ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ زیپلاین دارورسانی با پهپاد را در آفریقا گسترش می‌دهد

با وجود محدودیت های قانونی در استفاده شخصی از پهپادها در نقاط مختلف دنیا، این «پرنده های هدایت پذیر از راه دور» هم اکنون به صورت وسیعی در زمینه حمل مرسولات متنوع مورد استفاده قرار ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

با وجود محدودیت های قانونی در استفاده شخصی از پهپادها در نقاط مختلف دنیا، این «پرنده های هدایت پذیر از راه دور» هم اکنون به صورت وسیعی در زمینه حمل مرسولات متنوع مورد استفاده قرار می گیرند؛ به عنوان مثال استارتاپ کالیفرنیایی زیپلاین از سال 2016 میلادی با استفاده از پهپاد، داروهای ضروری و بسته های خون را در کشور آفریقایی رواندا توزیع کرده و از این طریق جان انسان های زیادی را نجات داده است.

حالا زیپلاین با توسعه حوزه فعالیت خود در آفریقا، طرح استفاده از بزرگترین ناوگان پهپادهای پستی را در دستور کار قرار داده و تصمیم دارد 150 نوع دارو و واکسن حیاتی را به همراه بسته های خون، به بیش از 2000 درمانگاه در نقاط دوردست کشور غنا ارسال کند.

پهپاد مورد استفاده زیپلاین 110 کیلومتر در ساعت سرعت دارد

واکسن های فلج اطفال، کزاز و دیفتری که توسط سازمان بهداشت جهانی و در قالب برنامه ایمن سازی آن در اختیار زیپلاین قرار گرفته اند، از جمله مهم ترین داروهایی هستند که به درمانگاه های غنا ارسال خواهند شد. نکته جالب اینکه پزشکان و کارکنان درمانگاه ها و بیمارستان های غنا می توانند با ارسال پیامک داروی خود را درخواست کرده و پس از نهایتاً 30 دقیقه، آن را از طریق بسته های متصل به چتر نجات دریافت کنند.

زیپلاین
مناطق تحت پوشش خدمات زیپلاین در غنا

پهپاد مورد استفاده استارتاپ زیپلاین به نام «Zip» با برد عملیاتی 160 کیلومتر و سرعت 110 کیلومتر در ساعت، راهکار مؤثری برای استفاده در کشورهای آفریقایی است چرا که نیازی به احداث زیرساخت و جاده برای دسترسی به مناطق صعب العبور نداشته و بسته ها را با چتر نجات روی مقصد رها می کند.

به گفته کلر رینادو مدیرعامل زیپلاین، استفاده از پهپاد به این استارتاپ اجازه می دهد داروهای درخواستی را به هر نقطه ای که مختصات GPS آن مشخص شده باشد، ارسال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی