ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جتسون نانو
تکنولوژی

رونمایی انویدیا از کامپیوتر هوش مصنوعی ۹۹ دلاری برای توسعه‌دهندگان

در سال های اخیر  پیشرفت های چشمگیر در هوش مصنوعی به توسعه الگوریتم های قدرتمند برای شناسایی تصویر، ترجمه همزمان و غیره منجر شده اما زمانی که نوبت به پیاده سازی آنها در دنیای واقعی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

در سال های اخیر  پیشرفت های چشمگیر در هوش مصنوعی به توسعه الگوریتم های قدرتمند برای شناسایی تصویر، ترجمه همزمان و غیره منجر شده اما زمانی که نوبت به پیاده سازی آنها در دنیای واقعی می رسد، هنوز در مراحل اولیه به سر می‌بریم. حالا انویدیا کیت توسعه ای به نام « جتسون نانو » را برای حل این مشکل معرفی کرده است.

جتسون نانو را می توان مغز ربات ها و دیگر دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی دانست. کافی است این کامپیوتر را به یک برد متصل کنید تا قابلیت هایی مثل تشخیص شی و ناوبری خودکار مستقل از پردازش ابری پیدا کند.جتسون نانو

این کیت قدرتمند به پردازنده چهار هسته ای ARM A57، پردازشگر گرافیکی  مکسول با ۱۲۸ هسته کودا و ۴ گیگابایت رم LPDDR مجهز است که توان محاسباتی ۴۷۲ گیگافلاپی را به ارمغان می آورد.

جتسون نانو از چندین فرمورک محبوب هوش مصنوعی نظیر تنسورفلو، PyTorch, Caffe, Keras و MXNet پشتیبانی می کند بنابرین استفاده از اغلب الگوریتم ها بسیار ساده خواهد بود. پورت های تعبیه شده نیز شامل USB-A و B، اترنت و کارت میکروSD است.

انویدیا قیمت ۹۹ دلاری را برای این کیت در نظر گرفته و امیدوار است کاربران بیشتری را به سمت استفاده از سخت افزارهای هوش مصنوعی سوق دهد.

هرچند نمی توان منکر مقرون به صرفه بودن جتسون نانو شد اما این کیت رقبای دیگری نیز دارد؛ برای مثال اینتل کامپیوتر عصبی استیک را با نرخ ۷۹ دلار عرضه کره و گوگل نیز همین اواخر از دو کیت توسعه و شتاب دهنده USB را به ترتیب با قیمت های ۱۵۰ و ۷۵ دلار معرفی کرده است.

انویدیا همچنین یک کیت رباتیک ۲۵۰ دلاری به نام جت بات را هم معرفی کرده که شامل جتسون نانو، شاسی رباتیک، پک باتری و موتور است و به کاربران اجازه ساخت یک ربات خودکار را می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی