ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

941ab59f-aston-martin-valkyrie-04-768x512
خودرو

مشخصات نهایی ابر خودرو فوق العاده استون مارتین والکری اعلام شد

همین اول کار اصل قضیه را برایتان بگوییم بهتر است. والکری خارق العاده ترین خودروی شرکت انگلیسی استون مارتین که توسط آدرین نویی طراح افسانه ای خودروهای فرمول یک و تیم ردبول در یک همکاری مشترک ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

همین اول کار اصل قضیه را برایتان بگوییم بهتر است. والکری خارق العاده ترین خودروی شرکت انگلیسی استون مارتین که توسط آدرین نویی طراح افسانه ای خودروهای فرمول یک و تیم ردبول در یک همکاری مشترک طراحی شده، حداکثر قدرتی برابر با 1160 اسب بخار و حداکثر گشتاوری برابر 900 نیوتن متر دارد.

موتور خورجینی و 12 سیلندر تنفس طبیعی ساخت شرکت کازورث این خودرو که اخیرا تصاویری از آن بر روی داینومتر نیز منتشر شده است، در حدود 6.5 لیتر حجم دارد و به تنهایی توانایی تولید 1000 اسب بخار در دور موتور رعب آور 10.500 rpm را دارد. حداکثر گشتاور این موتور نیز 740 نیوتن متر در دور 7000 rpm است.

استون مارتین

این موتور یادآور موتورهای دور بالای دهه 90 میلادی فرمول یک است که البته بیش از دو دهه فن آوری های مختلف بر روی آن توسعه داده شده است. شرکت ریماک نیز بخش هیبریدی قوای محرکه والکری را توسعه داده است. موتور الکتریکی این ابر خودرو تولیدی استون مارتین توانایی تولید حداکثر قدرت 160 اسب بخار و 280 نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور در کنار قوای محرکه اصلی بنزین سوز امکان آتش بازی فراوانی را به والکری خواهد داد.

25460bf0-aston-martin-valkyrie-daniel-ricciardo-max-verstappen-red-bull-2-768x555

سیستم هیبریدی توسط یک سازوکاری مشابه سیستم خودروهای فرمول دارد یعنی به کمک سیستم موسوم به بازیابی انرژی جنبشی (KERS) شارژ خواهد شد. این سیستم از انرژی تلف شده در حین ترمزگیری ها و کاهش سرعت برای شارژ باتری ها استفاده می کند.

لازم به ذکر است که موتور خودرو که به ازای هر لیتر 153.8 اسب بخار قدرت تولید می کند تا 11.100 rpm دور می خورد که به خودی خود رکورد دور خوردن موتورهای شهری را خواهد شکست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی