ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلیغ‌افزار
تکنولوژی

گزارش چک پوینت: بیش از 200 اپلیکیشن حاوی تبلیغ‌افزار از پلی‌استور نصب شده‌اند

گزارش جدیدی که از سوی Check Point Research منتشر شده، از گسترش یک تبلیغ‌افزار در طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های پلی‌استور خبر می‌دهد. مطابق این گزارش، تبلیغ‌افزاری به نام SimBad در بیش از 206 اپلیکیشن اندروید ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

گزارش جدیدی که از سوی Check Point Research منتشر شده، از گسترش یک تبلیغ‌افزار در طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌های پلی‌استور خبر می‌دهد. مطابق این گزارش، تبلیغ‌افزاری به نام SimBad در بیش از 206 اپلیکیشن اندروید پیدا شده که در مجموع بیش از 150 میلیون بار دانلود شده‌اند.

گوگل برای جلوگیری از گسترش این تبلیغ‌افزار در میان کاربران، این 206 اپلیکیشن را از پلی‌استور پاک کرده با این وجود هنوز احتمال حضور آن در سایر اپلیکیشن‌های این فروشگاه وجود دارد. SimBad در صورت حضور در گوشی شما، حتی زمانی که اپلیکیشن میزبان در حال اجرا نیست می‌تواند در پس زمینه گوشی به پخش تبلیغات بپردازد.

مضاف بر این، اپلیکیشن‌‌های آلوده به این تبلیغ‌افزار مرورگر اندروید را مجبور به بازدید از وبسایت‌هایی می‌کنند که از قبل توسط هکر برنامه‌ریزی شده. در این حالت کاربر حتی امکان پاک کردن اپلیکیشن آلوده را ندارد چرا که آیکن آن پس از نصب از منوی اپلیکیشن‌ها مخفی می‌شود.

علت اینکه تبلیغ‌افزار مذکور SimBad نام‌گذاری شده به حضور آن در بازی‌های سیمولاتور یا شبیه‌ساز برمی‌گردد. به گزارش Check Point، اگر چه SimBad صرفا یک تبلیغ‌افزار است اما به خاطر ساختار خاص خود پتانسیل این را دارد که در آینده به تهدید بزرگی برای اکوسیستم اندروید تبدیل شود.

از جمله بازی‌های آلوده شده توسط این تبلیغ‌افزار می‌توان به Snow Heavy Excavator Simulator با 10 میلیون دانلود و Fire Truck Emergency Driver، Ambulance Rescue Driving و Car Parking Challenge با 5 میلیون دانلود اشاره کرد که خوشبختانه از پلی‌استور حذف شده‌اند.

اگر یکی از این اپلیکیشن‌های آلوده را روی گوشی‌تان نصب کرده‌اید، احتمالا برای رها شدن از پیامدهای منفی آن به مشکلات زیادی بر خواهید خورد. برای آگاهی از فهرست کامل اپلیکیشن‌های آلوده می‌توانید از انتهای صفحه به لینک منبع خبر و گزارش Check Point مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی