ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی تخم مرغ؛ نام‌گذاری اشتباه یک ماجراجویی فوق‌العاده

«از روی اسم، بازی را قضاوت نکنید» حکایت تخم مرغ است. به اسم بازی می‌آید بیشتر شبیه این اپلیکیشن‌های کافه‌بازاری باشد که در چند روز ساخته شده‌اند ولی وقتی برای اولین بار دست به تجربه ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

«از روی اسم، بازی را قضاوت نکنید» حکایت تخم مرغ است. به اسم بازی می‌آید بیشتر شبیه این اپلیکیشن‌های کافه‌بازاری باشد که در چند روز ساخته شده‌اند ولی وقتی برای اولین بار دست به تجربه تخم مرغ می‌زنید متوجه می‌شوید که با وجود نام‌گذاری اشتباه، بازی یکی از بهترین‌های موبایل امسال به‌شمار می‌رود.

تخم مرغ تمام آن چیزهایی که یک پلتفرمر با کیفیت می‌خواهد را دارد. طراحی فوق‌العاده مرحله‌ها باعث شده تا سختی زیاد بازی جای اینکه بازیکن را اذیت کند تبدیل به یک برگ برنده بزرگ بشود، تغییرات زیاد بخش بصری و شنیداری در هر مرحله به تنوع بیشتر بازی کمک کرده‌‌ است و حتی داستان با تمام سادگی‌اش اما رنگ و بویی بانمک و منطقی به ماجراجویی تخم مرغ می‌دهد.

بازی داستان رسیدن یک تخم مرغ به مادرش را روایت می‌کند؛ مرغ را دزیده‌اند و حالا جوجه درون تخم در سفری خطرناک باید به داد او برسد. در این بین وظیفه بازیکن هم مشخص است، تا پایان این مسیر تخم مرغ را کنترل کرده و مراقب باشد تا با برخورد به تله‌ها نشکند. در هر مرحله با دکمه‌های سمت چپ می‌توانید تخم مرغ را حرکت دهید و با ضربه به بخش راست صفحه لمسی هم او می‌پرد.

هر مرحله یک موسیقی و محیط جدید را شاهد هستید.

نکته اینجاست استفاده از یک تخم مرغ به عنوان شخصیت اصلی، تنها برای بخش ظاهری بازی نبوده و به‌خاطر پیاده‌سازی درست فیزیک می‌توانیم تاثیر این انتخاب را در گیم‌پلی هم ببینیم. به‌خاطر شکل تخم مرغ حفظ تعادل این جسم چالش‌های خودش را دارد و حتی وقتی که کاری نمی‌کنید، ممکن است غلت بخورد.

ترکیب این ویژگی با نوع طراحی تله‌ها توانسته تجربه‌ای منحصربه‌فردتر و پویا‌تر را به وجود بیاورد. تخم مرغ بازی سختی است، مرحله‌ها با وجود اینکه طولانی نیستند اما آن‌قدر بازیکن را به کام مرگ می‌کشانند که از یک جایی به بعد تعداد باخت‌هایتان از دست‌تان در می‌رود اما این سختی هیچوقت حالت غیرمنطقی به خودش نمی‌گیرد.

بازی سخت ایرانی
تنوع مرحله‌ها بی‌نظیر است. بازی هر لحظه با یک تله جدید مخاطب را غافل‌گیر می‌کند و اگرچه چالش‌ها بعضا الهام گرفته از پلتفرمرهای معروف هستند ولی سازنده با الهام درست از آن‌ها توانسته تجربه‌ای مختص حال و هوای بازی به وجود بیاورد.

تله‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با وجود همه سختی‌شان بازیکن می‌داند که می‌تواند آن‌ها را پشت‌سر بگذارد و بنابراین به تجربه‌اش ادامه می‌دهد تا با چالش‌های جدیدتری روبه‌رو بشود. اینکه بالاتر گفتم ظاهر تخم مرغ تجربه پویا‌تری را به وجود آورده، به‌خاطر همین نوع طراحی تله‌ها است.

به‌واسطه شکل تخم مرغ و غلت خوردن خود به خود آن، یک اشتباه کوچک می‌تواند به شکست منجر بشود. بنابراین برخلاف بازی‌های مشابه که معمولا هنگام گذر از تله‌ها برای چند صدم ثانیه می‌توانید شخصیت را تکان نداده و نفسی کوتاه داشته باشید، اینجا همیشه باید دست‌تان را روی دکمه‌های حرکت به چپ و راست نگه دارید تا نبازید.

بازی تخم مرغ
متاسفانه ضعیف‌ترین مرحله بازی؛ استفاده زیاد از ایده تیک تاک ساعت باعث شده تا بعد از مدتی کوتاه چشم و ذهن بازیکن اذیت بشود.

البته بازی با یک ویژگی سعی کرده بدون آنکه به ریتم گیم‌پلی ضربه بزند، استراحتی به مخاطب بدهد. در طول مسیر ایستگاه‌هایی هستند که در واقع حکم همان ذخیره را دارند. بنابراین رسیدن به آن‌ها دیگر نیازی نیست از اول مرحله را آغاز کنید. هرچند به‌خاطر سیستم سلامتی احتمالا گاهی اوقات مجبور خواهید شد تا این کار را انجام بدهید.

در بازی بعد از هر بار مردن، اگر بخواهید از آخرین ایستگاه دوباره شروع کنید، باید سکه‌ای بپردازید. در طول مسیر سکه‌های زیادی به دست می‌آورید و این مسئله حداقل تا یک جایی چالشی برای‌تان به وجود نمی‌آید. بعد از اینکه تعداد مردن‌ها زیاد شد، بازی دو راه پیش‌روی کاربر قرار می‌دهد؛ با پرداخت سکه، این‌بار با مبلغ بیشتر برگردد یا ویدیو ببیند.

کمبود افکت‌های صوتی و حضور یک سیستم جایزه‌ای سه‌ستاره گاهی اوقات در بازی حس می‌شود.

سیستم سلامتی جالبی است و با وجود اینکه ویدیوها می‌توانند جایزه بیشتری داشته باشند اما این سیستم کاربر را مجاب می‌کند تا سکه‌ها را بگیرد. هر‌چه‌قدر سکه بیشتری بگیرید، بیشتر می‌توانید از آخرین ایستگاه بازی را ادامه بدهید و اگرچه سکه‌ها برای خرید لباس هم کاربر دارند ولی با توجه به جنبه تزیینی این بخش، همین سیستم سلامتی محرک بزرگ‌تری برای گفتن سکه‌ها به‌حساب می‌آید.

تخم مرغ یکی از بهترین بازی‌های موبایل امسال است. اثری با یک اسم بد که مخاطب را به ماجراجویی سخت، جذاب و اعتیادآور می‌فرستد. بازی در حال حاضر تنها شش مرحله دارد اما با توجه به صفحه اصلی، جدا از حضور مرحله‌های بیشتر احتمالا شاهد بخش رکوردی نیز خواهیم بود.

بازی تخم مرغ

بازی تخم مرغ

سازنده: استودیو بازی سازی آنباند قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 71.2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    دیگه مجبور شدم بازار رو نصب کنم و کاملا ارزشش رو داشت
    بازی فوق العاده ای هست
    بهترین بازی ایرانی می تونه باشه

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

    ما که بازار نداریم از کجا دانلود کنیم ?
    بازار اصلا ارزش نصب نداره که

مطالب پیشنهادی