ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی تولید گوشی در کره جنوبی را متوقف می‌کند

چند سالی است که ال جی علی رغم معرفی پرچمداران و میان رده های مختلف، اقبال چندانی در بازار موبایل نداشته و همواره در سایه هموطن خود (سامسونگ) حرکت کرده است. [digipullqoute place="right"]ال جی برای ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۹

چند سالی است که ال جی علی رغم معرفی پرچمداران و میان رده های مختلف، اقبال چندانی در بازار موبایل نداشته و همواره در سایه هموطن خود (سامسونگ) حرکت کرده است.

ال جی برای دسترسی به نیروی کار ارزان تولید پرچمداران را به ویتنام منتقل کرده است

وضعیت مذکور به خصوص در یکی دو سال اخیر تشدید شده و حتی پرچمداران شرکت کره ای نیز با وجود مشخصات فنی قابل توجه، نتوانسته اند نظر مشتریان را به خود جلب کرده و منجر به افزایش درآمدهای شرکت شوند. از این رو با توجه به ضرر مداوم بخش موبایل، ال جی تصمیم گرفته به منظور کاهش هزینه ها، تولید گوشی در کره جنوبی را به حالت تعلیق درآورد و ظرفیت تولید آن را به کارخانه های ویتنام خود منتقل کند.

به گزارش آژانس خبری یونهاپ کره که خبر جدید را منتشر کرده، در حال حاضر کارخانه تولید گوشی ال جی در کره جنوبی روی مونتاژ پرچمداران این کمپانی متمرکز بوده و بین یک پنجم تا یک دهم کل تلفن های هوشمند ال جی را تولید می کند.

ال جی
ال جی G8 ThinQ

شرکت کره ای تا کنون با افتخار عبارت «Made In Korea» را روی محصولات رده بالای خود درج می کرد که حالا با انتقال تولید پرچمداران به ویتنام، دیگر امکان استفاده از عبارت مذکور وجود نداشته و همین موضوع نشان می دهد که ال جی برای اتخاذ تصمیم مورد بحث، از دوراهی دشواری عبور کرده است.

البته همان طور که اشاره شد، ضرر بخش موبایل ال جی را مجبور به انتقال ظرفیت تولید به ویتنام کرده و از طرف دیگر شرکت کره ای  در حال حاضر نمی تواند با افزایش قیمت محصولات خود، آن هم زمانی که بازار برای خرید آنها مردد است، به افزایش درآمدها فکر کند.

گفتنی است برند ال جی فعلاً در بازار داخلی وضعیت خوبی داشته و در ایالات متحده نیز پس از اپل و سامسونگ، جایگاه سوم را در فروشگاه های اپراتورها از آن خود کرده؛ با این وجود ظهور رقبای چینی قدرتمند در بخش موبایل های ارزان قیمت و میان رده، در کنار حضور اپل و سامسونگ در صدر بازار، کار را در مقیاس جهانی برای ال جی سخت کرده و باید منتظر بود و دید که آیا این شرکت حضور خود در بازار پر افت و خیز موبایل را حفظ خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

    حیف

مطالب پیشنهادی