ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین تصاویر رسمی از راکت فالکون هوی بلاک 5 منتشر شد [به روز رسانی: تاریخ پرتاب عقب افتاد]

اولین تصاویر رسمی از راکت فالکون هوی بلاک 5 منتشر شد و اسپیس اکس ویدیوی تایم لپسی از مراحل ساخت آن را در فضای مجازی منتشر نمود. این کمپانی چند روز پیش آزمایش احتراق ایستای ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۵

اولین تصاویر رسمی از راکت فالکون هوی بلاک 5 منتشر شد و اسپیس اکس ویدیوی تایم لپسی از مراحل ساخت آن را در فضای مجازی منتشر نمود.

راکت فالکون هوی بلاک 5

این کمپانی چند روز پیش آزمایش احتراق ایستای این موشک را انجام داد و اعلام نمود که راکت فالکون هوی بلاک 5 تنها ۴ روز پس از تست اولیه یعنی ساعت ۳ صبح روز ۲۱ فروردین ماه به فضا پرتاب خواهد شد.

این راکت که ۷۵ تن وزن دارد طی همین چند روز روی پد 39A نصب شده تا آخرین تنظیمات سخت افزاری و ارتباطی روی آن صورت پذیرد و سوخت رسانی شود.

راکت فالکون هوی بلاک 5

علاوه بر ویدیوی تایم لپس اشاره شده، اسپیس اکس تصاویری با کیفیت 4K از این راکت و موتور‌های Merlin 1D آن منتشر کرده است. این تصاویر شاید جزو دقیقترین عکس‌هایی باشد که تا به حال از راکت جدید منتشر شده است.

اسپیس اکس برای راکت جدید خود ۳ برابر تقویت کننده‌ بیشتری نسبت به فالکون ۹ در نظر گرفته و مکانیزم اتصال این تقویت‌ کننده‌ها در تصاویر جدید کاملاً قابل مشاهده است.وظیفه این اتصالات و تقویت‌کننده‌ها تامین امنیت و کارایی راکت جدید است تا بتوان با کمک آنها، محموله‌های بسیار سنگینی را به فضا انتقال داد.

راکت فالکون هوی بلاک 5

موشک فالکون هوی بلاک 5 با کمک موتور‌های Merlin 1D می‌تواند نیروی رانشی معادل ۲۵۵۰ تن را فراهم کند اما طبق توئیت ایلان ماسک، این راکت در نخستین تست خود تنها ۹۲ درصد از ظرفیت اصلی اش را به نمایش گذاشته و موفق شده نیروی رانشی معادل ۲۱۱۵ تن را ایجاد کند.

راکت فالکون هوی بلاک 5

دلیل این محدودیت ۸ درصدی هنوز مشخص نشده اما به نظر می‌رسد اسپیس اکس این کار را به عمد و برای کنترل آسانتر وضعیت موشک انجام داده است. درست است که زمان پرتاب این موشک مشخص شده اما ایلان ماسک، با انتشار پستی در توییتر مدعی شده که پرتاب راکت جدید اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل ممکن است تاریخ پرتاب کمی عقب بیفتد.

 

[تاریخ انتشار خبر اولیه: ۱۹ فروردین ۹۸]

به روز رسانی:

اسپیس اکس با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که پرتاب فالکون هوی بلاک 5 به علت شرایط نامساعد جوی یک روز عقب افتاده و این موشک در ساعت ۳ صبح پنجشنبه ۲۲ فروردین ماه روانه آسمان خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۹ فروردین ۱۳۹۸

    راکتی هم ک گوشه ی تصویره همونه ک کرو دراگون رو فرستاد ایستکاه فضایی

مطالب پیشنهادی