ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازگشت یکی از مهمترین ویژگی‌های گوگل پلی: دانلود همزمان اپ‌ها

چند روز پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد گوگل احتمالا در آپدیت‌های آتی پلی استور، بروزرسانی‌های سیستم عامل اندروید را از طریق این فروشگاه ممکن می‌سازد. به‌نظر می‌رسد که این ویژگی تنها قابلیت مهم ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

چند روز پیش گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد گوگل احتمالا در آپدیت‌های آتی پلی استور، بروزرسانی‌های سیستم عامل اندروید را از طریق این فروشگاه ممکن می‌سازد. به‌نظر می‌رسد که این ویژگی تنها قابلیت مهم نسخه‌های بعدی گوگل پلی نیست و در کنار آن یکی از خواسته‌های قدیمی کاربران دیوایس‌های اندرویدی نیز برآورده خواهد شد.

در نسخه کنونی گوگل پلی، اپلیکیشن‌ها یکی یکی دانلود می‌شوند؛ یک اپلیکیشن شروع به دانلود می‌کند و بعد از اینکه تمام شد به سراغ برنامه بعدی می‌رود. با این حال در بررسی نسخه آزمایشی گوگل پلی، کاربران متوجه شده‌اند که در این نسخه می‌توان اپلیکیشن‌ها را به صورت همزمان دانلود و آپدیت کرد.

بنابراین اگر یک اپلیکیشن پرحجم برای دانلود دارید، نیازی نیست اول صبر کنید تا آن تمام شده و در نهایت به سراغ بعدی بروید. خود فروشگاه همزمان برنامه‌ها را دریافت می‌کند. البته دانلود و آپدیت همزمان ویژگی جدیدی برای کاربران اندرویدی نیست. در روزهای اولیه فعالیت اندروید و پیش از آنکه اندروید مارکت (Android Market) به گوگل پلی تغییر اسم بدهد، می‌شد از این ویژگی‌ استفاده کرد.

با این حال به‌خاطر سخت‌افزار ضعیف موبایل‌های قدیمی و فضای ذخیره سازی پایینی که داشتند، این قابلیت مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد. بنابراین گوگل تصمیم گرفت تا آن را از فروشگاهش حذف کند. سال‌ها از این اتفاق می‌گذرد و به‌نظر شاهد بازگشت آن خواهیم بود. این ویژگی هنوز در مرحله تست به‌سر می‌برد و مشخص نیست چه زمانی به انتشار عمومی خواهد رسید.

در کنار این تغییر، گوگل پلی سه تغییر دیگر نیز در نسخه تست جدیدش داشته است؛ رابط کاربری Play Protect دستخوش تغییراتی شده، کاربران می‌توانند سریال‌ها را براساس شبکه پخش کننده جستجو کنند و همچنین قابلیت دانلود اپلیکیشن‌هایی که هنوز در گوگل پلی منتشر نشده‌اند نیز وجود دارد.

تغییرات گوگل پلی
دانلود اپلیکیشن‌هایی که هنوز در گوگل پلی منتشر نشده‌اند؛ این قابلیت برای بعضی سازندگان فعال خواهد شد و کاربران از طریق فعال‌سازی internal app sharing می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • poison1364
    poison1364 | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    کی تم مشکی رو فعال میکنه؟

  • mhs۰۶
    mhs۰۶ | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    من مشکلی با گوگل پلی پیدا کردم، کسی دلیلش رو میدونه؟ من توی تعطیلات نوروز گوشیم رو ریست فکتوری کردم تا نفس بکشه، از اون موقع به بعد گوگل پلی فقط با تغییر آی پی، دانلود میکنه. یعنی باز میشه و برنامه ها رو میاره اما وقتی دانلود یا آپدیت رو میزنم بدون روشن بودن قندشکن، همینطور روی دانلود می چرخه اما تا قندشکن رو روشن میکنم شروع به دانلود میکنه. اینترنت دیتا گوشی یا وای فای هم فرقی نداره

    • poison1364
      poison1364 | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

      دِیتا و کَش گوگل پلی رو داخل سِتینگ گوشیت پاک کن و بدون فیلتر شکن برای بار اول وارد شو. احتمالا درست بشه.. نشد دوباره رست کن.

      • mhs۰۶
        mhs۰۶ | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

        ممنون دوست گرامی، قبلا انجام دادم، حتی گوگل پلی رو پاک کردم و دوباره نصب کردم اما باز تغییری نکرد. فکر کردم گوگل هم تحریم کرده و روی آی پی ایران بسته اما اینطور نیست

  • molavy
    molavy | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    برداشتنش اصلا اشتباه بود

مطالب پیشنهادی