ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا فورتنایت و پابجی در ایران ممنوع خواهند شد؟

روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌ها فیلتر شدن بازی‌های معروف بتل رویال مثل پابجی و فورتنایت در داخل کشور را غیر محتمل می‌داند. طی هفته‌های اخیر، بازی‌های فورتنایت و پابجی در کشورهای زیادی از جمله نپال ...

Ojan Salemi
نوشته شده توسط Ojan Salemi | ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌ها فیلتر شدن بازی‌های معروف بتل رویال مثل پابجی و فورتنایت در داخل کشور را غیر محتمل می‌داند.

طی هفته‌های اخیر، بازی‌های فورتنایت و پابجی در کشورهای زیادی از جمله نپال و عراق توسط مراجع رسمی ممنوع اعلام شده‌اند و زمزمه‌ بستن سرورهای آن‌ها در کشورهایی مانند امارات هم به گوش می‌رسد. در این شرایط، بعضی از کاربران داخلی نگران سرنوشت این عناوین در ایران هستند.

علی فخار، مدیر روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مورد احتمال فیلترینگ بازی‌های بتل رویال در ایران به دیجیاتو گفت: «در حال حاضر واحد نظارت بنیاد قصد محدودسازی بازی‌های سبک بتل رویال را ندارد. با این حال باتوجه به خشونت موجود در این ژانر، توصیه ما به خانواده‌ها این است که رده‌سنی این بازی‌ها را در نظر داشته باشند و نگذارند فرزندان‌شان که سن کمی دارند این بازی‌ها را انجام دهند. همچنین به دلیل کشش فوق‌العاده و اعتیادآور بودن این بازی‌ها، مدت زمان بازی طی روز را نیز کنترل کنند تا از ۹۰ دقیقه در روز بیشتر نشود.»

هنوز هیچ پژوهش رسمی مبنی بر زیان آور بودن این عناوین منتشر نشده اما چندی پیش سازمان بهداشت جهانی اعتیاد به بازی‌های ویدیویی را در لیست اختلالات روانی قرار داد. در همین راستا، مدتی قبل گزارش شده بود که بعضی از نوجوانان بر اثر اعتیاد به فورتنایت، کارشان حتی به روانپزشک کشیده می‌شود.

از سوی دیگر ماجرا، پرطرفدار بودن بازی‌های بتل رویال باعث شده تا بعضی از کاربران چه با استریم کردن بازی خود و چه با شرکت در مسابقات جهانی، درآمدهای هنگفتی را از این راه به دست آورند. همین ماجرا باعث شده بعضی از والدین به دنبال استخدام مربی فورتنایت و پابجی برای فرزندان خود باشند.

نظر شما چیست؟ چگونه می‌توان از وابستگی بیش از حد کودکان و نوجوانان به چنین عناوینی جلوگیری کرد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • aliresa
    aliresa | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸

    ما کلا حسابهای اینترنتی مون یا تحریمه که باید با فیلترشکن بتونیم ازشون استفاده کنیم یا اینکه از داخل فیلتره و بازم باید با همون فیلترشکنه بتونیم ازشون استفاده کنیم؛
    زیبا نیست؟

  • Nordwest
    Nordwest | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    متاسفانه سوژه های ژورنالیستی این سبکی که شما برای افزایش بازدید استفاده می‌کنید، خودش منجر به ایجاد جو روانی، مباحثات بی سرانجام، حساسیت زایی و نهایتا خودکام بخشی این تیتر ها میشه. یعنی اگه همین تیتر رو راجع به مثلاً بازی قدیمی ماین سوایپر ویندوز هم که بزنید، احتمال فیلتر شدنش رو اول ایجاد و بعد تبدیل به یک روند می کنید. به نظر من جذب مخاطب و سئو خیلی راهکارهای اخلاقی تر و حرفه ای تری داره.

    • سید امیر
      سید امیر | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

      بعد از مدت ها یک کاربر حرفه ای تو این سایت های بی اخلاق دیدم. عجیب بود

  • H.b
    H.b | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    همینو بومی سازیش می‌کنه یا میزاره جعفر هفتیر کش یا
    یاران گمنام امام زمان
    والا ،،،

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی