ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ConceptD OJO
تکنولوژی

ایسر از هدست واقعیت مجازی جدیدش با نام ConceptD OJO رونمایی کرد

ایسر طی کنفرانسی که در نیویورک برگزار نمود از چند محصول سری جدیدش یعنی ConceptD رونمایی کرد. حال این کمپانی نسخه‌ی ارتقا یافته‌ای از هدست‌ واقعیت مجازی مخصوص ویندوزش یعنی OJO رونمایی کرده و قرار است این محصول ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

ایسر طی کنفرانسی که در نیویورک برگزار نمود از چند محصول سری جدیدش یعنی ConceptD رونمایی کرد. حال این کمپانی نسخه‌ی ارتقا یافته‌ای از هدست‌ واقعیت مجازی مخصوص ویندوزش یعنی OJO رونمایی کرده و قرار است این محصول را هم با نام ConceptD OJO روانه بازار کند.

ConceptD OJO

ConceptD در واقع نام سری جدید محصولات پیشرفته ایسر به شمار می‌رود که منحصراً برای رفع نیاز تولیدکنندگان محتوا طراحی شده‌اند. تا به حال ۲ مانیتور حرفه‌ای، ۲ کامپیوتر رومیزی قدرتمند و لپتاپ‌های مخصوص ویرایش ویدیویی با این نام معرفی شده‌ است.

حال شرکت مذکور از هدست واقعیت مجازی OJO جدیدش با رزولوشنی بالاتر، صدای باز (open-ear) و فاصله بین مردمک قابل تنظیم رونمایی کرده که نام سری ConceptD در کنار لوگوی ایسر به چشم می‌خورد.

 

این هدست واقعیت مجازی ConceptD OJOبا در نظر گرفتن دو نمایشگر خود قادر است تصویری با رزولوشن ۴۳۲۰ در ۲۱۶۰ پیسکل را به نمایش بگذارد. این در حالی است که مدل قبلی یعنی OJO 500 تنها قادر بود تصاویری با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل به نمایش بگذارد و ایسر موفق شده این رقم را در هدست واقعیت مجازی جدیدش ۲.۲۵ برابر کند.

از آنجایی که ConceptD OJO دو نمایشگر جدا دارد، کاربر می‌تواند فاصله بین مردمکی یا IPD را تنظیم کند و شرایطی ایجاد کند که لنز در بهترین فاصله با چشم‌هایش قرار گیرد. البته این قابلیت آنچنان جدید نیست چرا که مدل OJO 500 نیز چنین قابلیت داشت.

ConceptD OJO
OJO 500 که شهریور ماه سال گذشته معرفی شده بود.

از سوی دیگر ایسر برای این هدست واقعیت مجازی سیستم صدای open-ear را در نظر گرفته. سیستمی که پیشتر جدیدترین هدست‌های آکیلس نیز به آن مجهز شده‌ بودند. نحوه عملکرد سیستم open-ear بدین شکل است که صدا از تسمه‌هایی نزدیک به گوش پخش می‌شود. بدین ترتیب دیگر نیازی به هدفون‌های روی گوش جداگانه نیست.

با اینکه استفاده از چنین سیستمی، تجربه غوطه وری کمتری برای کاربر فراهم می‌کند اما برخی کاربران استفاده از این سیستم را برای هدست‌های واقعیت مجازی ترجیح می دهند و با آن بهتر فعالیت می‌کنند.

ConceptD OJO
نمونه‌ی اولیه‌ای از هدست OJO که در نمایشگاه CES به نمایش درآمده بود توانایی نمایش تصویری با رزولوشنی معادل ConceptD OJO داشت.

متاسفانه ایسر هنوز زمان و قیمت مشخصی برای عرضه جهانی هدست ConceptD OJO اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد ایسر قصد داشته باشد این هدست را به قیمت ۱۰۰۰ دلار بفروشد. این در حالی است که مدل قبلی یعنی OJO 500 تنها ۴۰۰ دلار قیمت داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی