ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: در سال جدید سه ماهواره به فضا پرتاب خواهیم کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران سه‌شنبه در طی یک گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که باوجود اعمال فشارهای آمریکا، ایران قصد دارد سال جاری سه ماهواره به مدار زمین پرتاب کند. «محمد جواد آذری ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران سه‌شنبه در طی یک گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که باوجود اعمال فشارهای آمریکا، ایران قصد دارد سال جاری سه ماهواره به مدار زمین پرتاب کند.

«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر امور ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در حاشیه برگزاری نشست سران جامعه اطلاعاتی (WSIS 2019) در ژنو واقع در سوئیس، خبر پرتاب سه ماهواره از تهران به فضا را در سال جاری داد.

آذری جهرمی در ادامه اتهام‌های آمریکا در زمینه این‌که موشک‌های ماهواره بر ایران اقدامی جهت مخفی نگه داشتن توسعه موشک‌های بالستیک است را تکذیب کرد:

«این راکت‌های ماهواره ای که اینک توسعه یافته‌‌اند، اقدامی مخفیانه و یا اسلحه‌های موشکی نیستند. اگر ایران بخواهد فعالیت موشکی داشته باشد، آن را آشکارا انجام می‌دهد.»

مهندس آذری جهرمی افزود موشک‌های توسعه یافته برای کارهای علمی ساخته شده و هیچ گونه کاربرد دیگری ندارد:

«این بخشی از حق ما در دفاع از خود است. برنامه ماهواره‌‌ای ایران با اهداف مسالمت آمیز بوده و جهت کمک به مدیریت منابع آبی و حفظ محیط زیست است.»

وی تاکید دارد که برنامه توسعه موشک ماهواره‌بر ایران بر کسی پنهان نیست و هیچ اقدام مخفیانه‌ای در این سلسله برنامه‌ها انجام نمی‌شود. او استفاده از فناوری فضایی را حق مردم ایران خوانده و آن را نوعی سیستم دفاعی معرفی می‌کند.

در راستای صحبت‌های وزیر ارتباطات کشورمان، «حسین صمیمی» رئیس پژوهشگاه فضایی نیز در نشست خبری امروز خود عنوان کرده که ماهواره‌های مخابراتی ناهید ۱ و پارس ۱ در سال جدید پرتاب می‌شوند.

شایان ذکر است سال گذشته پرتاب دو موشک ماهواره دوستی و پیام توسط ایران صورت گرفت که هر دوی آنها ناموفق بودند. فعالیت ایران در امور فضایی به دلیل تحریم‌ها و مشکلات دیگر در جایگاه سختی قرار دارد با این وجود وزارت ارتباطات و سازمان فضایی کشور در راستای رشد و توسعه آن تا به امروز دست به تلاش‌های زیادی زده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۳ فروردین ۱۳۹۸

    تاریخ رو بخونید متوجه میشید که کامنت ها از کجا میاد. یک زمانی عامل های انگلیسی میرفتم بین مردم میگفتن ما رو به نفت چی کار. نفت رو بدید ببرن...

  • ilyma13
    ilyma13 | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

    همه چیز مملکت در حد غار نشیناس اونوقت هی ماهواره هوا میکنن مردم ماهواره میخوان چیکار!!

  • Digik
    Digik | ۲۱ فروردین ۱۳۹۸

    ولم کن عامووو

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی