ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میزان فروش گوشی‌های هوشمند برای سومین سال پیاپی کاهش پیدا خواهد کرد

موسسه تحقیقاتی IDC پیش‌بینی‌ خود برای بازار گوشی‌های هوشمند طی سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده که بر اساس آن باید بار دیگر شاهد کاهش فروش در بازار جهانی موبایل طی سال جاری میلادی باشیم. بر ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

موسسه تحقیقاتی IDC پیش‌بینی‌ خود برای بازار گوشی‌های هوشمند طی سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده که بر اساس آن باید بار دیگر شاهد کاهش فروش در بازار جهانی موبایل طی سال جاری میلادی باشیم.

بر اساس گزارش این موسسه، طی سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱.۳۹ میلیارد واحد گوشی هوشمند فروخته خواهد شد که این مقدار ۰.۸ درصد کمتر از از سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. IDC کاهش علاقه مردم نسبت به خرید گوشی‌های جدید و تنش های جغرافیایی را به عنوان دلایل اصلی رخ دادن این اتفاق ذکر کرده است.

از سوی دیگر، ظاهرا از نیمه دوم سال ۲۰۱۹ شاهد یک نقطه عطف در بازار گوشی‌های هوشمند خواهیم بود که منجر به رشد کمی می‌شود که تا سال ۲۰۲۳ ادامه پیدا خواهد کرد.

گوشی‌های هوشمند

البته باید این نکته را هم باید در نظر گرفت که پیش بینی IDC ممکن است با رخ دادن اتفاقات مختلفی در جهان یا معرفی تکنولوژی‌های جدید به طور کامل دستخوش تغییر شود.

به طور کلی، این موسسه پیش بینی کرده که گوشی‌های تاشو و موبایل‌های مجهز به فناوری 5G ممکن است تاثیر شگفت انگیزی روی افزایش فروش کلی بازار موبایل نداشته باشند. البته از سوی دیگر IDC اعتقاد دارد تا سال ۲۰۲۳ نزدیک به یک چهارم گوشی‌های موجود در بازار از فناوری 5G بهره ببرند. در ضمن و با توجه به تصویر بالا نیز می‌توان کاهش سهم گوشی‌هایی که تنها از 3G بهره می‌برند را شاهد بود.

اوایل همین ماه هم گزارش میزان فروش گوشی‌های هوشمند طی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ منتشر شده بود که بر اساس آن، سامسونگ هنوز جایگاه خود به عنوان پر فروش‌ترین برند بازار موبایل را حفظ کرده و هواوی نیز همچنان به گسترش سهم خود ادامه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی