ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ادعای عجیب پژو؛ شکستن رکورد فولکس واگن برقی با خودروهای احتراق داخلی امکان پذیر است

اواسط تیرماه گذشته بود که فولکس واگن I.D. R با رکوردشکنی در رقابت های پایکس پیک نام خود را جاودانه کرد. در این رقابت ها، راننده کارخانه پورشه یعنی رومین دوماس (Romain Dumas) توانست با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

اواسط تیرماه گذشته بود که فولکس واگن I.D. R با رکوردشکنی در رقابت های پایکس پیک نام خود را جاودانه کرد. در این رقابت ها، راننده کارخانه پورشه یعنی رومین دوماس (Romain Dumas) توانست با اتومبیل برقی و بسیار سریع ژرمن ها مسیر سربالا و پر پیچ و خم 20 کیلومتری را در زمان 7:57:148 طی کند.

vw id r

زمان ثبت شده توسط I.D. R حدود یک دقیقه از رکورد سریع ترین خودروی برقی و 16 ثانیه از رکورد سباستین لوب که در سال 2013 ثبت شده بهتر است. بد نیست بدانید پیش از فولکس واگن، آقای لوب با هدایت پژو 208 T16 بنزینی رکورد 8:13.878 را از خود بر جای گذاشته بود.

peugeot-208-t16-pikes-peak-loeb

اگر چه فولکس واگن با اختلافی زیاد رکورد پژو را جابجا کرده، اما برونو فَمین (Bruno Famin) مدیر بخش اسپرت خودروساز فرانسوی معتقد است I.D. R باید زمان بسیار بهتری را ثبت می نمود.

آقای فمین اخیرا در مصاحبه با تاپ گیر گفته:

من نسبت به فولکس واگن خیلی نا امید شدم، زیرا آنها باید عملکرد بسیار بهتری به نمایش می گذاشتند. می شد حداقل 10 الی 15 ثانیه دیگر از رکورد فعلی کاست.

vw idr

مدیر بخش اسپرت پژو حتی پا را فراتر نهاده و افزوده یک خودروی سنتی مجهز به موتور درون سوز می تواند رکورد فولکس واگن I.D. R را بشکند. وی افزوده اما اگر شرکتی به دنبال ثبت رکوردی بهتر و بازاریابی مناسب تر باشد، باید از خودرویی تمام الکتریکی استفاده کند.

شایان ذکر است در رقابتی مثل پایکس پیک که ارتفاع در آن مدام افزایش می یابد، موتورهای درون سوز به دلیل وابسته بودن به هوا، رفته رفته قدرت خود را از دست می دهند. برای مثال خودرویی مثل 208 T16 هنگام رسیدن به نقطه پایانی پایکس پیک در ارتفاع 4300 متری، 42 درصد قدرت کمتری در مقایسه با ارتفاع هم تراز با سطح دریا دارد.

پژو

علی رغم اظهارات مبالغه آمیز مدیر بخش اسپرت پژو، این خودروساز قدیمی ظاهرا برنامه ای برای بازپس گیری عنوان خود از فولکس واگن ندارد. هزینه چند میلیون دلاری توسعه یک اتومبیل رکوردشکن یکی از دلایل این موضوع است. بنابراین می توان ادعای پژو برای کل کل با فولکس واگن را تا حد زیادی پوچ و بی حاصل توصیف کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • پوریا ماندگار
    پوریا ماندگار | ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

    خودروهای دورن سوز تکنولوژی و هزینه خیلی بالاتری نسبت به برقی ها دارند ، به نظرم تنها مشکل خودروهای برقی باتریشونه که وقتی حل بشه درون سوز جمع میشه ، هم هزینه نگهداری بالاتر هم قطعات بیشتر و ...

مطالب پیشنهادی