ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

همکاری مشترک سوزوکی و تویوتا برای فتح بازارهای تازه

دو شرکت بزرگ خودروسازی تویوتا و سوزوکی در سال 2017 خبر از توافق به اشتراک گذاری پلت فرم و قوای محرکه خودروهای هیبریدی را رسانه ای کرده بودند، حال این توافق وارد فاز جدیدی خواهد ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

دو شرکت بزرگ خودروسازی تویوتا و سوزوکی در سال 2017 خبر از توافق به اشتراک گذاری پلت فرم و قوای محرکه خودروهای هیبریدی را رسانه ای کرده بودند، حال این توافق وارد فاز جدیدی خواهد شد.

تویوتا فن آوری قدرتمند خود را در زمینه خودروهای الکتریکی و هیبریدی در اختیار سوزوکی قرار خواهد داد و سوزوکی نیز که یکی از متبحر ترین خودروسازان در سگمنت وسایل نقلیه سایز کوچک است، فن آوری های خاص خود در خصوص خودروهای این سگمنت را در اختیار تویوتا قرار خواهد داد.

این همکاری کمک خواهد کرد تا درب های جدیدی به روی هر دو خودروساز باز شود. به طور مثال امکان تولید محصولات مشترک به خصوص در زمینه خودروهای الکتریکی از مهم ترین بخش های این توافق خواهد بود.

20d32c7a-suzuki-jimny-toyota-landcruiser-autocar

البته هر دو شرکت اعلام کرده اند که همچنان به صورت دوستانه و محترمانه به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

این همکاری مشترک دارای سه بخش اصلی به شرح زیر است:

تویوتا در زمینه تولید و تامین قوای محرکه هیبریدی محصولات سوزوکی در سطح بازار جهانی نقش آفرینی خواهد کرد و دو محصول جدید بر پایه پلت فرم تویوتا RAV4 و کرولا واگن برای بازار اروپا در اختیار سوزوکی قرار خواهد داد. هر دو مدل در سال 2020 میلادی از راه خواهند رسید.

این دو مدل در کنار دیگر محصولات فعلی سوزوکی تولید خواهند شد. مدل بر پایه کرولا در سایت تولیدی تویوتا در دربی شایر برنستون انگلستان تولید خواهد شد.

قوای هیبریدی نیز درخط تولید قوای محرکه تویوتا ساخته خواهد شد که در مجموع باعث اشتغال 3200 نفر می شود.

سوزوکی

تویوتا بیش از 2.75 میلیارد پوند در سایت تولیدی خود در انگلستان سرمایه گذاری کرده است.

در ادامه این همکاری مشترک قوای محرکه جدید مدل های کوچک توسط سایت تولیدی تویوتا در کشور لهستان تولید خواهد شد و در حال حاضر هنوز مشخص نیست از این قوای محرکه در چه مدلی استفاده خواهد شد.

همچنین این همکاری مشترک به دنبال توسعه مدل هیبریدی ارزان قیمت برای بازار هند است. سوزوکی دو خودروی جدید بر پایه پلت فرم مدل Ciaz و Ertiga را در اختیار تویوتا و مخصوص بازار هند قرار خواهد داد. همچنین 4 محصول دیگر نیز در بازار آفریقا در اختیار تویوتا قرار خواهد گرفت. یک SUV در کلاس C نیز برای بازار هند ساخته خواهد شد.

آکیو تویودا مدیرعامل شرکت تویوتا درباره این همکاری مشترک می گوید:

ما معتقدیم این همکاری مشترک و گسترش کسب کارمان با شرکای جدید همچون سوزوکی، امکان توسعه و تولید راحت تری را برای ما به ارمغان می آورد و باعث می شود تا در این بازار رقابتی و بشدت در حال تغییر، قدم رو به جلو بر داریم.

اوسمو سوزوکی مدیرعامل شرکت سوزوکی نیز می گوید:

ما قدر دان تویوتا هستیم زیرا امکان استفاده از فن آوری های گسترده هیبریدی تویوتا را خواهیم داشت.

در حال حاضر به نظر می رسد بیش از هر زمان دیگری خودروسازان در حال نزدیک شدن به یکدیگر و رسیدن به توافقات جدید هستند تا خود را برای دهه آینده میلادی آماده نبردی اساسی با قوانین جدید زیست محیطی، بازار های جدید و کاهش فروش خودرو در جهان و در نتیجه کوچک تر شدن بازار خودروی جهان کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی