ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خواندن ذهن
تکنولوژی

خواندن ذهن ؛ دستاورد تکنولوژی تازه ای که فیسبوک توسعه می دهد

فیسبوک اعلام کرده مشغول توسعه تکنولوژی تازه ایست که به زودی امکان خواندن ذهن را ممکن میکند. مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت روز گذشته جزئیات مربوط به طرحی تحقیقاتی در رابطه با «اینترفیس کامپیوتر مغزی» ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

فیسبوک اعلام کرده مشغول توسعه تکنولوژی تازه ایست که به زودی امکان خواندن ذهن را ممکن میکند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل این شرکت روز گذشته جزئیات مربوط به طرحی تحقیقاتی در رابطه با «اینترفیس کامپیوتر مغزی» را در مصاحبه اش با پروفسور حقوق دانشگاه هاروارد فاش کرد.

براین اساس در آینده نزدیک سیستم در دست ساخت فیسبوک به کاربرانش امکان می دهد که با استفاده از مغزهایشان با محیط های واقعیت افزوده تعامل پیدا کنند و برای این منظور نیازی به کیبورد، صفحات تاچ و یا ژست های حرکتی نخواهند داشت و این تکنولوژی حتی توانایی خواندن ذهن را هم دارد.

مصاحبه زاکربرگ در مورد خواندن ذهن

ایده مفهومی مورد نظر زاکربرگ به کاربران امکان می دهد که با منوها کار کنند، اشیاء را در یک اتاق واقعیت افزوده حرکت دهند یا حتی کلمات را با مغزهایشان تایپ نمایند.

طبق این طرح، کاربران دستگاهی شبیه به دوش حمام را روی سر خود قرار می دهند که می تواند جریان خون و فعالیت های مغزی شان  را تشخیص داده و حتی جالبتر از آن قابلیت خواندن ذهن هم دارد.

گفتنی است همین حالا هم دانشمندان می توانند با نگاه کردن به فعالیت های عصبی یک شخص تشخیص دهند که در یک لحظه مشغول تفکر در مورد چه موضوعی است. به گفته زاکربرگ دستگاهی که بتواند ذهن را بخواند تعامل با تکنولوژی را برای انسان به مراتب راحت تر خواهد کرد.

او در ادامه صحبت هایش اینطور گفت:

نحوه عملکرد موبایل ها و تمامی سیستم های کامپیوتری که حول اپلیکیشن ها سازماندهی شده اند مطابق با سازوکار ذهن انسان نیست. در واقع به همین خاطر است که من در مورد واقعیت افزوده هیجان دارم زیرا این تکنولوژی پلتفرمی را در اختیار انسان می گذارد که با نحوه عملکرد مغز همخوانی دارد.

زاکربرگ در صحبت هایش مرتبا بر این نکته تاکید می کرد که هوش مصنوعی نیروی خوبی است و زندگی بشریت را تخریب نمی کند. او ادامه داد که ما نباید هوش مصنوعی را پیشرفتی در نظر بگیریم که زندگی موجودات زنده را نابود می کند.

مدیرعامل فیسبوک در ادامه صحبت هایش گفت:

وقتی می بینم مردم نسبت به هوش مصنوعی دچار هراس شده اند احساس ناامیدی می کند چراکه همین حالا اتفاقات واقعی می توانند خسارات بیشتری را برای بشر به ارمغان بیاورند که از بیماری گرفته تا سوانح رانندگی را شامل می شود. معتقدم که هوش مصنوعی زندگی مردم را بهتر خواهد کرد و آنها را به جلو می راند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی