی که این برنامه راه‌اندازی شده، توانسته‌ایم به بیش از ۳۰۰ هزار توسعه‌دهنده کمک کنیم تا مشکلات امنیتی یک میلیون اپلیکیشن را برطرف سازند. در سال ۲۰۱۸ به تنهایی، این برنامه به حدود ۳۰ هزار سازنده کمک کرد تا بیش از ۷۵ هزار اپ را درست کنند؛ جلوی انتشار ۷۵ هزار اپ با مشکلات مختلف گرفته شده و ما این را یک پیروزی در نظر میگیریم.

«افزایش امنیت اپلیکیشن» برای اولین‌بار پنج سال پیش راه‌اندازی شد. هدف گوگل با عرضه این برنامه مشخص بود: کمک به سازندگان اندرویدی تا اپلیکیشن‌هایی بدون آسیب‌پذیری‌ها منتشر کنند، هدفی که تاثیر مثبت زیادی روی بهبود اکوسیستم کلی اندروید هم می‌گذاشت. گوگل این برنامه را به یک مسیر فیزیکی تشبیه کرده است.

بدافزارهای اندرویدی

اپلیکیشن‌های اندرویدی باید با انجام تست‌هایی از این مسیر بگذرند و اگر مشکلی به وجود نیامد، به مرحله انتشار در فروشگاه پلی استور می‌رسند. در صورتی هم که اپ با مشکلات امنیتی دست و پنجه نرم می‌کرد، گوگل به سازنده اطلاع داده و تا زمانی که این مشکل برطرف نشود، آن را در فروشگاهش منتشر نخواهد کرد.

حالا بعد از چند سال، ظاهرا این کمپانی با برنامه «افزایش امنیت اپلیکیشن» توانسته تا حدی به اهدافش برسد. بد نیست بدانید آخرین گزارشات نشان می‌دهند که تاکنون نیم میلیارد کاربر دیوایس‌های اندرویدی در دام بدافزارها افتاده‌اند و با توجه به پیشرفت روز افزون این اپلیکیشن‌های مخرب، برنامه‌هایی مشابه «افزایش امنیت اپلیکیشن» می‌توانند نقش زیادی در حفظ امنیت کاربران را ایفا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali_unique
    ali_unique | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

    خب چرا گوگل پلی برای ما محدود شده؟؟؟ حداقل به ما هم اجازه انتشار برنامه هامون میداد عالی می شد

مطالب پیشنهادی