ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آخرین وضعیت کیفیت خودروهای داخلی؛ پژو 2008 رکورد شکست

شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران هر ماه خودروهای داخلی را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده و در گزارشی کیفیت خودرو های داخلی را سنجیده و به معرفی با کیفیت ترین و بی کیفیت ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۱

شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران هر ماه خودروهای داخلی را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده و در گزارشی کیفیت خودرو های داخلی را سنجیده و به معرفی با کیفیت ترین و بی کیفیت ترین نمونه های داخلی می پردازد. در این گزارش، رده کیفی خودروها با ستاره‌هایی از یک تا پنج به نمایش در می ‌آید. متأسفانه در این گزارش ها خبری از نمره های منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشف‌شده آن ها نیست. بنابراین مشخص نمی شود که وزن ستاره های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستم های فنی و مکانیکی بوده یا تزییناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه ای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.

کیفیت خودرو

در اسفند ماه ۱۳۹۷ تعداد ۵۰۹۴۲ دستگاه خودرو در کشور تولید شد که ۹۹ درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد.
خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل ۴۹ مدل خودرو در گروه سبک و ۱۲مدل در گروه سنگین است.
مطابق گزارش اعلام شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندار ایران که هر ماه خودروهای داخلی را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد در اسفند ماه ۹۷ در دسته قیمتی یک خودروهای مزدا ۳ نیو و گرند ویتارا با اخذ ۴ ستاره کیفی ، در سطح قیمتی ۲ خودروی پژو ۲۰۰۸ با اخذ ۵ ستاره کیفی، در سطح قیمتی ۳ خودروهای ۳۰B و چانگان ۳۵cs در سطح قیمتی ۴ خودروهای تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، تندر ۹۰ پلاس، رنو ساندرو اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پارس تندر و پژو ۲۰۷ با اخذ ۴ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند.
همچنین در بخش وانت در سطح قیمتی ۱ خودروی وانت نیو پیکاپ فوتون و در سطح قیمتی ۲ خودروی وانت تندر با اخذ ۳ ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودرو های تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده اند.
نکته جالب توجه اینکه خودروی پژو ۲۰۰۸ در این بررسی  توانست رده کیفی خود را با افرایش یک ستاره از ۴ به ۵ رسانده و عنوان باکیفیت ترین خودروی ایران در اسفند ۹۷ را به دست بیاورد.
همچنین خودروی هایما اس ۷ اتوماتیک نیز با ارتقا یک پله از ۳ ستاره به ۴ ستاره افزایش یابد و به نوعی کیفیت خودرو مذکور نیز نسبت به ماه گذشته بهبود یافته است.
جدول مقایسه کیفی خودروها در اسفند۹۷

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed19859
    saeed19859 | ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    این ستاره ها وقتی معیارشون مشخص نیست وقتی سال هاست که روندانجام امور میدونیم چه ارزشی دارن

مطالب پیشنهادی