ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلندترین بانجی جامپینگ جهان
تکنولوژی

رکوردهای گینس: بلندترین بانجی جامپینگ جهان [تماشا کنید]

هم اکنون بلندترین بانجی جامپینگ جهان با طول ۲۳۳ متر به نام برج ماکائو ثبت شده و پریدن از روی این سکوی تنها طرفداران محدودی را به خود جلب کرده است. این برج در واقع ساختمانی است ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۷ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

هم اکنون بلندترین بانجی جامپینگ جهان با طول ۲۳۳ متر به نام برج ماکائو ثبت شده و پریدن از روی این سکوی تنها طرفداران محدودی را به خود جلب کرده است. این برج در واقع ساختمانی است که « Alan John Hackett» کارآفرین اهل کشور نیوزیلند، موفق شده به لطفش، رکورد گینس را از آن خود کند. البته باید در نظر داشت که این برج به همین علت برج AJ Hackett لقب گرفته است.

با این وجود قرار است یک سکوی بانجی جامپینگی از پل شیشه ای ژانگژیاژی (Zhangjiajie) در چین افتتاح شود تا کابران شجاع بتوانند از ارتفاع ۲۶۰ متری به پایین بپرند.

پریدن از پل شیشه ای ژانگژیاژی نه تنها بسیار مهیج خواهد بود بلکه مناظر زیبا و چشمگیری نیز در بر خواهد داشت که این پرش را لذتبخش تر می کند. علاوه بر اینها پرش از این پل تفاوت هایی با پرش از برج دارد چرا که زیر پل خالیست و بانجی جامپینگ با آزادی بیشتری انجام می گیرد.

بلندترین بانجی جامپینگ جهان

پل شیشه ای ژانگژیانژی گرند کنیون که در سال ۲۰۱۶ میلادی افتتاح شده، ۴۳۰ متر طول و ۳۰۰ متر ارتفاع دارد که بین دو کوه در پارک طبیعی ژانگژیاژی قرار گرفته است. گفته می شود این پارک تماشایی الهام بخش مناظر زیبای فیلم آواتار هم بوده است.

البته CNN خبر افتتاح احتمالی این بانجی جامپینگ را سال گذشته منتشر کرده بود و اکنون مشخص نیست که بانجی جامپینگ این پل در چین افتتاح شده یا خیر.

به هر حال رکورد گینس بلندترین بانجی جامپینگ جهان هنوز در اختیار برج ماکائو ۳۳۸ متری است و وب سایت این برج، آن را یکی از ایمن ترین سکوی های بانجی جامپینگ جهان به حساب می‌آورد. بنابراین یا بانجی جامپینگ پل شیشه ای ژانگژیاژی هنوز افتتاح نشده یا اینکه مسئولین کتاب رکوردهای گینس کمکاری کرده‌اند و مراسم ثبت این رکورد را رسانه‌ ای نکرده‌اند.

بلندترین بانجی جامپینگ جهان

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی