ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

Very satisfied Satisfied Neutral Dissatisfied Very dissatisfied
واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جدیدترین اخبار و روندهای دنیای فناوری را با نگاهی دقیق و حرفه‌ای، در کانال تلگرام دیجیاتو دنبال کنید.

ورود به کانال تلگرام دیجیاتو
مسلمانان اویغور
تکنولوژی

استفاده مخفیانه چین از فناوری برای نظارت بر اقلیت مسلمان

صنعت فناوری چین بار دیگر خبر ساز شده و این بار نوبت به استفاده مخفیانه از ابزارهای پیشرفته برای نظارت بر اقلیت مسلمان این کشور رسیده است. [digipullqoute place="left"]این رویکرد پیش‌داوری نژادی عنوان شده[/digipullqoute] مقامات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

در دیجیاتو ثبت‌نام کنید

جهت بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

عضویت در دیجیاتو

صنعت فناوری چین بار دیگر خبر ساز شده و این بار نوبت به استفاده مخفیانه از ابزارهای پیشرفته برای نظارت بر اقلیت مسلمان این کشور رسیده است.

این رویکرد پیش‌داوری نژادی عنوان شده

مقامات پکن با استفاده از سیستم گسترده و مخفیانه‌ای از سامانه های تشخیص چهره، مشغول نظارت بر اقلیت اویغور و مسلمان در سراسر این کشور هستند. چالش اویغورها به همین مساله محدود نمی شود و پکن پیش از این هم بارها به دلیل رفتار نامناسب با این اقلیت ساکن «سین‌کیانگ» مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گفته سازمان ملل حدود یک میلیون نفر از مسلمانان اویغور در کمپ های بازداشت نگهداری می شوند. از طرف دیگر چین اتهام بازداشت دسته جمعی در سین کیانگ را تکذیب و از آن به عنوان برپایی مراکز آموزشی برای مقابله با گسترش افراط گرایی دینی در این منطقه یاد کرده است. مسلمانان اویغور

روزنامه تایمز اما در گزارش جدیدی مدعی شده که فناوری تشخیص چهره چینی ها که به صورت گسترده در ده ها هزار دوربین نظارتی پیاده شده، به گونه ای برنامه ریزی شده که مسلمانان اویغور را بر اساس ظاهر شناسایی کرده و پرونده ای از جابجایی های آنها در سراسر چین ایجاد کند. پلیس هم برای شناسایی این اقلیت در خارج از سین کیانگ و در شهرهای ثروتمندی نظیر هوانگژو و ونژو از هوش مصنوعی بهره می برد.

برای مثال استان «شاآنشی» در مرکز این کشور که جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر دارد، در پی پیاده سازی سیستمی برای دسته بندی شهروندان به اویغور و غیر اویغور بوده است.

مسلمانان اویغور

بر اساس این گزارش یکی از شهرهای مرکزی چین تنها طی یک ماه ۵۰۰ هزار اسکن را برای شناسایی اویغورها از میان دیگر شهروندان ترتیب داده است. تایمز این رفتار را مصداق سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای پیش‌داوری نژادی قلمداد کرده که قرار است به صورت گسترده تر در سراسر چین پیاده سازی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • saeed19859
    saeed19859 | ۳۰ فروردین ۱۳۹۸

    فقط یه سوال دارم
    اگه اسراییل بده چون مسلمون هارو داره شکنجه میکنه و میکشه
    چرا مسولان همین برخورد با چین و روسیه ندارن اونا که خیلی بیشتر میکشن
    نسل کشی بده چه اسراییل باشه چه کشور های دوست و برادر چین و روسیه باشن

  • Thirteen
    Thirteen | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    الان فکر کردید این تکنولوژی تو ایران نیومده؟؟؟ ? بعید بدونم نباشه کم بیش هست
    فعلآ که هرچی دوربین تو جاده هاست آمار مردم ثبت میکنه تا تخلفات مردم رو ? تو گردنه دوربین کنترل سرعت معنی داره آیا ??

  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

    حتما به خاطر امنیت ملیشون چنین حرکتی لازم بوده!!
    دوستان ساندیس خور که در زمینه فیلترینگ از چین الهام میگیرن و میگن چین خوب کاری کرده تلگرام رو فیلتر کرده، لطفا این حرکت چین رو هم تایید کنن :)))

    • molavy
      molavy | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

      درسته لاشخور ها. واقعا میتونه اگر موفق بوده ایده اش برای کنترل امثال شما استفاده بشه. شما رو دقیقا همینطور کنترل کنیم

    • molavy
      molavy | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

      اصلا دوست نداشتم کلمه لاشخور رو به کار ببرم و به نظرم درست نیست. ولی می‌خوام بدونید میشه جواب داد اینطور با برچسب های زشت. ولی بهتره با هم درست حرف بزنیم... نظرتون رو بگید جای برچسب زدن

    • molavy
      molavy | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

      یکی این کامنت لاشخور که تو جواب ساندیس خور اومده رو پاک کنه. با بی ادبی نمیشه ادب یاد داد.

  • آریا
    آریا | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

    با اینکه حالم از چین بهم میخوره ولی این یک کارشون رو تایید میکنم. باید مراقب این جماعت مظلوم نما بود.

    • Mobin
      Mobin | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

      معلوم شد بیشتر از اینکه با چین مشکل داشته باشی با مسلمونا داری ?

      • nexaen
        nexaen | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

        این مسلمونا هستن که مشکل دارن با کل دنیا. این زامبی ها و بیماران روانی باید تحت کنترل باشن وگرنه دنیا رو میترکونن. کسی که قدرت فکری و تحلیلی و دانش این اندازه پایینی داره که مسلمون میشه بایدم پایش بشه

      • آریا
        آریا | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

        کاملا درسته از مسلمون جماعت بیشتر از چینی ها بدم میاد .

    • جانی سینز علیه حسن دزده
      جانی سینز علیه حسن دزده | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

      یکی باید مراقب خودت باشه اینقدر دری وری ننویسی.

      • آریا
        آریا | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

        اره. بهتره مراقب باشی ? ?

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

    پیش داوری چیه گوشه ای از دنیا نیست که مسلمون ها توش خرابکاری نکرده باشن...حالا بگو یه گوشه دنیا رو اونجور که در شان قرن ۲۱ هست آباد کرده باشن....صفر

    • molavy
      molavy | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

      مشخصه و همه می‌دونن شماها لشگر کامنت گذار ها مسلمون ایرانی نیستید ... اینقدر تابلو نکنید خودتون رو

      • ErfanMTI
        ErfanMTI | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

        آباد کردی جایی رو؟
        آباد کردن جایی رو؟
        من هرچی ملت مسلمان میبینم دارن دنده عقب میزنن
        منم مسئول امنیتی یک کشور خارجی بودم از شماها میترسیدم
        شما برای چارخط اینور اونور آدم میکشین
        حالا هر اسمی میخوای رو کارت بذار
        از اونطرف بازدهی مفیدی برای دنیا ندارین
        کاراتون خجالت آوره واقعا برای یک انسان

      • ErfanMTI
        ErfanMTI | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

        تند رو نباشیم
        و از تندرو ها حمایت نکنیم
        اما مساله اینه که بدون هیچ پیش داوری احتمال منفجر شدن یک مسلمان توی جمعیت خیلی بیشتر از یک غیر مسلمان هست
        باز کاری به تفکرات اسلام اصل و اینجور چیزایی که میگین ندارم
        اصولا منش فکری اسلام به قتل و مرگ و میر نزدیک تره
        حالا یکی مفهوم درستی ازش میفهمه میره در دفاع از کشور خودش شهید میشه
        یکی مفهوم اشتباهی برمیداره و میره تروریست میشه
        اما ایراد از اونجاست که هردو از یک قرآن و یک آیین سرچشمه گرفتن
        میتونم ۱۰ تا گروهک آدمکش اینجا بنویسم که با تفکرات مختلف دارن توی دنیا آدمکشی میکنن.آدمکشی تیم نمیشناسه یکی تو تیم ما آدم بکشه میشه مجاهد فی سبیل الله و یکی اونوری باشه بگیم تروریست؟آدم کشی بده کلا

        • molavy
          molavy | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

          آدم کشی بده کلا؟ این چه منطق عجیبی هستش... همه جای دنیا کسی که به خاطر حفظ جانش راه دیگه ای نداشته باشه که مهاجم رو بکشه و این کار رو بکنه تبرعه میشه و حتی کمکش میکنن که فراموش کنه اون اتفاق رو... حالا شما....

          • ErfanMTI
            ErfanMTI | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

            اره واقعا فقط و فقط برای حفظ جان.....فتوای قتل این و اون رو صادر میکنن برای حفظ جانه

    • rstm11
      rstm11 | ۳۰ فروردین ۱۳۹۸

      شما یه سر برو بیروت ببین چه استریپ کلاب هایی ساختن تو لاس وگاس پیدا نمیشه

  • enrix
    enrix | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

    وقتی مردم چین سکوت کردن یعنی مشکلی با این قضیه ندارن .........

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

    حالا اوونایی که هی میان چین رو مثال میارن به عنوان یه کشور که باید ما هم در شرایط تحریم شبیه اونا بشیم بیان و روشنگری کنن و تزهای نوین تراوش نمایند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی