ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

غوغای منصوری در ژنو؛ بهترین خودروهای جهان زیر تیغ تیونر ایرانی

این روزها توجه تمامی علاقه مندان و نشریات فعال در حوزه خودرو به ژنو دوخته شده است. مثل ادوار گذشته امسال نیز برخی از مطرح ترین خودروسازان و شرکت های تیونینگ گرد هم آمده اند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

این روزها توجه تمامی علاقه مندان و نشریات فعال در حوزه خودرو به ژنو دوخته شده است. مثل ادوار گذشته امسال نیز برخی از مطرح ترین خودروسازان و شرکت های تیونینگ گرد هم آمده اند تا از تازه ترین محصولات خود پرده برداری کنند.

شرکت منصوری که آوازه ای جهانی دارد، یکی از معروف ترین تیونرهایی است که در نمایشگاه خودروی ژنو حضور پیدا کرده است. در غرفه این تیونر ایرانی الاصل انواع مختلفی از مدل های ارتقا یافته دیده می شوند که در این نوشتار قصد داریم به طور خلاصه به بعضی از آنها بپردازیم.

نسل جدید بنتلی کانتیننتال یکی از مدل های موجود در غرفه منصوری است. طبق روال مرسوم، منصوری اجزای مختلف این کوپه لوکس انگلیسی را با نمونه های فیبر کربنی جایگزین کرده تا ضمن جذابیت ظاهری وزن آن کاهش یابد.

ea9bdefb-mansory-bentley-continental-geneva-livepics-6

کیتی که منصوری برای کانتیننتال در نظر گرفته شامل اسپویلر جلو با ورودی های هوای کناری، رکاب های جانبی، دیفیوزر و باله عقب می شود. رینگ های استاندارد نیز جای خود را به نمونه های غول پیکر 22 اینچی داده اند و استفاده از ترکیب رنگ دوگانه برای بدنه جلوه ای خاص به این خودرو بخشیده است.

85f57824-mansory-bentley-continental-geneva-livepics-3

منصوری در داخل کابین بنتلی کانتیننتال هم بازنگری کرده، در این بخش بهره گیری گسترده از چرم و تزئینات فیبر کربنی بیش از سایر موارد به چشم می آیند. متاسفانه مشخص نیست که آیا این تیونر معروف در بخش فنی نیز بهینه سازی هایی را انجام داده است یا خیر.

مرسدس AMG G63 دیگر مدل حاضر در غرفه منصوری به شمار می رود. این شاسی بلند قدرتمند با همکاری فیلیپ پلین که از طراحان لباس معروف آلمانی است، توسعه یافته و به دلیل رنگ آمیزی برگرفته از خودروهای نظامی، از چهره ای متمایز برخوردار است.

f3c66b77-mansory-star-trooper-g-class-livepics-8

منصوری نتیجه این پروژه را Star Trooper (سرباز ستاره) نامگذاری کرده و تنها 20 دستگاه از آن را توسعه خواهد داد. به گفته این تیونر ارتقای هر اتومبیل چیزی در حدود 6 هفته زمان می برد.

با بهینه سازی هایی که در بخش فنی صورت گرفته، موتور G63 اکنون می تواند 838 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این ارقام در حالت استاندارد به ترتیب برابر با 577 و 850 واحد هستند. با چنین پیشرانه توانمندی سرباز کهکشانی منصوری در عرض تنها 3.5 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت می رساند.

666de75f-mansory-star-trooper-g-class-livepics-4

تیونر ایرانی الاصل در ازای تحویل هر یک از این سربازان 500 هزار پوند (معادل 655 هزار دلار) از مشتریان ثروتمند خود دریافت خواهد کرد.

مسلما دستکاری و ایجاد تغییر در رولزرویس کالینان به جرات فراوانی نیاز دارد؛ منصوری با نشان دادن جرات لازم، نسخه تقویت شده از این شاسی بلند اشرافی را در هشتاد و نهمین دوره از نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته است.

9f2e473f-mansory-rolls-royce-cullinan-2

استفاده از رنگ دوگانه برای بدنه، بازنگری در طراحی دماغه خودرو، ورودی های بزرگ سپر، رینگ های عظیم 24 اینچی، گلگیرهای متورم، رکاب های جانبی، اگزوزهای دوگانه عقب و دیفیوزر عقب برخی از ویژگی های ظاهری کالینان که اینک به بیلیونر تغییر نام داده، محسوب می شوند.

1e4d0960-mansory-rolls-royce-cullinan-5

در داخل کابین بیلیونر بیشتر قسمت ها پوششی از چرم سفید رنگ دارند. بخش کناری صندلی های جلو و زیرآرنجی های صندلی های عقب هم با چرم کروکودیل پوشانده شده اند.

a6e184ba-rolls-royce-cullinan-tuning-mansory-billionaire-000

به غیر از نمای ظاهری و داخلی، مهندسین منصوری موتور 6.75 لیتری V12 و توئین توربوی این شاسی بلند انگلیسی را نیز ارتقا داده و قدرت آن را با 39 واحد افزایش به 602 اسب بخار رسانده اند، گشتاور نیز با 100 واحد افزایش به رقم 950 نیوتن متر رسیده است.

c521cc56-rolls-royce-cullinan-tuning-mansory-billionaire-1

منصوری اعتقاد دارد کالینان بیلیونر صفر تا صد را در زمانی زیر 5 ثانیه محقق نموده و می تواند به نهایت سرعت 280 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. از این خودرو هم تنها 13 دستگاه با قیمت پایه 785 هزار یورو (معادل تقریبا 888 هزار دلار) توسعه خواهد یافت. ناگفته نماند این پروژه هم حاصل همکاری منصوری با کمپانی بیلیونر آلمان است.

شاید بسیاری بر این باور باشند که لامبورگینی اوروس به اندازه کافی خشن و قدرتمند است. اما مهندسین منصوری چنین باوری نداشته و معتقدند که هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد.

در لامبورگینی اوروس تیون شده توسط منصوری، سپر استاندارد جای خود را به نمونه ای جدید با ورودی های هوای بزرگ تر داده است. کاپوت هم بازطراحی شده و اکنون چند شکاف روی آن دیده می شود.

6a5a0544-lamborghini-urus-tuning-mansory-venatus-5

گلگیرهای برآمده، رکاب های جانبی و رینگ های بسیار بزرگ 24 اینچی ویژگی های شاخص اوروس تیونینگ منصوری در نمای کناری هستند. در نمای عقب شاهد بکارگیری سپری جدید با دیفیوزر غول پیکر هستیم؛ باله سقفی هم با باله بزرگ موجود روی قسمت میانی در عقب تعویض شده و سه خروجی اگزوز با چینشی زیبا در قسمت میانی سپر جا خوش کرده اند.

09f2d360-lamborghini-urus-tuning-mansory-venatus-6

مثل نمای ظاهری در داخل کابین هم دامنه تغییرات گسترده بوده و از رگه های نارنجی رنگ به وفور در بخش های مختلف استفاده شده است. همانطور که از منصوری انتظار می رود، تزئینات فیبر کربنی هم در جای جای کابین نصب شده اند.

f75efc44-lamborghini-urus-tuning-mansory-venatus-000

نکته جالب اینکه در بخش فنی موتور دست نخورده باقی مانده و منصوری به بهینه سازی های ظاهری اکتفا کرده است. بد نیست اشاره کنیم موتور 4 لیتری V8 و توئین توربوی اوروس 641 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. تیونر شناخته شده جهان، نتیجه این پروژه را هم وِناتوس (Venatus) نامگذاری کرده است. ظاهرا تنها یک دستگاه از وناتوس توسعه خواهد یافت.

و بالاخره بوگاتی شیرون؛ منصوری برای تکمیل ستارگان خود در نمایشگاه خودروی ژنو، یک دستگاه از این سوپر اتومبیل آلمانی-فرانسوی را در معرض دید عموم قرار داده است.

75432fa4-mansory-bugatti-chiron-3

به منظور هر چه جذاب تر کردن شیرون، منصوری طبق عادت دیرینه خود به بهره گیری گسترده از فیبر کربن جلا خورده رو آورده است. سپر جدید، دیفیوزر و باله بزرگ عقبی، رکاب های جانبی، گلگیرها، قاب اطراف چراغ های اصلی و کاپوت همگی جنسی از این ماده سبک وزن دارند.

منصوری

منصوری یک ورودی هوای سقفی برای شیرون طراحی کرده که البته مشخص نیست آیا این ورودی در خنک کاری موتور 8 لیتری و 16 سیلندر نقش دارد یا خیر. چهار خروجی اگزوز هم اینک طرحی متفاوت داشته و در کنار هم یک بیضی بزرگ را تشکیل می دهند.

075811f6-mansory-bugatti-chiron-6

گفتنی است منصوری پس از اعمال تغییرات، شیرون را به سنتوریا (Centuria) تغییر نام داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Emdarial
    Emdarial | ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

    اون بابا خودش خودشو بعنوان ایرانی قبول نداره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی