ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

سوییچ با عبور از میزان فروش 34 میلیون واحد، به رکورد سوپر نینتندو نزدیک شد

همان‌طور که انتظار می‌رفت، نینتندو بالاخره گزارش مالی خود برای سال مالی 2018 را به صورت عمومی منتشر کرد. با توجه به این گزارش، میزان فروش نینتندو سوییچ از آغاز سال جدید میلادی تا تاریخ ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۵

همان‌طور که انتظار می‌رفت، نینتندو بالاخره گزارش مالی خود برای سال مالی 2018 را به صورت عمومی منتشر کرد. با توجه به این گزارش، میزان فروش نینتندو سوییچ از آغاز سال جدید میلادی تا تاریخ 31 مارس، 2.47 میلیون واحد بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است.

نینتندو موفق شد تا در سال مالی 2018 (آوریل 2018 الی مارس 2019) در حدود 16.95 میلیون واحد نینتندو سوییچ به فروش برساند که پایین‌تر از انتظارات بوده است. نینتندو پیش بینی کرده بود میزان فروش جدیدترین کنسولش در این بازه 17 میلیون واحد خواهد بود.

البته تمامی آمارهای فروش نینتندو سوییچ ناامید کننده نبوده است. طبق گزارش، با فروشی که نینتندو سوییچ در سه ماه آغازین سال 2019 میلادی داشت، فروش کلی این کنسول به رقم 34.74 میلیون واحد رسید تا بدین ترتیب نینتندو 64 با میزان فروش 32.93 میلیون واحد را پشت سر گذاشته و یک قدم دیگر به شکستن رکورد فروش سوپر نینتندو نزدیک شود. میزان فروش کنسول 16 بیتی نینتندو 49.10 میلیون واحد بوده است.

نینتندو سوییچ

گزارش مالی نینتندو تنها به بخش سخت افزار خلاصه نمی‌شود و در آن اشاراتی نیز به عملکرد بخش نرم افزار شده است. با توجه به گزارش، عناوین Super Smash Bros. Ultimate million و Pokemon: Let's Go از زمان عرضه تاکنون به ترتیب 13.81 و 10.63 میلیون نسخه فروش داشته‌اند.

نینتندو در ادامه گزارش مالی خود اشاره کرد تاکنون 23 مورد از بازی‌هایی که منتشر کرده است به فروشی بیش از یک میلیون نسخه دست یافته‌اند. همچنین عملکرد خوب بخش نرم افزار کمک بسزایی کرد تا درآمد شرکت در سال مالی به رقم تقریبی 10.7 میلیارد دلار برسد. درآمد نینتندو در سال مالی قبلی 9.4 میلیارد دلار بوده است.

در بخش دیگر گزارش به سود عملیاتی نینتندو اشاره کرد که با افزایش 500 میلیون دلاری نسبت به سال مالی قبلی، به رقم 2.2 میلیارد دلار رسید. سود عملیاتی نینتندو در سال مالی قبلی 1.6 میلیارد دلار بوده است.

نینتندو سوییچ، تنها کنسولی نیست که برای شرکت نینتندو درآمدزایی می‌کند. از کنسول‌های دو خانواده 3DS و 2DS مجموعاً 2.55 میلیون واحد در سال مالی 2018 به فروش رسید. کنسول‌های NES Classic Edition و SNES Classic نیز در همین بازه به فروشی معادل 5.95 میلیون واحد دست پیدا کردند.

نینتندو سوییچ

بازی‌های Fire Emblem Heroes ،Animal Crossing: Pocket Camp و Dragalia Lost که برای تلفن‌های همراه هوشمند عرضه شدند، توانستند 46 بیلیون ین برای نینتندو درآمدزایی داشته باشند. این رقم نسبت به سال مالی گذشته 17 درصد افزایش داشته است. بخش موبایل نینتندو همچنین در سال جاری میلادی عناوین Doctor Mario و Mario Kart Tour را عرضه خواهد کرد.

در بخش پایانی کنفرانس که به منظور ارائه گزارش مالی برگزار شد، نینتندو پیش بینی کرد در سال مالی کنونی آوریل (آوریل 2019 الی مارس 2020) هجده میلیون واحد از نینتندو سوییچ به فروش خواهد رساند. در این بازه، بازی‌های مورد انتظار بسیاری از جمله Super Mario Maker 2 و The Legend of Zelda: Link's Awakening عرضه خواهند شد که بدون شک می‌توانند در دستیابی نینتندو به این میزان فروش موثر واقع شوند.

با توجه به جدید ترین شایعه‌ای که پیرامون مدل ارزان قیمت نینتندو سوییچ در فضای مجازی منتشر شده، این کنسول در ماه ژوئن عرضه خواهد شد. البته انتظار می‌رفت که نینتندو نخستین اطلاعات رسمی از این کنسول جدید را در جریان کنفرانس مالی به اشتراک بگذارد که این اتفاق رخ نداد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی