ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سرویس ایکس باکس لایو به اندروید و iOS خواهد آمد

مایکروسافت که به عنوان یکی از غول‌های بزرگ نرم افزاری جهان شناخته می‌شود، از کیت توسعه‌ی نرم افزاری جدیدی رونمایی کرد. این کیت به توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی اجازه می‌دهد تا بازی‌های خود روی سیستم‌ ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

مایکروسافت که به عنوان یکی از غول‌های بزرگ نرم افزاری جهان شناخته می‌شود، از کیت توسعه‌ی نرم افزاری جدیدی رونمایی کرد. این کیت به توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی اجازه می‌دهد تا بازی‌های خود روی سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS  را به سرویس ایکس باکس لایو متصل کنند.

از قابلیت‌های سرویس ایکس باکس لایو می‌توان به اچیومنت‌ها، امتیازهای کسب شده در بازی، آمار و ارقام مختلف از بازی، لیست دوستان و تنظیمات مربوط به استفاده‌ی خانوادگی اشاره کرد. طبق وعده‌ی مایکروسافت تمامی این ویژگی‌های روی دو سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس خواهند بود.

این‌طور که به نظر می‌رسد، در دسترس قرار دادن تمامی امکانات ایکس باکس لایو روی بازی‌ها اجباری نیست. توسعه‌ دهندگان می‌توانند به واسطه‌ی کیت نرم افزاری که در اختیارشان قرار گرفته، تنها پشتیبانی امکانات خاصی از این سرویس را به بازی‌ خود اضافه کند.

این اقدام مایکروسافت بخشی از برنامه‌ ریزی بلند مدت ردموندی‌ها برای در دسترس قرار دادن بازی‌های ایکس باکس روی تمامی پلتفرم‌های موجود است. همچنین تنها راه استفاده از سرویس ایکس باکس لایو و امکانات آن روی تلفن‌های همراه هوشمند داشتن اکانت مایکروسافت است.

ایکس باکس لایو

کِریم چودری، یکی از مدیران مایکروسافت، در این باره گفت: «سرویس ایکس باکس لایو محبوبیت بالایی در میان اعضای جامعه‌ی گیمرهای ما دارد. طی سال‌های اخیر سرویس ایکس باکس لایو را به تمامی پلتفرم‌هایی آوردیم که بازی Minecraft روی آن‌ها اجرا می‌شود. با اتحاد جامعه‌های مختلف، تجربه‌ای منحصر بفرد را برای تمامی اعضای آن جوامع به وجود آوردیم.»

با توجه به صحبت‌های چودری، می‌توان نتیجه گرفت که مایکروسافت قصد دارد تا سیاستش در قبال بازی Minecraft را برای دیگر عناوین نیز اتخاذ کند، با این تفاوت که اینبار سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS به عنوان پلتفرم‌های هدف انتخاب شده‌اند. البته پیش از این، قابلیت اچیومنت‌های ایکس باکس لایو روی عناوین مایکروسافت برای تلفن‌های همراه در دسترس قرار گرفته بود.

انتشار کیت نرم افزاری جدید این انحصار را از بین برده و از این به بعد تمام توسعه دهندگان می‌توانند بازی‌های خود روی تلفن‌های همراه را به ایکس باکس لایو متصل کنند. همچنین طبق صحبت‌های چودری، سرویس ایکس باکس لایو به نینتندو سوییچ خواهد آمد اما در حال حاضر خبری در این مورد ندارد.

او همچنین اضافه کرد مایکروسافت در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به کراس پلی و اتحاد شبکه‌های گیمرها داشته است. به همین دلیل اگرچه این اتفاق در حال حاضر دور از ذهن به نظر می‌رسد اما اگر سونی مایل باشد، سرویس ایکس باکس لایو به پلی استیشن 4 نیز خواهد آمد.

ایکس باکس لایو

کیت نرم افزاری جدیدی که مایکروسافت برای توسعه دهندگان موبایل معرفی کرد، بخشی از برنامه‌‌های این شرکت برای گسترش تجربه‌ی ابری بازی‌های ویدیویی است. در همین راستا نیز از Microsoft Game Stack جدید رونمایی شد که ترکیبی از تمامی سرویس‌ها و امکانات مایکروسافت از جمله Azure و PlayFab است. هدف از معرفی این گیم استک، ارائه‌ی تمامی ابزارهای قدرتمند توسعه تحت یک پلتفرم واحد بوده است.

چند ماه قبل، مایکروسافت از سرویس استریم بازی خود تحت عنوان پراجکت ایکس کلاود رونمایی کرد که به دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند اجازه می‌دهد تا بازی‌های ایکس باکس را اجرا کنند. بخش عمده‌ی پردازش مورد نیاز برای بازی‌ها توسط دیتاسنترهای مایکروسافت صورت می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی