ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

موش ها در ایستگاه فضایی بین المللی چه می‌کنند؟ [تماشا کنید]

اخیراً از ۲۰ موش آزمایشگاهی طی سفرشان به ایستگاه فضایی بین المللی فیلمبرداری شده است. این فیلم و کلاً سفر موش‌ ها به فضا، به این علت بوده که دانشمندان سعی داشتند، به اثرات حضور ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

اخیراً از ۲۰ موش آزمایشگاهی طی سفرشان به ایستگاه فضایی بین المللی فیلمبرداری شده است. این فیلم و کلاً سفر موش‌ ها به فضا، به این علت بوده که دانشمندان سعی داشتند، به اثرات حضور طولانی‌ مدت انسان ها در فضا پی ببرند و ببیند این اتفاق چه تاثیری روی بدن یک موجود زنده می‌گذارد. حال دیدن ویدیو‌های یاد شده خالی از لطف نیست و به نوعی مشخص می‌کند که موشها در فضا و ایستگاه فضایی بین المللی چه می‌کنند؟

محققان ناسا چندین روز به بررسی نحوه‌ عملکرد این موش ها در حالت بی وزنی پرداخته‌اند و اکنون مدعی شده‌اند که پس از تمامی آزمایشات و سفر این ۲۰ موش به ایستگاه فضایی بین المللی، تمامی آنها در سلامت جسمی مناسبی به سر می‌برند و خوشحال هستند.

البته متخصصین این آژانس فضایی بعید می‌داند آنها در فضا هم به علت شرایط موجود، حس خوبی را تجربه کرده باشند چرا که چنین چیزی کاملاً در این ویدیوها نشان داده نمی‌شود.

موشها در فضا

۲۰ موش‌ آزمایشگاهی مذکور ماده بودند و سنی معادل ۱۶ تا ۳۲ هفته داشتند. این موش‌ها تقریباً ۱۷ الی ۳۳ روز در ایستگاه فضایی بین المللی سپری کرده‌اند که نسبت به  طول عمر این جاندار، زمان زیادی است. بدین ترتیب آنها قسمت بزرگی از زندگی خود را در فضا سپری کرده‌اند اما آنچنان تغییرات زیادی در بدن آنها مشاهده نشده است.

این موشها در فضا مثل گذشته غذا می‌خورند، خود را تمیز می‌کنند، دست و پا می‌زنند و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. تنها نکته قابل توجه در ویدیو‌ها این است که موش‌ها از حالت بی وزنی به وجود آماده استفاده می‌کنند و به دور قفسشان می‌دوند.

موشها در فضا

البته محققان باور دارند، در این فضا موش‌ها به صورت غریزی سعی کرده‌اند که از فعالیت فیزیکی لذت ببرند تا سرزنده شوند اما باز هم باید در این زمینه تحقیقاتی صورت پذیرد تا علل چنین حرکت غیر منتظره‌ای مشخص شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی