ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی شاسی بلند کیا تلوراید ؛ وقتی کره ای ها قلب ژاپنی ها را هدف می گیرند

گروه هیوندای کیا قصد دارد با تنوع بخشیدن به مدل های شاسی بلند خود، سهم بیشتری از بازار را تصاحب کند. کیا تلوراید یکی از آخرین مدل های این چنینی است که چندی پیش معرفی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

گروه هیوندای کیا قصد دارد با تنوع بخشیدن به مدل های شاسی بلند خود، سهم بیشتری از بازار را تصاحب کند. کیا تلوراید یکی از آخرین مدل های این چنینی است که چندی پیش معرفی شده و کره ای ها حساب ویژه ای روی موفقیت آن در بین شاسی بلندهای متوسط و بزرگ باز کرده اند.

کیا تلوراید 2020 در چهار تریم LX، S، EX و SX به فروش می رسد. تمامی این تریم ها به صورت دیفرانسیل جلو یا هر چهار چرخ محرک قابل انتخاب هستند. قیمت مدل پایه LX دیفرانسیل جلو از 31,690 شروع شده و تا 41,490 دلار برای نسخه کامل SX بالا می رود. در صورت انتخاب سیستم انتقال قدرت به همه چرخ ها (AWD)، مبلغ 2,000 دلار به قیمت نهایی هر کدام از تریم ها افزوده می شود؛ تحویل خودرو در محل نیز 1,045 دلار هزینه در پی دارد.

2020-kia-telluride (9)

شاسی بلند تنومند کره ای با طیف نسبتا گسترده ای از تجهیزات و آپشن ها قابل انتخاب است. نمونه که در این مقاله بررسی شده، به تریم SX تعلق داشته و از سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ و پکیج پرستیژ بهره می برد. این خودرو قیمتی برابر با 46,860 دارد.

طراحی داخلی و ظاهری کیا تلوراید

اگر چه کیا مدل سورنتو را به عنوان شاسی بلندی سایز متوسط با سه ردیف صندلی تولید می کند، اما این خودرو در واقع روی پلتفرم مدلی کامپکت شکل گرفته و به لحاظ توانایی های حرکتی در مسیرهای آفرود حرف چندانی برای گفتن ندارد.

با عرضه تلوراید، کیا دو هدف را نشانه گیری کرده است؛ فرستادن نماینده ای بهتر به کلاس شاسی بلندهای سایز متوسط و ارایه یک SUV واقعی. تلوراید نه تنها قرص تر و به اصطلاح شاسی بلندتر از رقبا دیده می شود، بلکه به دلیل حالت جعبه ای شکل اتاق، کاربردی تر نیز به نظر می رسد.

2020-kia-telluride (25)

زمانی بود که کیا به عنوان یک برند اقتصادی شناخته می شد، اما چند سالی است که کره ای ها از این شهرت نه چندان خوشایند فاصله گرفته و با عرضه چند مدل و پایه گذاری برند جنسیس وارد بازار خودروهای لوکس شده اند.

با این حساب جای تعجبی ندارد که کابین تلوراید وضعیت مناسبی داشته و فراتر از دامنه قیمتی خود احساس شود. در نمونه تست شده، تزئینات به کار رفته کیفیت مطلوبی دارند، هر چند برخی از آنها صرفا دارای ظاهر چوبی و فلزی هستند و جنس واقعیشان از مواد سنتتیک است.

2020-kia-telluride (30)

از لحاظ فضای سرنشینان و فضای حمل لوازم، کیا تلوراید برتر از تمامی رقبا از جمله فولکس واگن اطلس، سوبارو Ascent و حتی شورولت تاهو ظاهر می شود.

2020-kia-telluride (29)

تجهیزات کیا تلوراید

تلوراید در زمینه تجهیزات استاندارد و سیستم های کمکی راننده حرف های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو امکاناتی مثل حفظ خودرو در بین خطوط و اخطار وجود ترافیک در پشت خودرو به همراه ترمز خودکار را برای اولین بار به صورت استاندارد به کلاس خود آورده است.

2020-kia-telluride (38)

شاخص ترین تجهیزات استاندارد کیا تلوراید عبارتند از:

ترمز اضطراری خودکار با امکان تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و شروع حرکت، سیستم تشخیص نقاط کور با مدیریت ترمز و فرمان.

در صورت ارتقا به تریم های بالاتر طبیعتا موارد دیگری به لیست فوق اضافه می شود.

2020-kia-telluride (41)2020-kia-telluride (41)

در مدل پایه، سیستم اینفوتینمنت تلوراید از یک صفحه نمایش 8 اینچی بهره می برد، این سیستم برخلاف تریم های رده بالا فاقد مسیریاب است، اما از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می کند.

کره ای ها برای سیستم اینفوتینمنت تریم SX یک نمایشگر بزرگ 10.25 اینچی در نظر گرفته اند. این نمایشگر به طور کلی کیفیت مناسبی دارد، اما در زیر نور مستقیم آفتاب بخشی از کنتراست خود را از دست داده و پیدا کردن تنظیمات لازم بعضا چالش برانگیز می شود.

2020-kia-telluride (17)

در تریم های LX، S، EX، تلوراید با سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو عرضه می شود. در تریم SX تعداد بلندگوها به 10 عدد افزایش می یابد، ضمن اینکه سیستم صوتی این تریم توسط کمپانی معروف هارمن کاردون توسعه یافته و دارای صدایی فراگیر، امپلی فایر اکسترنال و ساب ووفر اختصاصی است.

تجربه رانندگی با کیا تلوراید

کیا تلوراید فعلا تنها با یک موتور و گیربکس به فروش می رسد و خریداران حق انتخاب دیگری ندارند. موتور V6 موجود در زیر کاپوت این شاسی بلند خوش استیل حجمی برابر با 3.8 لیتر داشته و می تواند 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

2020-kia-telluride (27)

با این ارقام تلوراید هم تراز با سایر رقبا بوده و در صورت سفارش پکیج مخصوص بکسل کردن، توانایی کشش تریلری با مجموع وزن 5,000 پوند (معادل 2.267 کیلوگرم) را خواهد داشت.

هنگام حرکت در جاده، کیا تلوراید راحت بوده و سواری آن نرم است؛ فرمان خودرو دقت مناسبی دارد و نیاز به اصلاح مسیرهای پیوسته نیست. در تجربه رانندگی با این شاسی بلند 4,400 پوندی (معادل 1.995 کیلوگرم) هیچگاه حس سنگینی یا بزرگ بودن ابعاد آن به راننده منتقل نمی شود؛ عکس العمل های آن نیز تا حدودی همانند اتومبیل های سواری است.

صندلی های ردیف جلوی تلوراید بسیار راحت هستند، طوری که در طول زمان تست تقریبا 5 ساعته، راننده دچار حس خستگی نشد.

شاسی بلند جدید کره ای ها درست است که ظاهری جان سخت دارد، اما نباید آن را با جیپ رانگلر اشتباه گرفت. تلوراید در مسیرهای آفرود با چالش هایی روبرو می شود. این مساله درباره نسخه تمام چرخ محرک (AWD) نیز صادق است.

2020-kia-telluride (5)

با وجود ارتفاع 8 اینچی (20 سانتی متر) کف اتاق از سطح زمین، به دلیل فاصله محوری طولانی و استفاده از تایرهای خیابانی، تلوراید نمی تواند از عهده تمامی موانع بر بیاید.

برای تست و ارزیابی قابلیت ها و امکانات تکنولوژی تلوراید فرصت به اندازه کافی نبود، اما برخی موارد نظیر سیستم حفظ خودرو در بین خطوط در جاده های روستایی غرب کلرادو به خوبی کارایی خود را ثابت کردند.

کیا تلوراید

نمودارهای آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) نشان می دهند نسخه دیفرانسیل جلوی کیا تلوراید در شهر، اتوبان و حالت ترکیبی به ترتیب برابر با 11.7، 9 و 10.2 لیتر مصرف می کند. در صورت سفارش سیستم تمام چرخ محرک این ارقام به ترتیب به 12.37، 9.8 و 11.2 لیتر افزایش می یابند.

2020-kia-telluride (8)

افرادی که صرفا به دنبال مصرف سوخت بهینه تر باشند، می توانند به سراغ نسخه هیبریدی تویوتا هایلندر بروند. این شاسی بلند ژاپنی در داخل شهر و جاده به ترتیب 7.8 و 8.4 لیتر سوخت مصرف می کند.

رقبای کیا تلوراید

کیا تلوراید برای فتح بازار شاسی بلندهای سایز متوسط که روز به روز در حال گسترش است، توسعه یافته؛ اما نگاهی دقیق تر به توانمندی ها و مشخصات این شاسی بلند حکایت از آن دارد که کره ای ها قلب ژاپنی هایی محبوبی مثل هوندا پایلوت و تویوتا هایلندر را هدف گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • هیواپناه
    هیواپناه | ۲۳ فروردین ۱۳۹۸

    هیوندای جنسیس رو‌پایه‌گذاری کرده یا کیا؟؟؟

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

      هیوندای، این شرکت مادر هر دو برند کیا و جنسیس محسوب میشه. منظور ما از کره ای به طور کلی بود و نه شرکت کیا.

مطالب پیشنهادی