ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گاوهای انگلستان از همین حالا به 5G دسترسی دارند

با پیدایش نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی، حدس و گمان‌های زیادی درباره‌ 5G و تاثیرگذاری آن در همه ابعاد زندگی بشر زده می‌شود. برخی کارشناسان باور دارند که دسترسی به 5G و فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

با پیدایش نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی، حدس و گمان‌های زیادی درباره‌ 5G و تاثیرگذاری آن در همه ابعاد زندگی بشر زده می‌شود. برخی کارشناسان باور دارند که دسترسی به 5G و فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت ماشین‌های خودران یا امکان دانلود دیتای حجیم در چند ثانیه می‌تواند مفهوم اینترنت و ارتباط جهانی را بطور کلی تغییر دهد.

دسترسی به 5G

حال به نظر می‌رسد که یک گاوداری در انگلستان به اهمیت 5G پی برده و سعی دارد سریعاً از آن استفاده کند. بدین ترتیب مشخص شده که گاو‌های انگلستان زودتر از برخی مردم به 5G دسترسی پیدا خواهند کرد.

این گاوداری که در جنوب غربی انگستان قرار گرفته پیش از این نیز از تکنولوژی برای افرایش بهره‌وری فعالیت خود بهره گرفته اما اینبار برای ۵۰ گاو شیرده‌ی خود قلاده‌های هوشمندی با سرعت انتقال داده‌ی 5G انتخاب کرده که این قلاده‌ها سیستم شیردوشی روباتیک را کنترل می‌کنند.

دسترسی به 5G

البته نحوه عملکرد این قلاده‌ها بسیار ساده است؛ زمانی که یک گاو وارد ایستگاه شیر دوشی می‌شود، قلاده‌ی آن به ماشین اطلاع می دهد باید عملیات را آغاز کند.

در واقع این ۵۰ قلاده می‌تواند هم بهترین روش برای تست پتانسیل نهفته‌ی شبکه ارتباطی 5G در صنعت کشاورزی باشد و هم راهی برای تبلیغ عمومی سیستم‌های شبکه‌ی روستایی کمپانی سیسکو (Cisco Systems Inc).

دسترسی به 5G

کارشناسان با استفاده از این سیستم می‌توانند سرعت انتقال داده میان سنسور‌های این سیستم و توانایی‌های شبکه ارتباطی 5G را کنار سرعت انتقال داده اتصالات پهنای باند روستایی بگذارند و ببیند تکنولوژی جدید عملاً تا چه حد می‌تواند سرعت انتقال داده را بهبود بخشد.

با توجه به اینکه دسترسی به 5G امکان انتقال داده‌ با سرعت بسیار بالا را فراهم می‌کند، آینده‌ی تمامی صنایع به نوعی وابسته به آن خواهد بود و کشوری که بتواند در این تکنولوژی حرف اول را بزند، می‌تواند بر تخت پادشاهی اقتصاد دنیا بنشیند.

دسترسی به 5G

شاید به همین خاطر باشد که آمریکا از تسلط هواوی بر شبکه های 5G دنیا واهمه دارد و ترامپ هنوز 5G نیامده اینترنت 6G می‌خواهد. با این حال باید تا همه گیر شدن این تکنولوژی صبر کنیم تا ببینیم 5G بر زندگی ما چه تاثیری خواهد گذاشت.

5G
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • enrix
    enrix | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

    10G هم که بیاد ایران بازم مشکل کم فروشی تو حجم و سرعت باقیه ! نخندین حرفم مضحک نیست واقعا سرعت افتضاحه یه سر بیایید شهرمون با وجود اینکه دکل های تازه نفس و جدید هم اوردن برای LTE و فورجی سرعت لازمه رو نداریم

  • Unconventional_NyTro
    Unconventional_NyTro | ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

    عجب?

مطالب پیشنهادی