ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

XPS 15
تکنولوژی

دل لپ‌تاپ‌های سری G ، XPS و Alienware را به جدیدترین سخت‌افزارهای اینتل و انویدیا مجهز کرد

سری XPS کمپانی Dell میزبان تعدادی از بهترین لپ تاپ های ویندوزی است و حالا قرار است مدل ۱۵ اینچی این خانواده حتی از قبل هم کارآمدتر شود. Dell در کنار معرفی لپ تاپ های جدید سری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

سری XPS کمپانی Dell میزبان تعدادی از بهترین لپ تاپ های ویندوزی است و حالا قرار است مدل ۱۵ اینچی این خانواده حتی از قبل هم کارآمدتر شود.

Dell در کنار معرفی لپ تاپ های جدید سری گیم محور G و Alienware از تعبیه پردازنده هشت هسته ای نسل نهم جدید اینتل و گرافیک انویدیا در XPS 15 خبر داده است. علاوه بر این قرار است وبکم از زیر لوگوی این لپ‌تاپ به بالای صفحه منتقل شود که بی تردید رضایت تعداد زیادی از کاربران را در پی خواهد داشت. احتمالا این وبکم همان مدل ۲.۲۵ میلی‌متر ی است که قبلا به XPS 13 راه یافته بود.

تغییرات سخت افزاری این مدل هم شامل نمایشگر اولد، پردازنده هشت هسته ای نسل نهم Core i9 و پردازشگر گرافیکی GTX 1650 برای مدل پایه خواهد بود. این سری از پردازنده های اینتل با تمرکز بر گیمینگ طراحی شده اند تا حدی که مدل i9-9980HK با هشت هسته و ۱۶ رشته از نرخ کلاک پایه ۲.۴ گیگاهرتز بهره می برد که در صورت لزوم تا ۵ گیگاهرتز هم ارتقا پیدا خواهد کرد.XPS 15

این در حالی است که ظاهرا اینتل برای افزایش قابل توجه قیمت برنامه ندارد و احتمالا نسخه جدید XPS 15 هم از حدود دو ماه دیگر و با نرخ پایه حدود ۱۰۰۰ دلار به دست کاربران می رسد.

این کمپانی همچنین نسخه بروز شده لپ تاپ های G5 و G7 را با پردازنده نسل نهم اینتل، پردازشگرهای گرافیکی جدید انویدیا GTX 16 و نسخه قدرتمندتر 1660 T نیز در دسترس کاربران قرار داده است. این دو کارت گرافیک با بهره گیری از فناوری Max-Q و ریز معماری تورینگ برای دستگاه های گیمینگ با مصرف بهینه طراحی شده اند و به گفته Dell  گرافیک GTX 1660 Ti  تنها حدود ۵ درصد از GTX 2060 کندتر است.

این دو مدل با کیبورد RGB و نمایشگرهای اولد 1080P با نرخ رفرش ۲۴۰ هرتز یا 4K کمتر از دو ماه دیگر از راه می رسند. همین سخت افزارها به لپ تاهای m15 و m17 زیر مجموعه Alienware نیز راه پیدا می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی