ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

درمان جراحت نخاعی بی بازگشت توسط سرجیو کاناورو

انجام عمل جراحی پیوند سر انسان بیشتر به موضوع فیلم های علمی-تخیلی شبیه است اما دو پزشک جراح مغز و اعصاب به تازگی با انتشار مقالاتی مدعی شده اند که قادر به انجام چنین عمل ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۴

انجام عمل جراحی پیوند سر انسان بیشتر به موضوع فیلم های علمی-تخیلی شبیه است اما دو پزشک جراح مغز و اعصاب به تازگی با انتشار مقالاتی مدعی شده اند که قادر به انجام چنین عمل پیچیده ای هستند.

«سرجیو کاناوارو» ایتالیایی و «شیائوچینگ رن» چینی دو جراحی هستند که ادعا می کنند توانسته اند آسیب های «غیر قابل بازگشت» نخاع در میمون ها و سگ ها را جبران کنند و حالا به مرحله ای رسیده اند که روش آنها امکان پیوند سر انسان را فراهم خواهد کرد.

بر اساس مقالاتی که در ژورنال بین المللی جراحی اعصاب ایالات متحده منتشر شده، حیوانات تحت درمان دو جراح مورد بحث توانسته اند پس از عمل جراحی راه بروند که نشانه ترمیم نخاع آنها بوده و کاناوارو و رن را بیش از پیش نسبت به انجام نخستین عمل پیوند سر انسانی مصمم کرده است.

پیوند سر

به گفته کاناوارو، پژوهش های او تصور غیر قابل ترمیم بودن برخی ضایعات نخاعی را کاملاً زیر سؤال برده و جراحی هایی که روی حیوانات (در کشور چین) انجام شده، نشان دهنده امکان متصل کردن نخاع پاره هستند.

پژوهش‌های کاناوارو تصور غیر قابل ترمیم بودن ضایعات نخاعی را زیر سؤال برده است

جالب اینجاست که تا سال گذشته میلادی، کاناوارو و رن یک داوطلب برای انجام پیوند مغز نیز داشتند که یک دانشجوی 33 ساله رشته علوم کامپیوتر در روسیه بود. این داوطلب که والری اسپیریدونف نام دارد، از بیماری تحلیل عضلات رنج می برد و تصمیم گرفته بود با پیوند سر خود به بدنی دیگر، زندگی تازه ای آغاز کند. البته داوطلب مورد بحث هم اکنون ازدواج کرده و صاحب فرزندی شده که این اتفاق، نظر او را درباره پذیرش ریسک جراحی پیوند تغییر داده است.

گفتنی است فعالیت های کاناوارو و رن حساسیت هایی را در جامعه پزشکی به خصوص پزشکان غربی به وجود آورده و موجب بروز نگرانی هایی درباره پیامدهای اخلاقی چنین جراحی هایی شده است. با این حال دولت چین به عنوان حامی اصلی پروژه های این دو جراح، شرایط لازم را برای پیشبرد پژوهش و در نتیجه انجام عمل پیوند سر فراهم کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۰ فروردین ۱۳۹۸

    يك حسي ميگه احتمال متقلب بودنش باشه...

مطالب پیشنهادی